Hallo,
Wie heeft er ervaring met het gebruik van een stoomcleaner om vloeren mee schoonte maken middels stoom.
Welke merk heb je en is deze geschikt voor laminaat.
Wij hebben 1 aangeschaft nameliijk maar die blijkt niet geschikt te zijn voor het gebruik bij laminaat.
En dat is juist waar we het voor moeten hebben.
Op de verpakking staat gebruik van alle vloeren maar in de beschrijving staat niet te gebruiken bij laminaat, alleen bij gesloten vloeren.
Wie weet welke we wel kunnen gebruiken ?
Groetjes, Bianca.
Ik heb geen ervaring mee maar bij laminaat mag je uberhaupt geen stoomreiniger gebruiken volgens mij.
Je mag laminaat officieel ook niet dweilen, enkel afnemen met een hele lichte vochtige doek.
Ondanks dat stoom natuurlijk erg heet is en veel sneller weer droog, kan het zijn dat ermee vocht in de naden van het laminaat blaast met gevolg dat het laminaat op de naden gaat blazen.
In ons vorige huis hadden wij een duurdere laminaatvloer met v-groef. We gebruikten ongeveer één keer per maand een stoomreiniger, de andere keren dweilden we. We hebben nooit problemen gehad met vocht of dat de randen gingen opstaan. Ik weet het merk niet meer, maar wij hadden er een van de Makro van rond de €40-50.
ik heb jaren gelden zo’n reiniger gekocht, alleen vond hem behoorlijk nat stomen. dus ik heb hem toen verkocht durfde het niet aan
Wij hebben er eentje van Kärcher. Ik heb het idee dat de vloer minder nat wordt dan met dweilen (wat in principe ook niet mag bij een laminaatvloer). Ik heb in elk geval nog niets gemerkt van kromtrekken of iets dergelijks.
Ik denk dus dat het wel meevalt in de praktijk, je kunt ook meteen nog even met een doek erachteraan om na te drogen als er te veel vocht achterblijft.
Ik moet er wel bijzeggen dat we een vrij oude laminaatvloer hebben, die sowieso aan vervanging toe is, dus we zijn er niet meer al te zuinig op.
Ik heb sinds kort ook een stoomreiniger van Kärcher en in de beschrijving staat volgens mij niets over laminaat. En het word inderdaad minder nat dan met dweilen. Hiervoor had ik ook al eentje maar dan van Shark, dus nooit problemen met de vloer gekregen.