die staan hier nu net sinds een kwartier op het vuur en het ruikt al zooooo lekker :drool: en ik kan niet wachten tot het avond is en we ze eindelijk gaan eten. Wat duurt het nog lang. Ga zo maar vast piepers jassen zodat ik het vanavond vlug klaar heb. Ow wat ruikt het hier lekker, het brood dat ligt te ontdooien is lang zo verleidelijk niet. :oops:
Hahah lekker he. Dankzij nog een stooperen topic heb ik verleden week ook peertjes gemaakt :drool: Hmmm heerlijke geuren!! :drool:
oh dat had ik gisteren, heerlijk!
alleen jammer dat man lief en dochter het niet lekker vinden… :?
Mijn schoonouders hebben 2 enorme perenbomen in de tuin staan.
Er hangen al takken op de grond omdat ze zo zwaar zijn van de peren.
Van ´t weekend maar even met een emmer de tuin in daar.
Krijg helemaal trek door jullie verhalen, haha.
ik ben jaloers!
Heerlijk, hier liggen ze ook al op de schaal, maar ik heb vandaag eerst eens zelf appelmoes gemaakt… dat rook ook al zo lekker :drool: :drool:
En wat dacht je van de havermoutkoekjes die ik morgen ga maken :mrgreen: Dat zijn van die herfstrecepten… als ik stoofpeertjes of appelmoes ruik is het voor mij pas écht herfst! (en straks weer zelfgebakken pepernoten :drool: :drool: :drool: )
Ooo heerlijk zeg, dat vind ik ook zo lekker :drool:
ik maak morgen peertjes, en appelmoes…
we hebben zoveel fruit in de boomgaard, kom maar plukken :lol:
haha …nou we wonen in elk geval allebei in t noorden, ik woon in een zeer noordelijk puntje van groningen…ik ga vandaag appelmoes maken en stoofpeertjes…en vanavond hebben we denk ik appel en kaneel in een jasje …idd met bladerdeeg…lekker bij de koffie( nou ja…ik dan maar chocomel want sinds ik zwanger ben pruim ik geen koffie meer haha)
Heel lekker allemaal…
Maar hoe maak je het nou :think: Wilde mn zak peren al naar mijn oma brengen zodat zij een lekkere pan vol mag maken…Maar Als jullie nog goeie tips hebben probeer ik het zelf misschien wel :drool:
@mariska89 wrote:
Heel lekker allemaal…
Maar hoe maak je het nou :think: Wilde mn zak peren al naar mijn oma brengen zodat zij een lekkere pan vol mag maken…Maar Als jullie nog goeie tips hebben probeer ik het zelf misschien wel :drool:
Het stelt echt niks voor.
Stoofperen schillen, in een laagje water met een paar scheppen suiker (ca 50 gram op een kilo peren), een kruidnageltje, een pijpkaneeltje, een vanillestokje (of een zakje vanillesuiker) en koken maar. Na een uur of drie/vier zijn ze klaar en ruikt je huis heerlijk.
Er zijn ook variaties met drank, maar dat vinden de kinderen niet lekker.
ooh ik vind ze zooo vies :sick: :shifty:
@Kiki wrote:
@mariska89 wrote:Heel lekker allemaal…
Het stelt echt niks voor.
Stoofperen schillen, in een laagje water met een paar scheppen suiker (ca 50 gram op een kilo peren), een kruidnageltje, een pijpkaneeltje, een vanillestokje (of een zakje vanillesuiker) en koken maar. Na een uur of drie/vier zijn ze klaar en ruikt je huis heerlijk.
Er zijn ook variaties met drank, maar dat vinden de kinderen niet lekker.
je kunt ook speciale suiker kopen die peertjes rood kleurt, ben er zelf niet zo dol op…vind ik wat onnatuurlijk maar sommige mensen vinden t super
ik doe trouwens nog en scheutje azijn…hoeft niet, kan wel, is net wat je lekker vindt
Nee, die stoofperensuiker vind ik ook niks, heb het eens bekeken, maar staat stijf van de E-stoffen.
Ja, ik geloof dat mijn oma er ook altijd azijn in doet, of citroensap, zoiets. Heb dat zelf nooit geprobeerd eigenlijk. Ik doe wel altijd citroensap door de appelmoes.
Klinkt best makkelijk. Jammer dat we morgen weg zijn. Denk dat het dan maandag gemaakt word :drool: :drool:
Waar woon je Kristalkindje? Ik ben dol op appels en peren. Appelmoes, appeltaart, halve appel of peer in bladerdeeg doen, met kaneel en suiker bestrooien en in de oven doen, stoofpeertjes :drool: :drool: :drool:
Oeh dat is nog een knap eind fietsen. Lijkt me heerlijk zo’n boomgaard, helaas past dat niet hier.