Stoofpeertjes invriezen?

Kan dat?



Ik heb wat te enthousiast stoofpeertjes gekocht, veel te veel om in 1 keer op te eten. Kan ik het restant invriezen? Of wordt dit een drabbige toestand na het ontdooien?

ik doe het wel, in kleine porties want ik ben hier de enige die ze lust, ik doe er wel altijd wat sap bij.

wij vriezen het ook altijd in

gaat goed hoor!

Hier ook gewoon invriezen inclusief sap, lekker hoor

Hier nog nooit ingevroren. Wat ik teveel heb gemaakt komt meestal de dag een wel op. Hetzij bij het eten, hetzij zo koud op een schaaltje met een beetje slagroom :drool:

Wij krijgen altijd 1 persoons porties van mijn moeder :inlove: Voor hub. Vriezen we ook in. Idd wel met wat sap.

En na het invriezen zachtjes opzetten zo warm laten worden :thumbup:

gaat prima hoor. Wel sap erbij doen inderdaad.



En warm vind ik ze niet lekker, dus ik laat ze gewoon ontdooien en smikkel het koud op :drool:

Mooi, dan gaat het straks mooi de vriezer in. De eerste ronde stoofpeertjes was jummie :drool: :drool: dus op naar de volgende ronde!

Even een offtopic vraag, maar gebruiken jullie rode wijn of rodebessensap voor de peertjes. Gister 2 kilo gehad van de buurman, maar nog nooit klaar gemaakt :lol:

Wij gebruiken rode bessen sap Kiki :wink:



En het is zo simpel om te maken, het peertjes schillen is het meeste werk :wink:

Gewoon opzetten met water en flinke scheut rode sap.

Kaneelstokjes en vanillestokjes erbij. En een paar flinke scheppen bruine suiker erdoor. Dan een paar uur heel zachtjes laten koken. :thumbup:

Hier zijn ze er allemaal gek op.

Wij hebben een eigen stoofperenboom. :inlove:



Met wijn lust ik het trouwens niet.

ik koop 3 kilo stoofpeertjes, schil ze en doe ze in een mosselpan, gooi er een paar flessen rode bessensap in en flinke scheut port doe er water bij totdat ze onder water/sap staan. Iets van een ons suiker en wat kaneelstokjes erbij. Op een laag vuurtje zetten en na 3 tot 4 uur heb ik heerlijke stoofpeertjes. We vriezen ze haast nooit in want ze blijven in de koelkast lang genoeg goed. Het kan wel. Mijn schoonmoeder doet het.

Ik weck ze altijd. Lege hakpotjes schoonmaken en opsparen, schoonmaken met heul heet sodawater, even koud omspoelen. Hete peertjes er in, deksel erop. Op de kop wegzetten en af laten koelen. Ik heb net 2 weken terug de laatste pot van vorig jaar opgesmikkeld en nul smaakverlies!

xx Hier doen we het zo! xx

  • peertjes schillen (meestal rond de 8.) en dan in 2 a 4 stukjes verdelen.
  • water tot net boven de peertjes
  • kaneel erover heen
  • half flesje bessensap
  • aan de kook laten brengen en dan een uur zachtjes door laten sudderen
  • kwartier voor tijd suiker erbij
  • en op het laatst een papje maken van aardappelzetmeel en water zodat het sap dikker wordt.



    Tadaa, stoofpeertjes klaar :drool: :drool:

Ja, kan! Lekker hoor.

Ik gebruik er rode zoete wijn voor…