Stomme Vraag Messchien

Hallo ik heb misschien een stomme vraag maar wij zijn bezig om zwanger te worden maar het wil niet zo lukken

nu hebben we van de week gevreeen en de sperma liep er bij mij niet meteen uit wat normaal wel het geval was wil dat iets zeggen dat het nu raak is?

Hoop niet dat het een al te stomme vraag is en hoop dat iemand mij kan helpen

liefs Dolfijntje

Hoi dolfijntje,

Zover ik weet betekent dat niet zo heel veel.

Het is wel het beste wanneer het sperma direct voor de baarmoedermond, dus heel diep in je vagina, terecht komt en dat lijkt wel gelukt.

Maar dan moet het nog door de slijmprop aan de ingang van de baarmoeder heen en dat kan alleen net voor de eisprong want dan krijgt het slijm een structuur waar het sperma doorheen kan komen. Is het sperma daar doorheen moet het nog helemaal door je eilijders naar het eitje toe. Van de paar miljoen spermacellen zijn het er amper duizend die dat halen, zelfs onder goede omstandigheden.

Als er dan niet binnen de 48 uur een eisprong is, dan gaan ook die laatste spermacellen dood want ze kunnen niet zo lang in ons lichaam overleven.

Dus als je net bijna een eisprong had, dan kan het raak zijn geweest, anders is de kans gewoon zeer klein.

Veel succes, Diana

Overigens heb ik een keer geleerd dat er geen domme vragen waren alleen domme antwoorden :mrgreen:

Ik :thumbup: in ieder geval voor jullie dat het heeeeeeel snel raak is. :dance:

@eisblume wrote:

Overigens heb ik een keer geleerd dat er geen domme vragen waren alleen domme antwoorden :mrgreen:

Ik :thumbup: in ieder geval voor jullie dat het heeeeeeel snel raak is. :dance:

dank je wel wij hopen het zelf ook alleen moet je net weten op welke momenten je moet klussen ppffffffffffffff als je het altijd op een verkeerd moment doet dan komt het en niet van

@Diana wrote:

Hoi dolfijntje,

Zover ik weet betekent dat niet zo heel veel.

Het is wel het beste wanneer het sperma direct voor de baarmoedermond, dus heel diep in je vagina, terecht komt en dat lijkt wel gelukt.

Maar dan moet het nog door de slijmprop aan de ingang van de baarmoeder heen en dat kan alleen net voor de eisprong want dan krijgt het slijm een structuur waar het sperma doorheen kan komen. Is het sperma daar doorheen moet het nog helemaal door je eilijders naar het eitje toe. Van de paar miljoen spermacellen zijn het er amper duizend die dat halen, zelfs onder goede omstandigheden.

Als er dan niet binnen de 48 uur een eisprong is, dan gaan ook die laatste spermacellen dood want ze kunnen niet zo lang in ons lichaam overleven.

Dus als je net bijna een eisprong had, dan kan het raak zijn geweest, anders is de kans gewoon zeer klein.

Veel succes, Diana

Hallo bedankt voor jullie reacties maar kan iemand mij vertellen waneer de eisprong is? ik moet 10 juli ongi worden kan het zo zijn dat ik nu de eisprong heb?

Hoor graag jullie antwoorden Liefs Dolfijntje

Heb net een pb’tje gestuurd maar voeg hier nog even toe: waarscheinlijk heb jij je eisprong ongeveer de 27e al gehad. anders zou je een beetje laat zijn. Maar weet je heel zeker dat je op de 10e ongesteld word? Of kan het ook iets later zijn? In dat geval is het heel goed mogelijk dat je nu je eisprong hebt.

Liefs, Diana

@Diana wrote:

Heb net een pb’tje gestuurd maar voeg hier nog even toe: waarscheinlijk heb jij je eisprong ongeveer de 27e al gehad. anders zou je een beetje laat zijn. Maar weet je heel zeker dat je op de 10e ongesteld word? Of kan het ook iets later zijn? In dat geval is het heel goed mogelijk dat je nu je eisprong hebt.

Liefs, Diana

Hallo bedankt voor het antwoord ja ik weet zeker dat ik de 10de ongesteld moet worden

dus als ik het goed begrijp zou ik iedere maand rond de 27ste de eisprong hebben? of verschilt dat ook weer per maand

Hoi Dolfijntje,

Hou je bij hoeveel dagen je cyclus is? Als alles goed is, dan zou je zo ongeveer 14 dagen voor je ongi je eisprong hebben. Dit kan ook wel eerder zijn of ietsjes later, dat verschilt wel eens per persoon. Ik weet niet hoe lang jullie al bezig zijn, maar misschien zou je eens ovulatietesten kunnen doen om te kijken wanneer je eisprong is? Misschien klussen jullie nu net wel op de verkeerde dagen. Het beste is om de dag voor de eisprong te klussen, want zaadjes leven ongeveer 2-3 dagen en je eitje is maar een aantal uren te bevruchten. Dus dan is het handig als je al een voorraadje spermies hebt liggen! :wink: Als je na je eisprong klust, dan is de kans heel klein dat je eicel nog bevrucht wordt. Of het moet er echt net na zijn, binnen een paar uur na je eisprong.

Wat het sperma-verlies betreft: Het wel of niet verliezen van een grote of kleine hoeveelheid zegt niks over het wel of niet raak zijn. Bij het ene standje komt het verder je lichaam in en verlies je daarna minder. Bij een ander standje komt het niet zo ver en verlies je voor je gevoel alles. Maar er blijven altijd een aantal zaadcellen hangen die verder zwemmen, hoor! Zwanger worden heeft in principe niks met een standje te maken, ook staand kun je zwanger worden! :slight_smile:

Succes & ik hoop dat je snel zwanger bent!

Groetjes,

Jippie