Stomme troela

Ik heb vorige week de oude kleding van mijn kindjes (zoon van bijna 2 en dochter van een half jaar) uitgezocht. Tot nu toe bewaarde ik bijna alles, maar we hebben beperkte ruimte, dus ik moest gaan weggooien. Nu heb ik al een hoop kleding naar de bak gebracht, maar er zijn een aantal dingen nog zo mooi dat ik ze op Marktplaats te koop heb aangeboden. Nu is er een bod gekomen op een heel lief en warm pakje wat mijn zoon na zijn geboorte aan heeft gehad. Maar… hij heeft het maar 1 of 2x gedragen en mijn dochter is in juni geboren, dus zij heeft het nooit aangehad. Maar moeilijk dat ik het vind om er afstand van te doen! Hetzelfde met het eerste zwembroekje van mijn zoon. We zullen er nooit meer iets mee doen, van het geld kopen we leuke nieuwe kleren voor de kinderen en het begon ook nog eens erg stoffig te worden. Wat wil ik er dan mee doen, de kinderen een pak half vergane kleding meegeven als ze uit huis gaan? Dus mijn verstand zegt me dat ik er helemaal goed aan doe om het te verkopen, maar mijn gevoel… :roll: Wat een stomme troela ben ik!



Liefs,

Winnie

Nou ik bewaar ook een boel van Hieke’s eerste dingetjes. Heb in deze ruim 10 maanden al een heel krat vol. En onder geen beding mag het weg. Als het over 20 jaar door de motten is aangevreten zie ik wel weer verder, maar voorlopig kijk ik er eens in de zoveel tijd naar…



Ik kan je gevoel dus helemaal herkennen. Je bent geen troela hoor. En zo wel, dan zijn we het samen, :mrgreen:

Dan troela ik wel mee hoor :mrgreen:

Hier ook van alles wat: eerste kleertjes die ze aan hadden, eerste schoentjes en ga zo maar door…



Lekker bewaren die handel! ( ze hebben hier allebei een eigen “herinneringsdoos”, daar stop ik dat soort dingen in)

Hier gaan de eerste pakjes ook echt niet weg, hoor!



Niks jezelf stomme troela noemen! :naughty: :wink:

Naast mutsen en hoeden, nu ook troela’s op Kok! :mrgreen:

Ik heb het allereerste pakje dat Myrthe aan had wél weg gedaan. En spijt! :cry: Gelukkig heb ik wel een ander mooi setje bewaard in maat 44 (haar kleinste maatje).

Later ben ik speciale dingen gaan bewaren (jaja, ik heb het alsnog tot het troela-schap geschopt! :mrgreen:). Het meeste geef ik weg, maar sommige dingen dus niet.

En bij die hele kleine maatjes: die zijn ook erg leuk als poppenkleertjes. :wink:

Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige troela ben :mrgreen:

Het probleem is dat ik al drie dozen met kleertjes had en al dik onder het stof. En we hebben eigenlijk de ruimte niet, het stond schuin voor onze slaapkamerdeur, dus ik liep er bijna dagelijks tegenaan :roll: . Maar ik bewaar wel wat kledingstukken. Van mijn dochter heb ik een wit zomerjurkje bewaard en een spijkerjasje wat ze allebei aan hebben gehad. En van mijn zoon bewaar ik een t-shirt wat hem heel erg stoer stond. Maar het liefst zou ik alles bewaren.



Ik heb het overigens niet alleen met de kleding van de kinderen. Zelfs van een oude grasmaaier die we niet meer gebruiken omdat we geen gras meer hebben wil ik uitgebreid afscheid nemen :mrgreen: . Ik word soms zo moe van mezelf… :?

Ooo Troela :mrgreen: Niet verkopen hoor, dat soort dingen! Je krijgt er maar n paar euro voor terug en het is zoooo leuk voor later. Nina’s poppen dragen nu vaak jurkjes die van haarzelf en zelfs nog van mijzelf zijn geweest. En Nina heeft ook best veel kleertjes die nog van mij zijn geweest aangehad. Gewoon een grote doos/box maken met dingetjes die emotioneel waardevol voor je zijn. Als je die doos echt nergens kwijt kunt, kan je hem misschien bij familie op zolder zetten of zo?

hier ook voor allebei een eerste dingen doosje , en van julia haar kleertjes ga ik een quilt maken die eerst als boxkleed kan dienen (dubbelgeklapt) en later als beddesprei voor op een groot bed, en zo hebben alle kleertjes waar ik fijne herrinneringen aan heb toch een heel goede nieuwe bestemming… :inlove:

Hier heb ik ook bijna alles bewaard. En manlief loopt al maanden te mopperen. We hebben niet zoveel ruimte om alles op te slaan. :frowning:

ik heb hier ook speciale baby senna en maris doos en daar zitten ook de eerste rompertjes de eerste pakjes.



Ik heb senna zijn kleding wel weg gedaan maar ik krijg het niet over mijn hart om maris haar te kleine kleertjes weg te doen al dat schattig roze.



dus hier ook hoor zo’n troela



Dus niet verkopen want dan krijg je spijt

Dankzij jullie reacties heb ik de verkoop van het zwembroekje afgeblazen. Ik heb de mevrouw voorgesteld om een ander broekje wat ik via marktplaats gekocht had tegen verzendkosten op te sturen als tegemoetkoming. Ik kon het toch niet over mijn hart verkrijgen om het weg te doen. Voor allebei een doos, dat moet toch wel te doen zijn qua ruimte. Bedankt!!! :-*

Ik bewaar het eerste pakje,eerste sokjes,eerste rompertje,eerste zwembroekje/pakje,eerste schoentjes,eerste speentje,eerste pyamatje,eerste ondergoed.

Dat stop ik in een mooie doos voor later.



De rest heb ik weggedaan want het staat toch op foto’s.

Bij Justin ging ieder pakje en rompertje op de foto :lol: :lol: :lol:



Ik heb wel de hele kleine rompertjes bewaard voor de pop :mrgreen:



Wij hebben ook geen plaats om alles te bewaren.

Haha oh heel herkenbaar hoor. Hier heb ik van de jongens allebei het eerste pakje wat ze aanhadden bewaard, maar de rest wel met pijn in mijn hart weggedaan hoor.

@Sisil wrote:

Naast mutsen en hoeden, nu ook troela’s op Kok! :mrgreen:




hahahhahahhah

Ik gok dat het een grote groep gaat worden dan :lol: 8)

Mag ik me ook aanmelden voor deze club dan?? 8)



Ik bewaar ook veel hoor, van mijn zoontje heb ik ook een doos of 3 staan die echt niet weg gaan. Ook al ga ik er niks meer mee doen. Ik kan het gewoon niet. En een tweede kindje krijgt zijn kleren toch niet aan, (zal mijn afwijking wel zijn :wink: ) maar het moet wel bewaard blijven haha. Ik heb vast ook nog wel dozen met dingen van mezelf staan :oops: Ik denk maar zo het eet geen brood, het staat soms alleen een beetje in de weg…

Leuk ik ben ook een troela :mrgreen:



Ik heb een doos voor Max en een doos voor Victor. Daar gaat alles in wat ik extra mooi vond/vindt. Dus ook slaapzakjes en dekbedovertrekken. Of speeltjes. ( de doos is vrij groot :wink: )



Maar daarnaast heb ik mijn eigen pop nog eens de kleren aan gedaan die ik ook mooi vond :smiley: En dat wissel ik af hahaha.



Ik moet ook eerlijk zegen dat ik de kinderen ook kleding van mezelf heb gepast. Helaas is een jongetje in een jurk geen gezicht dus dat heb ik niet gedaan maar wel de lakentjes ed in het wiegje en in het bedje bij mijn ouders ligt ook de deken die ik altijd had en later mijn zusje. Dat vindt ik echt heel erg leuk. Dus ik bewaar het maar gewoon :smiley: