stomme toeslagen! :-(

Mijn ouders wonen in Spanje.

Nu kun je al jaren lekker goedkoop daarheen vliegen, wat we dus ook regelmatig doen.

Maar nu zit ik net ff te kijken, om nog een weekje (10 dagen) met Tyg alleen te gaan in het najaar

zijn die toeslagen en belastingen omhoog gegaan! :evil:

Het is echt niet leuk meer; dan heb je een ticket van 60€ en dan komt er nog eens 159€ toeslag bij… en dat alleen voor de heenrijs al.

dan nog terug, dan kom je bij elkaar op meer dan 500€ uit!



dat ga ik echt niet redden hoor, een paar keer per jaar… zo zal ik mijn ouders niet zo vaak meer zien :frowning:

En als je vliegt via Zaventem of Wesel?

Of via Duitsland, niet zo ver van Nijmegen ?

Begreep dat het daar ook een heel stuk goedkoper was !



Ik kan me voorstellen dat je dan erg baalt, je wilt je ouders ook graag zien en belangrijk is ook, nu kan het nog lekker met Tygo, straks moet hij ook naar de basisschool en dan lijkt het me wat moeilijker gaan.

@Femke, mama van Jelle wrote:

Of via Duitsland, niet zo ver van Nijmegen ?

Begreep dat het daar ook een heel stuk goedkoper was !



Ik kan me voorstellen dat je dan erg baalt, je wilt je ouders ook graag zien en belangrijk is ook, nu kan het nog lekker met Tygo, straks moet hij ook naar de basisschool en dan lijkt het me wat moeilijker gaan.


dusseldorf is idd erg goedkoop!

:frowning: Ja, die toeslagen zijn echt niet grappig meer…



Ik zou eens naar de mogelijkheden kijken om te vliegen vanaf Zaventem of Dusseldorf idd. Kan héél veel schelen in de prijs en zo heel veel tijd extra is het ook weer niet, lijkt me. Dan kan je toch een keer extra naar je ouders toe (Moet gewoon lukken want ik ga mee in je koffer 8) )

ja het is idd niet echt grappig meer.



ik keek gisteren even voor mijn tickets voor mijn volgende oeganda-reis, en ik schrok me ook het apelazerus. 200 duurder dan de vorige keer, p.p. :shock:





maar ergens vind ik wel dat vliegen best wel wat prijziger mag worden :shifty: Continentale vluchten zijn supergoedkoop, waardoor het bijna op alle gebieden de antrekkelijkste reismethode is, en dat terwijl het zo ontzettend milieubelastend is. daar mag van mij best wat aan gedaan worden eigenlijk…

Brussel? met Ryan Air?

@fiep klophout wrote:

maar ergens vind ik wel dat vliegen best wel wat prijziger mag worden :shifty: Continentale vluchten zijn supergoedkoop, waardoor het bijna op alle gebieden de antrekkelijkste reismethode is, en dat terwijl het zo ontzettend milieubelastend is. daar mag van mij best wat aan gedaan worden eigenlijk…


Ook al vind ik het verschrikkelijk om straks minder vaak naar mijn ouders te kunnen vliegen, ben ik het er ook mee eens dat vliegen de afgelopen jaren veeeel te goedkoop was :shifty: Zo vloog mijn moeder een tijdje geleden voor 26,- :shock: :o :shock: van Oostenrijk naar Brussel en weer terug, dat KAN gewoon niet :hand:

(just voor the record: vliegen is gewoon slecht voor’t milieu, dus vandaar dat ik vind dat het op zich wel wat duurder mag worden, maar ze moeten het niet overdrijven natuurlijk :wink: )

_ _ _ _ _ _ _ _



@Sneeze wrote:
Weet dan iemand misschien vanaf welke luchthaven of welke vliegmaatschappij in Duitsland ze ook op Suriname vliegen?


Kijk hiereens. Ik heb al gevonden dat je met de KLM of met Martinair vanaf Dusseldorf naar Paramaribo kunt vliegen maar ze zullen vast meer opties hebben :mrgreen: Succes :thumbup:

vind het niet normaal nee,en voor jou helemaal niet leuk dat je je ouders nu nog minder moet zien :-* :hug: :hug: :hug:

@Sneeze wrote:

Maar is het dan voor jou geen idee om met de auto te gaan?




Ziet heeft (nog) geen rijbewijs :shifty:

@Sneeze wrote:

Weet dan iemand misschien vanaf welke luchthaven of welke vliegmaatschappij in Duitsland ze ook op Suriname vliegen?



Ik ben nl. al een paar keer aan het zoeken geweest en dus ook op diverse sites terechtgekomen, maar geen een gevonden die naar Suriname vliegt…



En ik weet bijna zeker dat het wel moet kunnen omdat er al ooit eens iemand via Duitsland daar naar toe is gevlogen, maar daar hebben we helaas geen contact meer mee!



Sorry Ziet, dat ik er met een vraag tussendoor kom!

Maar is het dan voor jou geen idee om met de auto te gaan?




volgens mij alleen van de grotere luchthaven, Frankfurt!

Ik wil ook wel voor je zoeken, maar dan moet ik wel weten wanneer en vanaf waar en zo :wink: Overigens denk ik dat de prijzen zo duur zijn omdat er niet veel mensen zijn die daar heen vliegen. Kijk NL heeft wat met Suriname, maar Duitsland niet :wink: En als je goed kijkt zijn dit allemaal vluchten waar je in NL over moet stappen(misschien ook daarom zo duur :think: ) Maar zoals gezegt PB me maar de details en ik wil best voor je zoeken(straks als die kleine slaapt, want nu wil hij ff aandacht :wink: )

Zoals de andere zeggen, vanuit een stad vertrekken.



Wat ik gewoon heel naar vind tegenwoordig is dat ze iets aanbieden maar dat de toeslagen dan 3 keer zo veel zijn. Volgens mij mag dat ook niet.



Ik denk dat mensen eerder een vlucht boeken als ze gelijk zien wat het kost, zonder je het leplazerus te schrikken als ze er opeens belachelijk veel toelage bij moeten betalen. Ik zou gelijk afhaken.



Maar als ik zou weten dat een algehele vlucht rond de 150-200 zou kosten kan ik daar tijdens het zoeken gewoon rekening mee houden.

Wij vliegen altijd vanauit Luik Belgie, erg klein dus geen lange wandelingen naar de gate en voor de deur stukken goedkoper parkeren. Terug meestal van de landing tot in de auto in 20 minuten. Voor deze vliegvelden gelden die toeslagen niet. Dus schiphol is duur en veeeeeeeel te groot, lange files en ver weg/duur parkeren. :mrgreen:



Ik zou kijken of je niet vanuit een kleine lokale airport kunt voor veel minder geld.



Petri

Dat is jammer! Dat je door duurdere (flink ook nog) toeslagen je ouders minder gaat zien :frowning: . Liefst zie je ze elke maand wel ffies maja.

Hoop dat je iets hebt aan de reacties hierboven wbt andere landen om mee te vliegen.

Mijn broer is gisteren vanuit Dusseldorf gevlogen, dat scheelde echt behoorlijk.



Succes met zoeken, Petri

@petri wrote:

Wij vliegen altijd vanauit Luik Belgie, erg klein dus geen lange wandelingen naar de gate en voor de deur stukken goedkoper parkeren. Terug meestal van de landing tot in de auto in 20 minuten. Voor deze vliegvelden gelden die toeslagen niet. Dus schiphol is duur en veeeeeeeel te groot, lange files en ver weg/duur parkeren. :mrgreen:



Ik zou kijken of je niet vanuit een kleine lokale airport kunt voor veel minder geld.



Petri






we vliegen altijd vanaf rotterdam.



ik kan er helemaal in mee gaan dat het vliegen niet te goedkoop mag worden voor het millieu,

maar doe dan vol = vol zeg maar… en dan minder vliegtuigen per week naar die bestemming. dan heb je gewoon pech als je te laat bent.



vliegen vanaf rotterdam was altijd goedkoop: 59 per enkele reis en dan nog een toeslag van ongeveer 69 euro.

dat maal 2 per persoon is te doen voor tien dagen ofzo.



maar als de reis alleen al nu al 580 euro kost… pfff, dat doe je niet voor tien dagen, dan blijf je meteen wat langer.

maar ik mag maar drie weken aaneengesloten weg van mijn werk (ben nu al 2 dagen langer geweest en daar deden ze moeilijk over)





maar via belgie zijn die toeslagen er dus niet, begrijp ik?

(Belgie is voor ons dichterbij dan Duitsland)

Raar dan, dat dat niet Europees bepaald is?

Maar dan nog houdt dat in dat ik niet even alleen met Tyg ga… dan moet ik altijd met zijn drieën :frowning:

Wij zijn een paar jaar terug met zijn 3-en (Tijn was 1.5 jaar) voor 189 euro all-in naar Malaga gevlogen vanaf Charleroi.

Dit was met Ryan-Air. Zie hebben vaak van die aanbiedingen 5.99, 9.99. 14.99 per enkele reis, je kan dan zo schuiven dat je altijd een goedkope heen en terugreis hebt!