stomme reactie's

Zoals sommige van jullie weten, weet ik pas 2 weken dat ik zwanger ben…

Ben nu al 24 weken zwanger…



Raar idd, maar ik heb nooit een regelmatige cyclus gehad…

Was niet ziek niet dik, geen zwangerschapskwaaltjes ect…

Was gewoon aan de Pil…



Toch had ik alleen last van een moeilijke stoelgang, zodoende ben ik er ook achtergekomen ben ,dat er een een Ukkie kiekeboe in mijn buikje zat te spelen…





Heel raar maar sinds ik het weet ben ik echt zwanger, voel de baby nu ook…(heerlijk gevoel) en ja heb een knots van een buik…



Natuurlijk moet ik veel gaan uitleggen…

Vele zeggen weet je wie de vader is… Heb al 4 manden geen relatie…

En weet je het zeker dat je het niet wist…



Nee, ik heb 2 mega verbouwingen achter de rug, altijd non stop gewerkt, niet moe geweest… Het was voor mij een enorme klap op…

Zeker omdat ik geen contact meer had met de papa…



Voor vele komt het als ongeloof voor…

Maar ik voel me soms dan ook Remi alleen op de wereld…



Gelukkig is de papa, heel erg blij…

We proberen nu weer veel te praten… Wat aardig lukt…



Maar toch…

Ik heb het idee of ik gek word van die reactie’s, in de avond komt de klap, en ben erg emotioneel…



Heb het idee dat niemand mijn uk Accepteerd… een buitenbeendje en zo…



Ik zie er nu ook behoorlijk tegenop, zie allemaal happy gezinnetjes… Ik heb geen idee hoe het hier gaat verlopen…



Sorry voor mijn gemiep… Maar typend kan ik even mijn ei kwijt…

Daar is dit forum toch voor? Ik snap dat je moe wordt van elke keer de stomme reacties, en dat je moe wordt van elke keer uitleggen… En dat je zowieso moe bent, hoort misschien wel bij de zwangerschap! (ik weet t niet hoor, ben nog nooit zwanger geweest :mrgreen: )



Weet je, wat je ook doet, er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn of het niet snappen… Lekker belangrijk!



Probeer te genieten, en luister niet naar domme opmerkingen!



:hug:



Ron

Ik ben het helemaal met Ron eens. Meis, probeer je er niks van aan te trekken, laat mensen maar raar doen.

Jij word mama en dat is toch het mooiste wat er is?



Ondanks die negativiteit om je heen, probeer toch van je zwangerschap te genieten :-*

Hi,



Meid, heel vervelend zulke reacties… Mensen moeten gewoon altijd wat te zeuren hebben, en nu ben je het " gemakkelijke doelwit ".

Laat ze maar, probeer jij je nu maar eerst eens te focussen op jezelf en je beeb, en dat het in je hoofd ook allemaal weer een beetje op orde komt(

ik kan me namelijk voorstellen dat het best even verwarrend kan zijn allemaal).



Probeer er lekker van te genieten, je hebt gewoon het voordeel dat je niet meer zo heel erg lang op je kindje hoeft te wachten. :wink: :mrgreen:



Veel succes met alles!



liefs Marije. :-*

Lekker laten praten!

in mijn zwangerschapsklasje zat ook een vrouw die er later achterkwam, met een week of 13 geloof ik. Niet zo laat als jij maar toch… Zij was nét gestart met een nieuwe baan. Het is dan gewoon een enorme verrassing. Ik las ergens in je voorstelberichtje dat je ook nog gewoon gevloed had. Wees ergens maar blij dat je het laat wist, anders had je je mega zorgen lopen maken over dat vloeien toch?

Ow meis wat ontzettend rot voor je!!

Ik heb maar een advies, hou je verre van dat soort mensen !!

Echt, iedereen heeft altijd zijn commentaar (lees: oordeel) klaar…

Ik was vanaf week 8 kots misselijk, dus wist het gelijk, maar als je nu helemaal geen kwaaltjes hebt en er verder niet mee bezig bent??

Lieverd, daar hoef je toch geen verantwoording naar anderen toe af te leggen… Ik begrijp het dat je kennissen gemakkelijker afpoeiert, en dat als close vrienden en familie met dit soort opmerkingen komen, dat het extra zeer doet.

Probeer gewoon duidelijk te maken, dat hoe veel je ook van ze houdt, je ze geen verantwoording schuldig bent en als ze je niet willen steunen, hun commentaar dan ook maar voor hun houden.

Zoek een vriendin/familielid/buurvrouw die wel blij met je kan zijn, die je steunt en deel alles met haar… je hoeft echt niet de hele familie op 1 lijn te krijgen. Als je maar met een handjevol je geluk kunt delen ben je straks de gelukkigste moeder van de heeeeeeeeeeeele wereld.

Een megadikkeknuffel :hug:

Liefs,

Neri

Kan het ook alleen maar met bovenstaande reacties eens zijn. Waar het ook om gaat, of het nu een zwangerschap is, een scheiding, een huwelijk whatever er zijn altijd mensen die graag commentaar leveren (hmm geen eigen leven?) die graag negatief doen/zijn en dat veranderd nooit. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar. Als jij maar weet hoe het zit, dat je steun kunt vinden, dat je van mensen in je omgeving wel gelukkig mag zijn en mag genieten. De rest…tja je weet nu wie je ‘echte’ vrienden zijn? :think: Geniet lekker nog van de rest van je zwangerschap, je hebt al zoveel gemist eraan.

meid laat ze lekker zeuren… JIJ weet hoe het zit… en JIJ bent blij met je ukkie en zoals ik het lees de vader ook…



zoals mensen idd al eerder hebben gezegd: mensen moeten altijd wat te zeuren hebben…



ik heb in september 2006 mijn spiraaltje laten verwijderen omdat mijn vriend en ik dolgraag kinderen wilden…

nou zelfs ik heb het commmentaar gehad ven " een ongelukje zeker" of “was het wel gepland”



nee domme mensen ik kwam per ongeluk bij de HA die heeft per ongeluk het spiraaltje er uit gehaald en toen heeft mijn vriend ook nog eens per ongeluk raak geschoten…



toen was het praat snel over…



probeer gewoon heerlijk te genieten van je kleine ukkie… :inlove:

Gab, ik sluit mij graag aan bij de andere meiden. Er zullen altijd mensen zijn die klaar staan met hun opmerkingen/ commentaar :evil: . Wat nu belangrijk is, is dat jij geniet van je zwangerschap en de belangrijkste persoon (de vader) steunt je zo te lezen en is ook blij met het kindje :thumbup:



Ik wens je nog een hele fijne zwangerschap toe en de gevoelens die je hebt als je een gezinnetje ziet kan ik me heel goed voorstellen hoor :-* Het is ook niet nix om er ineens achter te komen dat je een kindje gaat krijgen (dan maakt volgens mij niet eens uit of je daar bij 4 wk of bij 20 wk achterkomt :wink: ). Geef jezelf de tijd om het een plaatsje te geven en nog ff een tipje: onderschat de hormonen niet, dus als je een verdrietige bui hebt dan maken de hormonen het vaak erger :-* :wink:

Gewoon miepen meid, schrijf het lekker van je af!



Ik was destijds met Ryan alleenstaand en toen waren de negatieve reacties ook niet aan te slepen:

“Hoe kun je een kind laten komen zonder vader”

“Dat ga je nooit redden alleen”

“Het is nog maar een klompje cellen, geen kindje” (drie keer raden wat daarmee bedoeld werd)



En ga zo maar door. Nou, ik was 27 destijds en had zoiets van: zoek het maar uit, dit ga ik gewoon doen :slight_smile:

Probeer (hoe moeilijk het ook is) je er niets van aan te trekken, zolang jij en de vader in spé er gelukkig mee zijn is er niets aan het handje.

Het overbodige commentaar zal wel door blijven gaan tot je bevallen bent en men ineens ziet dat het gewoon allemaal op rolletjes gaat :-*

Lieve Gab,



Ik weet precies hoe jij je op dit moment voelt!!

Ik was 3 maanden zwanger dat ik er achter kwam dat ik van Sharon zwanger was. Ik had toen nog een vriend maar liet me 2 weken na het nieuws alleen achter. Je had toen het commentaar moeten horen! Ik kreeg vanalles om me oren geslingerd! Ik was toen 25 met heel veel problemen maar ik heb het gered! 1 vriendin is me altijd blijven steunen en ben nog steeds bevriend met haar. Zij heeft ook een heleboel moeten slikken van andere over mij.



Maar een ding stond vast " Ik ga het redden!" en dat heb ik gedaan.

Sinds 4 jaar heb ik een hele lieve vriend en ben een zoon rijker en nog een kleintje op komst. Met z’n 5en gaan we verder een hele leuke tijd tegemoed!



GENIET VAN JE KLEINTJE IN JE BUIK EN JE WORD EEN HELE GELUKKIGE MOEDER!!!



Ik vind het trouwens gaaf om te lezen dat je met de papa van het kindje er wel over kan praten, dat is toch ook super!



:-* Diane

Als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!



Wat erg dat mensen er zo over oordelen! Het is een wonder wat je mee mag maken en zo te zien ben je er erg blij mee. Het gaat er dan ook om wat JIJ vind, want JIJ moet het doen en niemand anders.

Ik kan me goed voorstellen dat je al die opmerkingen spuugzat bent, al die betweters die niet door hebben hoe erg ze je er mee kwetsen! Maar je gaat het redden hoor!!! Echt waar!!!



Ik heb een kennis die er pas met 7 maanden achter kwam, jong, alleenstaand en al 7 maanden was haar relatie over. Ze deed veel aan de lijn en werd af en toe gewoon ongesteld, ze dacht dat haar rare cyclus door het lijnen kwam. Toen ze zo’n last van haar darmen had, bleek ze zwanger te zijn. Eerst eventjes schrikken, maar ze is inmiddels alweer 4 jaar de trotse moeder van een prachtige dochter.

Gab; hoe is het nu? Heb je nog steeds last van vreemde reacties?