'stomme mong**l

daar kwam mijn kind net mee thuis… sinds sinds een maand op school…

ja zegt ie, dat zei ***. Hij zei het ook zo onschuldig, weet totaal niet wat het betekent, maar ik vind het wel erg hoor, dat die kleintjes dat soort woorden zeggen…

ik schaam me daarvoor als hij dat zegt… dat soort dingen zeggen wij hier echt niet…

maar ja, hij zal nog wel wat meer gaan zeggen…

maar ook echt de andere jongetjes nadoen met ‘stomme die of die’ te zeggen… dus probeer m maar te leren dat dat echt niet leuk is, en als ie het zegt (zegt het nog eerlijk thuis) dat hij de volgende dag sorry moet zeggen tegen dat kindje…)…

wat doen jullie hier aan? hoor dat negeren wel het beste is?

Wij zeggen dat dat (wat M.ateo dan zegt) een raar en gek woord is en dat hij dat niet mag zeggen…

idd… doe ik ook op zich wel. Probeer wel uit te leggen dat hij kindjes daarmee pijn doet zeg maar… en dat het veel leuker is om lieve woorden te zeggen

Precies, ook niet teveel aandacht aan geven trouwens…

M.ateo zit net een paar maanden op school en wat hij soms mee naar huis neemt :shock:

En dan zeg ik dat het geen leuke woorden zijn en dat als pietje-klaasje-jantje het zegt is het ook niet leuk…

Ik probeer het juist uit te leggen wat ze nu werkelijk zeggen en heus op deze leeftijd begrijpen ze dan best dat het raar is iets dergelijks te zeggen. Negeren in deze doe ik juist niet want zolang ze geen idee hebben wat ze uitroepen kun je ze het ook niet kwalijk nemen. Maar intussen doen ze er wel andere mensen pijn mee.

precies… ik voel me dan soms wel een tut hoor, dat eindeloos uitleggen, maar ik zie toch wel, herhalen herhalen en herhalen doet wonderen…

de juf vond m ook wel heel verstandig. Zat in de klas een jongetje aan m te frunnikken, dat vond ie niet leuk. Toen zei hij tegen de juf ‘ik ga ergens anders zitten want hij zit aan me te pulluken…’ de juf zei nog de meeste kindjes worden boos en gaan iets terugdoen…

die tijd zal ook nog wel komen :wink: maar vandaag dan… zat ie met twee grote stenen, ja zegt ie, dan doe je pok op een klein beestje en dan is tie dood… :shock: :shock:

Nou, toen maar uitleggen dat dat beestje dan zijn papa of mama mist, of juist de mama dan dood is… en dat het kindje heeeel verdrietig is om zijn mama… dan is het ook wel gelijk, ‘ik zal het ook niet meer doen’ met zo’n medelijwekkende blik…

dus hopelijk…

Ach ja, de beroemde woordenschat… :mrgreen:

Mijn buurvrouw heeft bij haar zoontje altijd het volgende gedaan: zodra hij thuis kwam van school, mocht hij 5 minuten lang alle woorden opnoemen die hij die dag weer ‘geleerd’ had. Buiten die 5 minuten werden die woorden gewoonweg NIET gebruikt… Het werkte bij haar als een trein… :wink:

oh dat is ook wel slim, haha…

hij was al zo slim… echt onwijs lang terug, mocht hij geen jess zeggen (flapte bij dees en geen er nog wel eens uit)

dan zei hij ook, ’ ik mag geen jes
s zeggen… maal wel jeetje’ en dan had hij het toch even gezegd he :mrgreen:

Een heel slim ventje… :mrgreen:

Hier hebben we nog niet hele erge dingen gehoord. Maar dat zal vast nog komen. Wel dingen als “makkie” en zelfs die verbeteren we al :mrgreen:

@yv@e wrote:

Ach ja, de beroemde woordenschat… :mrgreen:

Mijn buurvrouw heeft bij haar zoontje altijd het volgende gedaan: zodra hij thuis kwam van school, mocht hij 5 minuten lang alle woorden opnoemen die hij die dag weer ‘geleerd’ had. Buiten die 5 minuten werden die woorden gewoonweg NIET gebruikt… Het werkte bij haar als een trein… :wink:

Dit doe ik tegenwoordig ook af en toe. Werkt super :thumbup:

Wel meteen duidelijk maken dat als je nog iets hoort na die 5 min dat ie een kwartiertje op de gang kan gaan zitten.

Ik leg wel altijd uit wat ze zeggen en dat ze daar mensen mee kwetsen.

Mijn neefje kwam laatst van school en zei ‘hij is een k*ankerlijer’ :shock: :shock: Dus toen heb ik uitgelegd dat dat een hele erge ziekte is waar een oom van ons is aan dood gegaan. Door dat voorbeeld van die oom snapte hij opeens wat hij zei.

Ik heb het hem niet meer horen zeggen, gelukkig.

wow, dat is ook wel een hele heftige!!!

Nou het loopt gelukkig de spuigaten nog niet uit, dus kan m wel telkens proberen uit te leggen wat het betekent en dat ie het niet meer mag zeggen etc…

maar die 5 min. regel vind ik ook een mooie!

Ja, ik zat laatst ook te verzinnen of ik het op dezelfde manier zou gaan oplossen… En ik denk het wel. Ik denk dat, als ze weten dat ze het 5 minuten lang achter elkaar ‘mogen’ zeggen (geloof me, je zit wel eens met gekromde tenen te luisteren hoor), zij daarna de behoefte ook niet meer hebben… Op deze manier weet je ook wat ze ‘leren’ (horen is misschien een beter woord) en kun je ze daarna uitleggen wat het betekent, of kán betekenen wanneer ze dat tegen anderen zouden zeggen…

Ik heb mijn moeder ooit een hor genoemd toen ik dat op school had gehoord en ze boos was omdat ik mijn kamer niet goed had opgeruimd.

Ik wist wel dat het een ‘verboden’ woord was maar had echt géén idee wat het betekende.

Net zoals we ooit op een rijtje zaten in de gymzaal en iemand een wit pluisje zag liggen en riep ‘Hé daar ligt sperma!’

De hele klas ‘Ieehhhh’ en helemaal dubbel.

Had echt geen idee wat het betekende.

Had gerust thuis kunnen zeggen als ik ergens een vlekje zag dat mijn moeder d’r sperma beter op moest ruimen. :roll: :think: :oops: :lol:

Maar Robin hier net zo hoor.

Opzich nog heel onschuldig; ‘Bóóóóóób de Bouwer, Onderbroekenvouwer!’

En dan rolt hij over de grond van het lachen…

Of ‘Tinky Winky, Dipsaus!’

Maar dus ook Sh
t en G*dverdomme.

Ik zeg dan gewoon dat het een stout woord is en dat ik dat niet meer wil horen uit zijn mond.

ohhhhhhhhh… hahahaha ja, en jij in al je onschuld :roll: :mrgreen: