stomme mama op repeatstand

Nou fijn…

Ben toch wel wat gewend, maar sinds een week of 8 denk ik nu heeft ons Mies een meer dan irritante frats die de andere 2 niet hebben gehad en dus voor ons nieuw is.

Ben inmiddels nogal flauw van zijn frats en dus benieuwd of iemand het herkent en wat we eraan zouden kunnen proberen te doen.

Sinds een poosje dus zegt Mies op alles wat meneer niet zint… " sjomme mama"

Hij staat er zo ongeveer mee op repeat stand… jas aan is " sjomme mama" in de auto helpen is " sjomme mama" vragen of hij een koekje wil is " sjomme mama" maar natuurlijk ook zijn vraag om een broodje pindakaas als hij er al 4 opheeft en mijn " nee, nu is t wel genoeg" betekent geheid een " sjomme mama"

Negeren hebben we geprobeert, doen we eigelijk nog het overgrote deel van de tijd. Maar als ik niet reageer, dan gaat hij het echt als langspeelplaat achter elkaar zeggen net zolang tot ik zeg " is t nou es klaar?" en dan is het " nee, nie klaar nie, sjomme mama!" Nou… dat schiet dus niks op :roll:

Dus sinds 3 dagen reageer ik wel direct en dan dus met… " stomme mama zeggen is niet aardig, je mag ook wel even naar de gang als je dat zo graag wil zeggen" en dan gaat hij dus naar de gang.

Maar ik word er dus echt simpel van… pfuuu… duurt t nog lang dit? :shifty:

Ik ben ook een stomme mama…een stomme stomme mama zelfs.

Het word wel steeds minder.

Heb ze steeds toegesproken en sorry laten zeggen.

Als hun vader het hoort, spreekt hij ze toe.

weet niet meer hoe lang het hier duurde… (want hier deed de middelste het ook)… maar wel dat het inmiddels over is :mrgreen:

Alleen was ik stoute mama… als ik niet direct naar zijn pijpen danste, als we niet gingen eten wat hij wou, als we weggingen en hij dus ook mee moest… kortom… ook met vrijwel alles.

ja hier ook stoute mama fase gehad… Erg gezellig wel :roll:

Ik heb eerst ook genegeerd, daarna steeds juist wel gereageerd, echt streng zeggen dat we zo niet tegen elkaar praten ofzo, ook weleens naar de gang gestuurd als ie het echt te bont maakte.

Uiteindelijk heeft dat wel gewerkt, maar ik had een lange adem nodig hoor…

Oh hier ook zo’n "stomme mama " ben ook heel vaak helemaal niet lief volgens mn oudste :mrgreen: :mrgreen:

Als ze iets niet gedaan krijgt bij me krijg ik gelijk dit te horen :wink: hier is het trouwens net begonnen sinds een maandje daarvoor zei ze het bijna nooit …ach gaat wel over want ben meestal na een half uurtje weer de liefste mama van de wereld :roll: :smiley:

Hier ook een paar keer gehad inderdaad.

Wat ik als oplossing heb gebruikt is:

Als ze vroeg om iets wat ze wilde hebben (snoepje/koekje/speeltje/hulp bij iets) dan was mijn standaard antwoord “nee, want dat doen stomme mama’s niet, dus ik ook niet, pas als ik géén stomme mama ben”

Na 4 keer had ze het door en ben ik NOOIT meer een stomme mama geweest…

althans…niet hardop :mrgreen: :wink:

Hier ook dezelfde fase gehad met I.S.

Heb hetzelfde gedaan als Mamy… ook hier werkte dat als een tierelier :mrgreen:

hier gaan ze op de bank en dan moeten ze hetgeen waarmee ze scholden oid zeggen en blijven zeggen tot wij zeggen dat ze mogen stoppen .

in het begin vinden ze dat leuk maar op een gegeven moment willen ze ermee stoppen want dan is de lol eraf . en dan moeten ze toch doorgaan.

als ze daarna beloven ( en ja dat duurt soms echt wel 5-10 minuten ) het niet meer te zeggen mogen ze stoppen.

werkt perfect !!

Hier oko wel eens zo iets gezellgis aan de hand gehad :roll:

Ik waarschuw altijd en daarna nog eens en anders is het de trap. als ikk echter merk dat een bepaald gedrag steeds terug komt zegf ik tegen ze dat ik voor dat gedrag neit meer ga waarschuwen en ze meteen op de trap gaan…

Meestal een dagje ongezellig maar daarna hebben ze het wel door :smiley: Je moet het wel heel erg consequent toepassen en echt heel de dag opletten, succes.

Hier is dezelfde zin in de mode, evenals “ik wil jou niet meer”. De aanpak die hier zin heeft gehad was zeggen dat ik het echt heel vervelend vind dat hij dat zegt en dat ik hem toch ook niet zo noem. De andere die ook heel goed hielp was of hij naar een andere mama dan wilde en dat ik dan wel met hem ging zoeken. Wel erbij gezegd dat ik wel verdrietig zou zijn, want ik wilde hem wel hebben. Toen mocht ik ook wel bij de nieuwe mama wonen . :inlove: . Na gezegd te hebben dat dat écht niet kan, werd het meteen een stuk minder. Nu zeg ik als hij het eruit flapt: “ik vind jou wel lief” en laat het verder voor wat het is.

Ik ben sinds een paar dagen ook een stomme mama…

madam weet heel goed dat ik daar niet van gediend ben, en na dat ik haar genegeerd heb door gezegd te hebben nou als je mij zo stom vind hoef ik ook niet meer tegen jou te praten.

10 minuutjes later kwam ze naar me toe met een kusje, en zei ze mama toch wel lief. :inlove:

Heb haar wel meteen erbij gezegd dat ik er niet van gediend ben en elke keer als ze het zegt praat ik gewoon niet tegen haar, werkt tot nu toe goed :wink:

En als je nou eens probeert om het je niet persoonlijk aan te trekken. Maar naar hem toe te benoemen wat hij eigenlijk bedoelt.

Bijvoorbeeld, nee mama is niet stom, maar je vind het niet leuk dat je geen broodje meer krijgt. Of, je vind mama niet stom, maar je wil zelf in de auto klimmen.

Dat heeft hier iig goed gewerkt.

Je zoontje is natuurlijk nog jong en heeft nog niet de woordensschat om zich helemaal goed duielij te maken.

wat een herkenning, hier is het “stoute mama, jijmoet straf” … negeer het ookaltijdmaar… :roll:

@myrella wrote:

En als je nou eens probeert om het je niet persoonlijk aan te trekken. Maar naar hem toe te benoemen wat hij eigenlijk bedoelt.

Bijvoorbeeld, nee mama is niet stom, maar je vind het niet leuk dat je geen broodje meer krijgt. Of, je vind mama niet stom, maar je wil zelf in de auto klimmen.

Dat heeft hier iig goed gewerkt.

Je zoontje is natuurlijk nog jong en heeft nog niet de woordensschat om zich helemaal goed duielij te maken.

Dat vind ik een hele goeie, heeft bij Anne altijd goed gewerkt en als ze nu iets niet helemaal juist verteld dan herhaal ik het voor haar in taal die me wel aanstaat.

die laatste tip kreeg ik ook van het cb… want de dingen die ik hier las zag ik eigelijk niet zo zitten.

Niet tegen mijn kind praten of zeggen… stomme mama’s maken geen drinken… dat past niet in hoe wij tegen de opvoeding aankijken en dan zwijg ik nog over het idee dat mijn 2 jarige dat zou snappen. Hij is nog hartstikke jong natuurlijk.

Dan zou een reactie terug meer zijn van… ik doe het niet meer want dan sluit mama mij buiten, dan daadwerkelijk weten dat het gewoon niet zo aardig gezegd is.

Ik heb echt een hekel aan mijn kinderen buitensluiten… dus niet tegen ze praten is iets wat ik echt nooit doe of gebruik als straf.

Maar het cb zei dus ook… benoem het… pak zijn frustraties aan…

nog een broodje kindakaas makuh en mijn nee je hebt genoeg is goed voor een stomme mama… en dan dus idd zeggen… mama is niet stom, jij vind het stom dat je geen broodje kindakaas meer mag.

En als hij door gaat, dan mag je best zeggen… mama vind het niet leuk dat jij stom zegt en ik ga tellen, als je niet ophoud ga je op de gang.

Dat doen we nu en hij snapt in elk geval al sneller dan voorheen dat hij beter kan ophouden.

Nou kijken hoe lang mijn adem moet zijn :shifty:

Dat laatste is wat hier idd ook goed werkte. Ik bevestigde zijn onvrede door in mijn woorden te herhalen wat ik dacht dat hij bedoelde ( bijv. dus het broodje pindakaas) maar knoopte daaraan vast dat het wel heel jammer was ja.

En al vrij snel veranderde zijn reactie in “Jammer” als iets niet ging zoals hij wilde ipv stomme mama.

@Cell wrote:

Nou kijken hoe lang mijn adem moet zijn :shifty:

het gaat over. Heus

over twee weken zegt hij het niet meer :wink:

sterkte ermee, en laat je weten hoe het gaat?

Hier zijn we een dombo als het niet gaat zoals de dames willen(of soms zomaar ineens uit het niets…), de oudste kwam er mee thuis. Op school was er een jongen die het zei…en nu zegt onze jongste het ook. Ik blijf zeggen dat dat niet lief is en verder probeer ik het voor nu zoveel mogelijk te negeren. Maar idd heel vervelend.

Soms komt er hier achter dombo ‘‘ik ga je slaan’’ en doen dat dan ook. dan gaan ze naar de hal, want dat negeer ik niet. In mezelf moet ik er ook wel eens om lachen, vooral als de kleinste het zegt, want het klinkt dan ook nog wel heel schattig :inlove: Maar naar de zoveelste keer, wordt ik er af en toe ook wel helemaal gek van…

Dombo… heel herkenbaar ja… dat heb ik weten om te buigen naar " sufneus" dat vind ik iets minder erg klinken namelijk. Ze zeiden het hier vooral naar elkaar toe als de 1 of ander ook echt iets stoms even deed… zoals de wc deur dichtgooien terwijl iemand er even zijn handen staat te wassen ofzo… dan was het " jemig, dombo!" en nu is dat dus " jemig, sufneus!

Inmiddels is het wel iets minder, hij doet het nog wel, maar echt veel minder.

Ik ben steevast gaan zeggen… dat is niet aardig van jou Mies, maar gelukkig houd mama wel veel van jou… en dan kreeg ik eerst als reactie " neeeee nie hou van, stomme mama!"

Maar inmiddels zegt hij dan alleen nog maar " neeheeee" en dan is het klaar.

Ben benieuwd wat het volgende word, dit is namelijk wel een pittig kereltje… gewoon volgens normen, maar wel pittig :lol: :inlove: