Stomme energieleveranciers

Hier ging vanmiddag de deurbel.

Super smal (lees maatje wendy van dijk ofzo) poppetje aan de deur met ultra kort rokje:

Hoe gaat het met u, ik zal me even voorstellen ik ben bla die bla.

U hebt vast wel gehoord dat essent overgenomen is door RWE, en nu heeft RWE onlangs een hele grote investering gedaan. Die moet terugverdiend worden, en dat gaat over uw rug gebeuren, omdat u klant bent bij essent.

Nu zijn wij een commissie gestart en willen we daar tegen in gaan. Wij bieden u 30 % goedkoper energie, en dan hoeft u niet die investeringen mee te betalen.

Ik zei: en van welke leverancier komt die energie dan? Ja dat is zo mooi, u maakt gewoon gebruik van uw eigen netwerk, en merkt er niks van bladiebla… niet zeggend van welke leverancier.

Ik zo, maar aan wie moet ik dan de rekening betalen? Nou, bloos, hakkel haper… nuon mevrouw.

Ik zei dat ik geen interesse had. Toen zei ze, maar dan betaalt u veel meer (met een zeer goed geacteerde verbaasde toet). Ik zei, het is toch mijn portemonnee. Ja maar mevrouw begon ze. Ik zei nee ik ben duidelijk geloof ik.

Ik word gek van die energieleveranciers… Als bellen geen zin heeft, sturen ze wel mensen aan de deur. Dit is in 2 maanden tijd al de 2de van nuon. Bah!!

ik word er ook tureluurs van…

Ik heb er dagen tussenzitten dat ze 2x per dag komen :wall:

ik werd vorige week ook al lastig gevallen aan de telefoon door Nuon… Ja maar dan betaald u teveel, ik heb wel tot 3x toe gezegd dat ik dat niet erg vind :lol: …

gr patricia

Ik vorige week ook via de foon…

Ik hoor piep piep piep…

Viel mn foon uit… bat leeg…

Was stiekem blij :silenced: maar voelde me wel aso… alsof ik zomaar opgehangen had… :oops: :eh:

Heel herkenbaar! De telefoon blijft hier gaan. Mijn man heeft altijd lol in die gesprekken en houdt ze soms een half uur aan de praat. Ik vind het alleen irritant. Als ze dan zeggen: ja maar mevrouw, dan betaalt u veel meer, dan zeg ik vaak dat ik stinkend rijk ben en dat graag wil. En leg dan maar gewoon neer. Ik zoek zelf wel uit welke energie maatschappij ik wil! :x

ik zeg vaak… het is mijn geld en ik bepaal dus zelf wel wat ik met mijn geld doe :slight_smile:

Ik vind het echt heel erg hoe ze met leugens mogen proberen je iets aan te smeren.

WIj ook een keer net thuis met lasse, net papa en mama geworden, stressvolle week in het ziekenhuis, ook zo’n gozer aan de deur die mijn vried op het verkeerde been probeerde te zetten. Nou die heeft een dosis hormonen over zich heengekregen.

Moet je eens naar een brochure vragen ofzo en dat als je dat gelezen hebt nog wel eens verder kijkt. Nou die hebben ze dus ongeveer ook nooit.

Als ik hun logo op het jasje zien staan of op een button, zeg ik al: stop met je praatje ik heb geen interesse… Ja maar! zeggen ze dan… niks te Ja maar… geen interesse!!! En doe de deur dicht.

Iedere week staat er hier ene aan de deur.

Als iemand over wil stappen, gaan de mensen dat zelf wel doen, daar hoeft niet om geschooid te worden aan de deur, om klanten te krijgen wel???

Het is echt erg he? En als je dan weigert, kijken ze je aan alsof je de grootste fout van je leven maakt… :mrgreen:

Echt zo erg dat ze aan de deur komen!

Het zal je werk maar zijn… (hopelijk beledig ik nu niemand :shifty: )

Door de telefoon zeggen mensen makkelijk nee en aan de deur hebben veel meer mensen daar moeite mee. Daar spelen ze “handig” op in.

ik vertel altijd dat ik bulk van het geld en graag te veel betaal omdat ik anders niet zou weten wat ik met het geld zou moeten :oops: :wink:

Ja ik irriteer me er vreselijk aan. De telefoon vind ik al heel irritant. Vaak is het op een spitsuurtijd, brrr.

Maar als dan iemand aan de deur komt, dan vind ik dat bijna een inbreuk in mijn privacy.

Deze dame was in het zwart gekleed, had alleen een map van nuon in haar handen, maar daar had ze handig een papiertje overheen gehouden, zodat ik dat niet kon lezen.

Verder was ze gekleed alsof ze op stap ging… laarsjes, ultra kort rokje… allemaal zwart… Mooi barbiegezichtje…

En inderdaad toen ik nee zei, gingen die perfect opgemaakte oogjes open, wenkbrauwen omhoog… grrrr

@niekie wrote:

ik verteld altijd dat ik bulk van het geld en graag te veel betaal omdat ik anders niet zou weten wat ik met het geld zou moeten :oops: :wink:

die ga ik onthouden, haha

Ik hou ook niet van aanbiedingen en heb een hekel aan korting :mrgreen:

ja mij bellen ze steeds en als ik dan zeg geen intresse te hebben nog voor ze zijn begonnen vragen ze ook nog waarin ik geen intresse heb ze hebben toch nog niks gezegd :roll:

nee nou jah in dat praatje heb ik al geen intresse :roll:

@niekie wrote:

ik verteld altijd dat ik bulk van het geld en graag te veel betaal omdat ik anders niet zou weten wat ik met het geld zou moeten :oops: :wink:

Haha die is goed die ga ik zeker onthouden ( en gebruiken )

Hier zijn ze pas aan de deur geweest, heb ze aan het werk gezet :lol:

Ze mochten even bewijzen dat ze echt de goedkoopste waren, heb ze op basis van een jaarafrekening laten uitrekenen wat het kost. Ging toch best wat schelen, dus wij zijn over gestapt. Kan me voorstellen dat andere het vervelend vinden als ze aan de deur komen.

gisteravond nog om half 10 savonds tis toch te gek voor woorden

mijn standaard zin voor dat soort dingen n

sorry geen interesse succes verder bliep uit die tel

heb er vanmiddag nog 1 aan de foon afgepoeierd :mrgreen:

(hij sprak trouwens vreselijk slecht nederlands, dat begrijp ik dan al helemaal niet hè)

er zijn er hier de afgelopen weken ook echt wel een stuk of 4 aan de deur geweest.

Ik val altijd in hun 1e zin in de rede:

hebben jullie ook een website? Dan kijk ik daar ff op als ik wel tijd heb, en zoek ik het zelf uit, fijne avond daaaaag