Stomme buschauffeur

@miranda79 wrote:

Heb helaas al vaker dit soort rare dingen gehoord, en hoe de buschauffeur zich tegen jou heeft uitgelaten, is echt niet netjes!



Mijn vriendin paste op onze zoon toen hij nog geen jaar was. Ze ging ook met de bus, Jayden in de kinderwagen. Ze moest hem eruit halen, en de wagen inklappen. Dat laatste was al een probleem, want dan stond ie heel onstabiel. Maar een kind (baby) op schoot vond mijn vriendin nóg gevaarlijker, en dat heeft ze ook gezegd. Toch moest het, en toen ze het niet deed, kreeg ze zelfs bijstand van de andere pasagiers :thumbup: : Zij had een goede reden gegeven om ‘het kind’ er niet uit te halen, met verschillende argumenten. Uiteindelijk is de chauffeur dus wel doorgereden…



Maar dan begrijp ik ook niet: als je aangeeft dat het veel gevaarlijker is een kinderwagen zo ingeklapt te vervoeren, en een baby op schoot die als eerste tegen de vooruit zal vliegen áls er een botsing komt, dan toch je poot stijf houden als chauffeur en die wagen ingeklapt wil zien?



Moest het zelf ook een keer doen (eerste en enige keer dat ik mét wagen de bus inging) maar de chauffeur rijdt zo door toen iedereen was ingestapt. Wat denkt hij nou, dat ik met een baby in mijn hand, de wagen kan inklappen in een rijdende bus? Weet je hoe link dat is? (en dan heb ik ook nog een evenwichts probleem, maar dat kon hij niet zien natuurlijk, dat voel alleen ik)




Is de wet helaas, maar je mag je kinderwagen open laten staan als je er bij blijft zitten Dus naast je wagen. En er geen rolstoelgangers mee hoeven, dus vind het absurd dat hij dat van je verlangt terwijl er waarschijnlijk geen rolstoel meeging?

daarom ga ik nooitmet de bus…

erger me groen en geel…

Sta je met instappen met een onhandige buggy, een ouder kind dieloopt te trekken…

en niemand die helpt…

Sta je in de bus alles vol…

en vind dat gevaarlijk met de buggy…



maaar Ohhhhhhhhh

Die busschauffeur… :evil:

zou zeker even bellen…

al is het maar even om je hart te luchten…



Maar even terzijde…

Ik heb jasper nooit voorin laten zitten, vind het idd wel gevaarlijk…

Keertje hard remmen, en boem…

ik lees hier echt dingen :shock: Kinderen UIT kinderwagens e.d.



Bij ons heb ik daar nooit last van…en ik ga toch regelmatig met de bus :think:

Toen Sanne nog klein was zat ze gewoon in de kinderwagen (en nu nog wel eens heel soms, als ik bv de stad in ga) en dan lag ze lekker te slapen.

Nu ze wat groter is zit ze gewoon naast me (event. kinderwagen gewoon op de rem, leeg dus) en de ene keer is dat op 1 van de gewone stoelen en de andere keer op de achterbank (vind sanne ergg leuk, maar ik niet zo). Op die achterbank zit ze totaal niet stil en wil ze het liefste op dr knieeen naar buiten kijken via het achterraam dus. Nooit geen problemen mee gehad…



Maar goed, vind het heel vervelend voor degene die wel gezeur hebben in de bus, niet echt leuk :hug:



groetjes jiska

@Sweet-Love wrote:

@miranda79 wrote:
Heb helaas al vaker dit soort rare dingen gehoord, en hoe de buschauffeur zich tegen jou heeft uitgelaten, is echt niet netjes!



Mijn vriendin paste op onze zoon toen hij nog geen jaar was. Ze ging ook met de bus, Jayden in de kinderwagen. Ze moest hem eruit halen, en de wagen inklappen. Dat laatste was al een probleem, want dan stond ie heel onstabiel. Maar een kind (baby) op schoot vond mijn vriendin nóg gevaarlijker, en dat heeft ze ook gezegd. Toch moest het, en toen ze het niet deed, kreeg ze zelfs bijstand van de andere pasagiers :thumbup: : Zij had een goede reden gegeven om ‘het kind’ er niet uit te halen, met verschillende argumenten. Uiteindelijk is de chauffeur dus wel doorgereden…



Maar dan begrijp ik ook niet: als je aangeeft dat het veel gevaarlijker is een kinderwagen zo ingeklapt te vervoeren, en een baby op schoot die als eerste tegen de vooruit zal vliegen áls er een botsing komt, dan toch je poot stijf houden als chauffeur en die wagen ingeklapt wil zien?



Moest het zelf ook een keer doen (eerste en enige keer dat ik mét wagen de bus inging) maar de chauffeur rijdt zo door toen iedereen was ingestapt. Wat denkt hij nou, dat ik met een baby in mijn hand, de wagen kan inklappen in een rijdende bus? Weet je hoe link dat is? (en dan heb ik ook nog een evenwichts probleem, maar dat kon hij niet zien natuurlijk, dat voel alleen ik)




Is de wet helaas, maar je mag je kinderwagen open laten staan als je er bij blijft zitten Dus naast je wagen. En er geen rolstoelgangers mee hoeven, dus vind het absurd dat hij dat van je verlangt terwijl er waarschijnlijk geen rolstoel meeging?




En dat begrijp ik dus niet, dat het de wet is: ik heb geen buggy maar een zware kinderwagen. Dus als mijn zoontje daarin zat, zat hij met een 5 punts gordel vast. Dan op de rem, én ik hield de wagen en mezelf vast. Hij zat op die maner véél veiliger, dan wanneer ik hem uit de wagen neem, de wagen ‘los en ingeklapt’ ergens had gezegt (eerlijk waar, dát is een ongeleid projectiel mocht er een botsing komen!) en ik mijn zoon op mijn schoot moest houden: komt er dan een botsing dan is híj degene die de klap ook nog opvangt! (maar om die reden rijdt ik altijd achteruit, met een kind op schoot: nee, zit niet lekker, maar is wel veiliger…)