stom!!

Stom stom, dat ze in speelgoedwinkels er gewoon bij zetten of speelgoed voor jongens of voor meisjes bedoeld is :evil: .



Eén grote roze wolk voor de meiden en alles wat niet over poppen of het huishouden gaat, ligt dus onder het grote bord “jongens.” Mogen kinderen niet gewoon zelf kiezen wat ze leuk vinden, zonder dat Intertoys ze vertelt wat de bedoeling is?



Mag Lara misschien van auto’s, vliegtuigen en bouwen houden??? En als ze straks kan lezen, mag het dan ook nog :evil: :evil: :evil: .



O, en mijn stofzuiger (die van mijn man, in feite, want ik stofzuig niet) is NIET roze. En mijn kinderwagen, mijn kleren en de kassa van de albert heijn ook niet.

Ik zou best een roze stofzuiger willen hebben eigenlijk…

dat heb je met mensen die van de oude stempel zijn

autos zijn voor jongens en poppen voor meisjes

als het anders is dan scheelt er iets met dat kind volgens hen.



NIET DUS! Koop gewoon wat je kind graag heeft en laat het spelen met wat het wil.

Aarrggh jeuk! Ik doe steeds mijn uiterste best om ‘roze is voor meisjes’ eruit te krijgen op school, en dan krijg je zoiets!! :twisted:

Maar dan zijn de speelgoedwinkels dus allemaal nog van de oude stempel!

En je weet hoe kinderen zijn: geen jongen die met ‘meisjesspeelgoed’ gezien wil worden en vaak is het andersom net zo.

Dus als de grote mensen het er dan nog eens extra in gaan stampen, dan blijft iedereen altijd van de oude stempel.

Ja erg is dat he?

yep, het viel me ook al op in het speelboek van Bart Smit dat in de bus viel.



daar stond ergens nog wel een tekstje bij de autootjes dat “meisjes het ook leuk vinden om te broemen” :eh:

Jeuk! inderdaad

Dat ze het er voor de zekerheid bijvertellen is inderdaad een beetje té vind ik. Moet ik wel zeggen dat er hier in huis toch wel heel veel verschil zit in wat ‘de jongens’ leuk vinden en wat dochterlief leuk vindt, van heel kleins af aan en alles ligt door elkaar heen hier binnen dus daar ligt het niet aan. O, keuken en kassa liggen hier niet bij een jongens of meisjeskant (kom net uit de Bart Smit :mrgreen: ) ondanks de folder blijkbaar. Bovendien heb ik een geel met groen keukentje en bij mijn moeder thuis staat een wit met rode, de één is van Smoby en de ander weet ik niet (2e hands gekocht allebei). Kassa heeft hier ook geen roze, dus het is wel te krijgen. Zowel keuken als kassa vindt Yves trouwens helemaal leuk, dat is toch ook geen zogeheten ‘typisch’ meidenspeelgoed?



Moet denken aan die actie van Mattel, met de beroepenbarbies, dokterbarbie enzo, in het kader van vrouwen zijn iets meer dan een wespentaille en veel haar. Heb ik lang geleden iets over gelezen. Hihi, het wachten is nu dus op kraanwagenchauffeuzebarbie, compleet met (roze) kraanwagen! :mrgreen:

Justin heeft een playmobilmeeneempoppenhuis :mrgreen:

Ik heb daar dus lekker schijt aan dat andere het voor meisjes vinden :stuck_out_tongue:

dat het speelgoed in blauw en rose is verdeeld irriteert me al, maargoed, daar hebben onze kinderen (nog) geen weet van.

dat het er zo in een winkel staat aangegeven vind ik wel erg eigenlijk!

ik heb het hier zelf nog niet gezien, maar ik zou er dus over gaan schrijven.



want zoals je zelf al zegt: straks kan je kind lezen en dan?

Sytze heeft een roze stofzuiger,en tot de dag van vandaag heb ik nog geen klachten gehad dat hij een blauwe wil… 8) 8)

@Biebels wrote:

Aarrggh jeuk! Ik doe steeds mijn uiterste best om ‘roze is voor meisjes’ eruit te krijgen op school, en dan krijg je zoiets!! :twisted:




dan moet ik wel erg lachen om je avatar :mrgreen: :wink:



ik heb net even om me heen gekeken in huis…en tot m’n schaamte kan ik weinig roze ontdekken in de hoek van de kids :roll: maar er staat wel zo’n speelgoedstofzuiger, die is blauw met rood :wink:



en Teun heeft een serviesje, is helaas ook niet roze… :mrgreen:



wat een gedoe altijd weer…gewoon niks van aantrekken hoor!

Nou dat vind ik inderdaad ook stom!! Als Emma met autootjes wil spelen, mag ze dat gewoon.



Ik moet wel zeggen dat ik wel heeeeeel veel roze knuffels heb gekocht :roll: Ik ben helemaal weg van al dat roze, maar Emma koos natuurlijk voor een NIET-roze knuffel als lievelingsknuffel… ze heeft nu een blauw met geel paard :inlove: :lol: Ze trekt zich nu al niets van anderen aan. Heerlijk :slight_smile:

Echt idioot zeg! Alsof meneer Bart bepaalt wie met welk speelgoed speelt :naughty:

Arme Lysanne dan hoor, is op het moment helemaal autogek.



Had toevallig van week nog een discussie met hubbie erover.

Gerwin vond nl dat auto’s heel goed bij meisjes kunnen en poppen niet bij jongens.

Hoe krom en ouderwets zeg ik dan.Maar zal ws wel komen omdat zijn ouders zo’n ouderwetse instelling hebben.