stom, stom, stom..

Heb de oplader van mijn digitale camera in Zeeland laten liggen :doh: . Mijn schoonouders hebben daar een stacaravan staan, waar we afgelopen weekend in gelogeerd hebben. Nu zijn natuurlijk allebei de batterijen leeg en kan ik ze niet opladen :frowning: . Geen foto’s van moederdag snik, snik. En pas met Pinksteren is er weer iemand in de stacaravan. En om nou vanuit Nijmegen “eventjes” op en neer te rijden om hem op te halen is ook een beetje te veel van het goede. Maar ik mis mijn camera nu al, ben echt zo’n muts die de hele dag foto’s knip, ook voor het weblog van mijn kids. Wie heeft de briljante oplossing :pray: :pray: ??? (heb al op internet gekeken, maar 40 euro voor een oplader is ook een beetje zonde, vooral omdat ik toch al aan het sparen ben voor een digitale spiegelreflexcamera :? )

Groetjes Maartje

Ik neem aan dat er geen gewone aa-batterijen in je camera passen? :think: Balen zeg, iemand in je omgeving die zijn/haar camera kan uitlenen?

Iemand met eenzelfde camera in de buurt die z’n oplader even kan missen?

Of koop een wegwerpcameraatje. Niet de kwaliteit die je wenst misschien, maar met inscannen en bewerken is er nog een hoop te redden. Dan hèb je tenminste foto’s…

Voor een paar centen heb je oplaadbare batterijen speciaal voor de digicam. Bij een computerzaak. Daar heb ik mijne ook vandaan… tientje geloof ik inclusief vier oplaadbare batterijen.

(AA’s doen t niet in digicam’s. Die zijn binnen 2 minuten leeg)

Eh,passen die batterijen dan in iedere digicam? Ik heb nu zo’n accu (het is een canon ixus IV)?? Dan ga ik dadelijk meteen naar een computerwinkel toe :smiley: .

Groetjes maartje

oplaadbare batterijen kunnen dan toch wel? Als je die gaat halen ben je goedkoper uit dan naar Zeeland op en neer te rijden lijkt me. Ik heb laatst bij Kwantum een oplader met 4 batterijen gekocht en die batterijen doen het prima. Die batterijen kun je ook in speelgoed en in klokjes enzo gebruiken als je je lader weer hebt.

In een Ixus camera gaan geen reguliere batterijen. Ook niet oplaadbaar… Dan moet je een nieuwe accu kopen en die zijn helaas duurder dan 1 tientje… zelfs als je ze van een ander merk koopt dan Canon. Denk dat je dan minimaal zit aan een euro of 30. In Beuningen zit een niet zo heel dure winkel die alles heeft voor digitale camera’s. Digitalstreet

En op marktplaats ofzo?

Dat is natuurlijk ook een goed idee… (Dat ik daar nou niet eerder aan dacht… :doh: )

owww mamaartje, balen! dat kan echt niet hoor, geen foto’s van moederdag! :naughty: dan maar even een wegwerpcameraatje halen… vrees ik…

Geen ouderwets toestel met rolletjes nog ergens in huis slingeren. Moet je dan wel even laten afdrukken maar dan heb je wat en het is weer eens wat anders :mrgreen:

@Christine wrote:

Voor een paar centen heb je oplaadbare batterijen speciaal voor de digicam. Bij een computerzaak. Daar heb ik mijne ook vandaan… tientje geloof ik inclusief vier oplaadbare batterijen.

(AA’s doen t niet in digicam’s. Die zijn binnen 2 minuten leeg)

In mijn Canon Powershot A400 wel hoor :wink: . Ik heb altijd wat ‘gewone’ AA’s bij de hand voor het geval mijn oplaadbare batterijen op zijn.

Maar goed, daar is mamaartje niet mee geholpen dus :roll: