Stokke Trip trap stoel

Geen idee waar deze vraag thuishoort, maar probeer het ier omdat we hier in de fase zitten om een eetstoel aan te schaffen.

Wij hebben georienteerd op eetstoelen, bij voorkeur een meegroei stoel, want is handig en lang leven plezier van. Nu heeft de triptrap geen eetblad. Onze eettafel is best hoog en met die stoel erbij zit ons kindje niet goed aan tafel.

Andere meegroeistoelen hebben wel een blad maar gaan niet verder dan ongeveer 6 jaar (niet echt heel lang meeeegroei dus). Daarbij zit er vaak een armleunig bij, past net niet of net wel onder de tafel.

Wie heeft voor mij de tip om toch de trip trap te kopen met blad (wij zijn niet handig om het zelf te maken, daarbij gevaarlijk en vervalt evt garanties). Die andere stoelen ook niet gecshikt dus ivm die zijleuningen…

Wat nu??

Dan heb je wel een hele hoge eettafel! Onze eettafel is 76cm en dat gaat prima. Toen ze kleiner was niet optimaal inderdaad, maar dan zat ze vaak toch niet echt aan tafel, maar mee bij ons omdat ze toen nog niet zelf at. En als je het toch hebt over een meegroeiperiode van een jaar of 8 minimaal… dan zijn die paar maanden misschien niet zo heel erg belangrijk. Hieke is nu anderhalf en het gaat perfect, al sinds ze een maand of 9 was denk ik.

Als ik heel eerlijk ben zou ik het geld niet voor een Tripp-Trapp uitgeven :shifty: Voor 15,- heb je een hele goede stoel met blad van de IKEA. Ok hij is van plastic, maar je kunt hem ook nog zo 1-2-3 uit elkaar halen en meenemen als je ergens anders gaat eten. :wink:

Begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het hele meegroei-spul dat 3x zo veel kost als een gewoon iets helemaal niet zo handig :think: Tegen die tijd dat je kleine namelijk niet meer in de ‘babystoel’ wil zitten heb je misschien wel een 2e kindje die daar dan weer in kan, en ik ga er maar van uit dat je niet 2 van die oeilelijke dingen in je huis wilt :oops: Bovendien vind ik persoonlijk de kwaliteit heel erg tegenvallen.

We gebruiken die van ons nou een maand of 9 (heb em gekregen :wink: ) en je ziet nu al dat de verflaag er afbladert en dat lijkt me toch echt niet de bedoeling :think: Ik neem hem na elke maaltijd met een vochtig doekje af en toch zitten er vlekken in de verf die er niet meer uit gaan :think: En ik irriteer me er inderdaad ook heel erg aan dat er geen blad bij zit, je kunt die kleine dus niet zo maar ergens neer zetten (om bijvoorbeeld een stukje fruit te eten) behalve aan tafel :roll:

Mijn ouders hebben een IKEA stoel: zomers staat ie buiten(schoonmaken met de tuinslang) en 's winters doen we het met een doekje. Die stoel ziet er nog steeds :thumbup: uit en is veel gemakkelijker op te bergen etc.

Dus ja, in mijn ogen is de TRIPP TRAPP z’n geld (nog) niet waard :think:

Smaken verschillen. Ik vind 'm echt prachtig, en superhandig! 8)

:lol: smaken verschillen idd :lol:

(gelukkig maar, anders was de hele wereld wel een hele saaie boel :wink: )

ik vind de tripp trapp ideaal.

we hebben er nu 2!!!

@Sis wrote:

Smaken verschillen. Ik vind 'm echt prachtig, en superhandig! 8)

Ik ook… Moet er niet aan denken om jaren lang zo een mega lelijke IKEA stoel in mijn woonkamer te hebben (hoe handig die ook moge zijn). Het oog wil ook wat…

Hier ook twee TRIP TRAPP’s. Ideaal vind ik ze.

Ik heb toendertijd een gekeken op ebay. Volgens mij heb ik toen ook bladen speciaal voor de trip-trapp gezien (uit Duitsland?)

@knollie1 wrote:

ik vind de tripp trapp ideaal.

we hebben er nu 2!!!
Wij 3 :lol:

een oranje, groene en een rode :dance:

Wij hebben dus die van de ikea.

Hij was eerst bedoelt als tussenoplossing, maar hij is zo makkelijk ik wil geen andere meer.

Zal het nog sterker vertellen: straks hebben we er 2 !! :mrgreen:

@joseetje wrote:

Wij hebben dus die van de ikea.

Hij was eerst bedoelt als tussenoplossing, maar hij is zo makkelijk ik wil geen andere meer.

Zal het nog sterker vertellen: straks hebben we er 2 !! :mrgreen:

Mochten wij nog een kinderstoel nodig hebben dan kopen wij er ook een IKEA stoel bij :wink: :mrgreen:

Wij hebben ook 2 tripp trapp stoelen en vinden ze ideaal. Een blad kan handig zijn maar die kan je volgens mij via internet wel bestellen in Duitsland.

Wij hebben nooit een blad gehad omdat we ze zo aan tafel konden schuiven, vinden we juist heel gezellig.

En een ikea stoel hebben we ook, inderdaad voor buiten en voor logeerpartijen.

Ik vind zelf de poten veel te wijd staan en struikel er steeds over als de stoel binnen staat.

Maar het is wel een fijne stoel voor erbij.

Hier ook beiden, triptrap voor thuis en ikea voor onderweg. En heel herkenbaar ik struikel ook altijd over de ikea stoel, maar verder top ding!

Wilde echter voor thuis de triptrap, omdat ik hem mooi vind en hij lang meegaat. Wij hebben hem nu 4,5 jaar, Brent zit er nu nog op en verfafbladderen :shock: dat is er hier echt niet bij, hij zit nog strak in de lak. Dus over de kwaliteit van de triptrap heb ik zeker niet te klagen.

Mouse

Misschien is die van ons dan een maandag-ochtend stoel :think: :wink:

Hier ook 2 tripp-trapp stoelen!!! Ben er reuze blij mee. Vind het juist een positief punt dat ze lekker bij ons aan tafel kunnen zitten ipv zo ver weg als ze een eigen blad heeft.

Hoe hoog is jullie tafel dan wel niet? :mrgreen:

Je kan inderdaad via internet wel een blad ergens bestellen :think: moet je denk ik even op googlen :wink:

Hier ook 2 tripp-trapp stoelen!!! Ben er reuze blij mee. Vind het juist een positief punt dat ze lekker bij ons aan tafel kunnen zitten ipv zo ver weg als ze een eigen blad heeft.
Hoe hoog is jullie tafel dan wel niet?

Onze tafel is dus 82 cm. Hoger dan standaard/ gemiddeld. Zodra de kleine aan tafel kan eten, al is het maar haar eigen broodstukjes van haar bordje pakken, dan zit ze te laag. Ze moet 'hoog' grijpen, kan nooit goed zijn voor haar houding.

Of gewoon die tripp trapp kopen en de eerste tijd aankijken (hebben het tenslotte met ns oudste ook gedaan, zij is nu alweer 3, nu kan ze er prima bij) of een nieuwe tafel kopen, stond toch al op ons wenslijstje

zal nog sterker vertellen. op het KDV waar ik werk, hebben we ook alleen maar tripp trapp voor de kinderen.

Als wij vergadering hebben zitten wij er ook op.

En de oudste collega is 52!!! dus hoezo meegroeistoel!!! :lol:

Wij hebben ook een tripp trapp, vind m mooi en lijkt me handig! (hij gaat bijna in gebruik hier haha) Wilde ook iets wat idd niet van die uitstekende poten heeft. Van vrienden kunnen we straks een ikea stoel overnemen en die is dan voor buiten, voor bezoekjes en voor op vakantie. Ze zijn beiden heel fijn denk ik!

Enne verf afbladderen…misschien eens klacht indienen? Je hebt toch garantie?

Wij hebben een tripp trapp aan de eettafel en een ikea stoel voor buiten of op vakantie.

Eerlijk gezegd zit ze nu lekkerder in de ikea stoel :think: …

alleen breek ik mijn nek iedere keer over die rotpoten 8)

@knollie1 wrote:

Als wij vergadering hebben zitten wij er ook op.

En de oudste collega is 52!!! dus hoezo meegroeistoel!!! :lol:

:lol: :lol: :mrgreen:

Wij hebben sinds kort ook een IKEA stoel voor buiten/onderweg/vakantie/visite. Prima, handig, makkelijk schoonmaken enz. Alleen superirritant dat je de poten er zo moeilijk onderuit krijgt. Ik kan het niet, mijn vriend met heel veel moeite en met behulp van gereedschap. :thumbdown: