Wij veranderen ons interieur en we hebben 4 Stokke tripp trapp stoelen in rood, lime en pallisander (koloniaal). Ik wil ze graag zwart en wit.
Zijn deze stoelen gemakkelijk te verven ? Ik zie er als een berg tegenop om alles te schuren, af te nemen, te verven, schuren, schoonmaken en verven :oops: :oops:
Wie heeft het al eens gedaan ? En is het veel werk?
Ik moet vast hoogglans verf gebruiken om het een beetje slijtvast te maken ?
Cell heeft dit gedaan met TripTrap stoelen weet ik.
Dus eh… PB’en maar :thumbup:
Ik lees mee…
we hebben 1 rode…en zou hem graag naar jaren zwart willen
Vraag Deerntje; zij heeft er geloof al 3 gedaan… maar dat waren geloof ik wel die onbehandelde stoelen
ja hoor dat kan, schuren is inderdaad wel belangrijk, kost altijd het meeste tijd, ik grond altijd twee keer en lak dan 1 maal af wel goede verf). hier heb ik ze wit gemaakt.
Lees hier even mee…krijgen er 2 van een collega, maar die zijn blank hout en we willen die ook graag een passend kleurtje geven.
4 stuks zwart gemaakt.
Ik had er 1 waarvan de lak dermate beschadigd was dat ik deze echt met de schuurmachine helemaal heb afgeschuurd… De gleufjes gedaan met behulp van een slijpstaal en schuurpapier eromheen…
De andere waren in lakstaat onbeschadigd en hebben we dus alleen opgeruwd met schuurpapier en daarna ontvet.
1x gegrond met acrylgrondverf en daarna in 2 lagen afgelakt met zijdeglans acryl.
Het is prima verf, had al eerder stoelen ermee gedaan (oa mies zijn stoel 3 jaar terug oudblauw gemaakt en nu dus zwart) en ik weet dus dat het goed blijft.
Het enige met deze verf is dat je indien klaar… de stoel minstens 1 week ongebruikt en uit elkaar moet laten uitharden voor je hem in elkaar zet en de planken terugschuift, anders plakt hij nog te veel.
Maar verder vind ik dit het fijnst omdat het snel droogt en overschilderbaar is, geurarm, kindveilig (heb natuurlijk nog kinderen in meubelsabbelleeftijd) en dus binnen gedaan kan worden.
1 nadeel vind ik wel met zwarte stoelen :shifty: ik moet ze elke dag helemaal afnemen, je ziet er mega snel stof op :eh: Niet bij nagedacht. Wit heb je dat niet mee, dus achteraf had ik ze liever wit gehad.
Maar t past wel goed bij onze keuken.
wat ligt er op het zitvlak
een kussentje.
En wij hebben anti slip op de voetenplanken geplakt omdat de planken dan op die plekken minder snel slijten.
Precies op tijd dit topic! Wij hebben een witte, maar die ziet er na bijna 3,5 jaar niet meer uit… Lakschade etc. Ik was dus al van plan om hem van het voorjaar te schilderen, voor de nieuwe beeb straks :mrgreen: Nu alleen nog een andere oplossing voor R en J vinden(wil eigenlijk een hoog bankje, maar ik zou niet weten waar ik dat kan vinden… ff MP afstruinen…)
@eisblume wrote:
Nu alleen nog een andere oplossing voor R en J vinden(wil eigenlijk een hoog bankje, maar ik zou niet weten waar ik dat kan vinden… ff MP afstruinen…)
misschien kan een meubelmaker/timmerman/handig persoon die voor jullie op maat en naar wens maken? :think:
Tjonge, ik kan de stokke dus ook nog verven, wij hebben er 2 gekregen maar die zijn echt al heel erg oud/gebruikt.
@Marite wrote:
@eisblume wrote:Nu alleen nog een andere oplossing voor R en J vinden(wil eigenlijk een hoog bankje, maar ik zou niet weten waar ik dat kan vinden… ff MP afstruinen…)
misschien kan een meubelmaker/timmerman/handig persoon die voor jullie op maat en naar wens maken? :think:
Laat papa nou een best handig persoon zijn, dus deze optie had ik vanmiddag ook al bedacht toen ik op MP niets kon vinden. Alleen heeft die het al zo druk :shifty: , hij ziet mij al aankomen :angel:
:thumbup:
Oke, zwart zie je idd alles op. Misschien dan maar alles wit verven of een combi. Planken wit, rest zwart.
Misschien dat ik wel iemand zoek die het voor me wil doen. Tegen een leuke vergoeding.
@Karin2 wrote:
:thumbup:
Oke, zwart zie je idd alles op. Misschien dan maar alles wit verven of een combi. Planken wit, rest zwart.
Misschien dat ik wel iemand zoek die het voor me wil doen. Tegen een leuke vergoeding.
Ah… joh, dat kan je echt echt zelf :thumbup:
Hier heb ik de eettafel in de kamer leeggemaakt, daarna heb ik er een stuk ondervloer foam wat we nog hadden liggen op gelegd ter bescherming en toen kon ik er de onderdelen van 2 stoelen tegelijk opleggen.
S’ avonds als de kids op bed lagen heb ik de lagen aangebracht. Drogen en de volgende dag onder schooltijd omdraaien en de andere zijde enz.
Op die manier heb ik in 10 dagen tijd alle 4 de stoelen gedaan… :thumbup:
Gewoon tv aan s’ avonds, manlief bracht een koppie thee enz. :mrgreen: