stoelverkleiner/kussen tripp trapp

Weet iemand of je ook ergens een patroon voor het kussen in de stoelverkleiner van de tripptrapp hebt??



Lijkt me dat je zo’n ding ook wel met enige handigheid zelf kan maken…

Dat zou ik ook wel willen weten :mrgreen:

Ik heb hem zelf gemaakt voor in de stoel van Imme… Ik heb hem overgetrokken van het kussentje die ik heb voor de stoel van Juul.

Ik heb het patroon niet bewaard omdat het niet helemaal klopte.



Misschien is het een idee om een kussentje te kopen in de winkel, thuis overtrekken en dan terug brengen… :oops: :silenced: :wink:

denk dat je met even goed kijken in de winkel ook al een heel eind komt hoor als je een beetje handig bent. Het zitkussentje is sowieso makkelijk zat. Even zorgen dat de gleuf waar het riempje door moet op de juiste plek zit natuurlijk :lol:



Tipje: als je hem maakt van ‘geplastificeerd’ katoen dan is die lekker makkelijk af te nemen :thumbup:

Dat was idd mijn idee om te doen mamamarije!!

Miss idd het id erboven uitvoeren… :oops:

Ik zal eerst es kijken of iemand in mijn vriendenkring er een heeft om over te trekken :wink:

nu jullie het er toch over hebben heb ik een vraag over het bovenste kussentje…

Bij mij zit boven aan de achterkant van het kussentje (voor de rugsteun) nog een dun strookje stof met klitteband…

Heeft iemand enig idee waar dat voor is??

Hoi dragon, hij zit er bij mij ook op maar waar het precies voor is?? :think: Als je de baby inzet gebruikt, heeft hij in ieder geval geen doel volgens mij. Er zit ook erg weinig ruimte tussen de stroken klitteband dus er past weinig tussen.

(hij staat hier al want het is een kraamcadeautje :smiley: )

Atje, misschien dat je iemand weet die zo handig is dat ie een patroon kan maken obv alleen de stoel? Dat is misschien ook een optie, ik overweeg dat te doen, weet alleen niet of t lukt.

De originele is echt schreeuwend duur zeg :shock:

Dragon, met dat strookje klittenband, kun je het kussentje vast zetten aan de rugleuning. Het past precies tussen die 2 rug plankjes…

moosje bedankt voor je antwoord maar eerlijk gezegt weet ik niet zo goed wat/hoe je het bedoelt :oops:



Ik heb al zitten kijken maar ik kan mijn kussentje niet vast zetten aan de rugleuning tussen de 2 rugplankjes, want daar heb ik namelijk niets zitten :think:

En het strookje zit helemaal bovenop het rugkussentje… :think:

@Dragon, heb je een oud model stoel of een nieuwer model?

Want ik weet dat daar wel iets van verschil tussen zit en dat het nieuwe model een andere babyleuning heeft?

(wij hebben dus het oude model nog)



Als je dan net een oud model kussen op een nieuwe stoel hebt of andersom kan ik me voorstellen dat je daar niks mee doet…



Bij ons zit er klittenband aan de achterkant van het kussentje en dat maak je vast aan de bovenste houten lat.

heb even zitten kijken op de site van Stokke en ik denk dat bij de nieuwe baby inzet die klittenband dingen idd geen enkel nut hebben als je die er in hebt zitten.



Als straks dat ‘plankje’ bij de rug weg is dan kan het klittenband dus om de bovenste lat heen vastgemaakt worden zodat het goed blijft zitten.



Het oude kussentje (dat wat wij dus hebben) is minder hoog als het nieuwe model als ik zo snel zie.

mamaMarije dank je wel :thumbup: ik snap het nu helemaal :slight_smile:



Moosje jij ook nog bedankt :thumbup:



Is dat raadsel hier ook weer opgelost :mrgreen: wat ben ik toch blij met een forum als dit :mrgreen: