Stoeltje voor op vakantie

Ben een beetje aan het rondkijken naar kinderstoeltjes om mee te nemen op vakantie.



Sack n Seat lijkt me erg handig omdat die zo lekker compact is. Een hangstoel voor aan de tafel heeft voor mij een pluspunt omdat je kindje lekker hoog aan de tafel zit. Maar een stoelverhoger die je op een stoel zet vind ik er ook wel handig uit zien.



Dus ben op zoek naar ervaringen en of dat bevalt.

waar ga je heen en hoeveel moet je ermee slepen?

Is het voor in een huisje/caravan?

Wij nemen altijd die van ikea mee, poten kunnen eraf dus hou je alleen het zitje over. past altijd wel ergens tussen is mijn ervaring.

Hier ook de Ikea kinderstoel die overal mee naar toe gaat, alleen voor de komende zomervakantie zit er al een kinderstoel in het huisje, nog makkelijker :mrgreen:

en hier sinds vorig zomer ook de IKEA stoel… die staat verder altijd in de tuin, lekker makkelijk als we buiten eten en op vakantie gaat die dus nu ook mee.

Nam amper extra ruimte in, want de gasfles van het kooktoestelletje paste precies in het kuipje :thumbup: .

Zie nu dat het er niet specifiek bij staat maar het gaat vooral voor de reis. Onderweg eten en uit eten gaan.



Voor de bestemming nemen mijn ouders gewoon haar opklapbare kinderstoel mee. Ik zie mij die alleen niet overal mee naartoe slepen. :stuck_out_tongue:

In dat geval zou ik helemaal niets meenemen.



In vrijwel de meeste restaurants staat wel een kinderstoel en desnoods neem je je kleine op schoot, maar zou zeker voor die paar keer geen stoel gaan meeslepen/kopen.

@crazymom wrote:

In dat geval zou ik helemaal niets meenemen.



In vrijwel de meeste restaurants staat wel een kinderstoel en desnoods neem je je kleine op schoot, maar zou zeker voor die paar keer geen stoel gaan meeslepen/kopen.




Eens. Ik ben nog nooit een restaurant tegen gekomen dat geen kinderstoel heeft trouwens. :slight_smile:

Misschien zie ik ook wel problemen die er helemaal niet zijn. Paar maanden terug dus in een hotel gezeten waar ze zowel voor het ontbijt als diner één kinderstoel hadden. En toen dus met mijn dochter op schoot gezeten, alleen at niet echt gemakkelijk.



Bedenk net dus dat ze in dat geval ook wel in de buggy of draagdoek kan. :wall:



Thnx voor de antwoorden :slight_smile:

Ik maakte ook weleens de ringsling om kind en stoel, dan zaten ze wel laag maar wel wat steviger.

Toen ze nog niet goed in een kinderstoel kon zitten hadden wij haar gewoon in de buggy.

En anders kun je afwisselen met manlief. Of idd vastbinden met een doek.

Als wij ergens aten waar geen kinderstoel was (wat trouwens niet vaak voorkomt), dan zetten we onze meid in de buggy. En zo nu en dan eventjes bij ons op schoot. Ik zou er zeker geen stoel of verhoger voor kopen, want volgend jaar kan je kindje best op een grote stoel zitten. Dus dan gebruik je het maar zo eventjes, dat is zonde van het geld.

Toen onze zoon iets van 1 jaar en 4,5 maand was gingen we op vakantie naar het huis van moeder in het buitenland. Zij had geen kinderstoel meer en wij hadden er geen meegenomen omdat we dachten dat ze er nog 1 had. Mijnheer heeft toen de hele vakantie op zijn knietjes op een gewone stoel gezeten en dat ging redelijk goed. Daarvoor namen we hem op schoot als we ergens waren waar geen kinderstoel was. In de buggy hebben we ze nooit gezet omdat die erg laag is en ze dan tegen de tafelpoten zitten aan te kijken en dat vinden ze niet leuk

ik heb een iklapbaar stoeltje van de kruidvat van bambino. ideaal

Wij hebben via een kennis een Hi Seat kinderstoeltje gekregen. Deze is redelijk compact in te klappen. Wij vinden ´m erg handig.

Het ligt er aan waar je op vakantie gaat, want echt niet overal zijn kinderstoelen. Hangt ook van het restaurant e.d. af. Wij zijn er in ieder geval blij mee. Ook geschikt voor als ze wat ouder zijn als stoelverhoger. Inderdaad vinden ze het meestal niet fijn om in de buggy tegen de tafelpoten aan te moeten kijken.



Even googelen dan kom je ´m wel tegen.

ik heb toevallig net op een kinderbeurs een sack and seat gekocht voor 2,50. Daar heb ik bij nano ook nog over getwijfeld om die aan te schaffen, maar uiteindelijk niet gedaan en ook niet echt gemist. Maar nu voor 2,50 kon ik um niet laten liggen, en ik denk dat het voor waar jij het wilt, wel heel handig is:



nieuw zijn ze geloof ik rond de 20 euro. En ze nemen natuurlijk amper ruimte in.

Wij hebben een stoelverhoger van de prenatal. Neemt weinig ruimte in en is stevig.

Een van de kids is uit de sack and Seat gevallen,dus die nooit meer hier :wink:

zie nu dat je het in de OP gewoon al over de sack and seat hebt :wall: