stinkvoeten....help!!!

Ik heb een man met onsmakelijk :sick: meurende :sick: zweetkakkers!!! Wie heeft een goeie tip om deze stinkdieren te lijf te gaan??? Help!!!

Lederen schoenen en veel schoenen… Voor de afwisseling! Katoenen of wollen sokken…

Er zijn ook wel van die sprays te koop…

Uitzoeken wat de oorzaak is… dat kan verkeerd schoeisel zijn of sokken van een verkeerd materiaal, maar kan ook heel goed van binnenuit komen. Mensen die hun afvalstoffen niet goed kwijt kunnen, doen dat vaak via de huid of via het zweet. Het gevolg kan kortgezegd ‘stinkpoten’ opleveren…

Vaak zijn verkeerde schoenen het probleem…

@GroeneVrouw wrote:

Uitzoeken wat de oorzaak is… dat kan verkeerd schoeisel zijn of sokken van een verkeerd materiaal, maar kan ook heel goed van binnenuit komen. Mensen die hun afvalstoffen niet goed kwijt kunnen, doen dat vaak via de huid of via het zweet. Het gevolg kan kortgezegd ‘stinkpoten’ opleveren…
en wat zou je hier aan kunnen doen dan?

De afvoermogelijkheden voor afvalstoffen verbeteren. Het gaat een beetje ver om dat helemaal uit te leggen in zo’n topic; een goede natuurgeneeskundige kan je er meer over vertellen.

Vaak ligt het begin van het probleem in de darmen of de lever.

Veel water drinken kan sowieso geen kwaad, dat helpt ook afvalstoffen te verwijderen.

En totdat de oorzaak bekend is, kan je man zolang zijn voeten wassen met koudwater zonder zeep. Dan goed droogmaken en talkpoeder er op doen, sokken er overheen en je hebt geen stinkvoeten meer.

Tja…Dat werkt wel, maar niet voor de hele dag…

7 avonden achter elkaar voor hem een voetenbadje maken…met Thee…hoe zwarter de thee hoe beter het werkt.

Vergelijk het met het looien van leer, het nadeeltje is dat hij dan welliswaar niet meer zo zweet via zijn voeten, maar het zal er echt wel ergens uitkomen. Gelukkig zijn dat meestal plekken waar je deo op kan smeren :wink:

Nee, klopt. Dit is voornamelijk voor als hij thuis komt en zijn schoenen uittrekt. Heb verder geen oplossing voor overdag helaas. Alhoewel… er zijn bij schoenenzaken losse zooltjes te koop die een geurtje afgeven. Die heb ik ook gebruikt, en moet zeggen, ze werken goed.

Er bestaat toch ook deodorant voor voeten??

Als je man er zelf ook vanaf wil en er echt iets aan wil doen, moet hij PEDICARE gebruiken. Twee weken incremen en ik garandeer je geurloze voeten !

Mijn man en zwager hebben ook van die :sick: :sick: :sick: voeten. Maar sinds ze Pedicare hebben gebruikt hebben ze nergens last meer van. Mocht het euvel toch weer opduiken, even weer 2 weken smeren en je bent er maanden vanaf ! :thumbup:

Pedispray en talkpoeder wil ook helpen.

Elke avond wassen met (ijs)koud water…

@Karin2 wrote:

Als je man er zelf ook vanaf wil en er echt iets aan wil doen, moet hij PEDICARE gebruiken. Twee weken incremen en ik garandeer je geurloze voeten !

Mijn man en zwager hebben ook van die :sick: :sick: :sick: voeten. Maar sinds ze Pedicare hebben gebruikt hebben ze nergens last meer van. Mocht het euvel toch weer opduiken, even weer 2 weken smeren en je bent er maanden vanaf ! :thumbup:




Deze heb ik ook helpt inderdaad erg goed.

In plaats van vage smeerseltjes en andere middeltjes die het probleem alleen maar verleggen. Denk ik dat de opmerking van Marlous het beste is.



Goede leren schoenen, katoenen sokken en elke dag andere schoenen aan trekken. (en sokken uiteraard) 8)



IS beter voor je voeten en je schoenen.

Ik heb geen aandelen in het smeerseltje dat ik aanraad 8) maar het werkt super en is heus niet slecht voor je voeten hoor.



En katoenen sokken en leren (dure :? ) schoenen heeft Mark ook, het maakt bij hem in ieder geval geen verschil. Het bleef meuren :sick:

… het zal heus niet slecht zijn voor de voeten, die smeerseltjes… maar zolang je de oorzaak niet aanpakt, blijft het probleem waarschijnlijk terugkomen dus dan blijf je smeren…



Overigens kan ondersteunend beter witte leempoeder gebruikt worden dan talkpoeder, dat is een stuk gezonder.