Mijn zoontje heeft nu bijna 2 maanden breierige, slijmerige groene ontlasting die ontzettend stinkt. Dit terwijl hij voorheen van die echte mosterdkleurige babypoep had die helemaal niet stonk (vond ik dan als mama :mrgreen: ). Wat betreft de voeding is het enige dat ik kan bedenken dat we regelmatig rijstebloem geven in de avondfles. Kan het daarvan zijn? Of hebben jullie nog ideeen?
Hier hetzelfde sinds de rijstebloem! Maar ik vind het nog steeds niet erg stinken…(ruikt wel sterker )
Rijstebloem, waar kopen jullie dat dan dat is toch 4+ maanden
Hier ook in het begin “mosterd” maar na een week of 5 werd het groener. Het komt door de hypoallergene voeding zeiden ze hier. Ik weet niet of je die geeft?
Ja, hij krijgt HA voeding. Alleen wel al langere tijd.
Rijstebloem mag vanaf 4 maanden gegegven worden, sweet love. Je kunt het bij de drogist en zelfs bij de supermarkt halen. Ik geef het omdat hij er (iets) beter op slaapt.
Maar je gebruikt de rijstebloem al langer dan vanf 4 maanden toch? Uit je berichtje lees ik namelijk, dat hij al een tijdje last heeft van die ontlasting en aangezien je je afvraagt of het door de rijstebloem kan komen…
En hij krijgt hypoallergeen: dan is te vroeg bijvoeden (en voor 6 maanden is te vroeg) al helemaal niet zo verstandig.
Voeden jullie preventief met hypoallergeen of zitten er al allergieen in de familie?
Zijn ontlasting klinkt niet als gewone babypoep; ik zou de rijstebloem dus echt nog een tijdje links laten liggen.
Ik wilde ook niet bijvoeden voor 6 maanden (is overigens op 2 weken na niet gelukt) en heb toen hij een maand of 4 was johannesbroodpitmeel toegevoegd aan de voeding omdat dit ook verdikte. Daar kreeg hij ontzettend vieze poep van dus het zou best kunnen dat het van de rijstebloem is, maar ik maak uit jouw berichtje op dat het al 2 maanden zo is en je geeft toch niet al 2 maanden rijstebloem?
hoi hoi
Mijn dochtertje heeft ook even op hypo allergeen gezeten en daarvan rook haar ontlasting naar rot ei :roll: en dat groene komt zeker van de rijstebloem, beetje spinazie-achtig?
Dat de geur dan zo is, ja dat zal dan wel komen door de mix van h.a.voeding met nutrix.
O, nutrix is overigens ook hypo allergeen hoor, kan prima v.a. 4 mnd, maar zeker niet eerder.
Nutrix is niet hypoallergeen hoor. Kindjes met een allergische aanleg kunnen zeker reageren op nutrix.
Als een kindje niet voor niks op een hypoallergene voeding zit, dan geef je de eerste 6 maanden het beste helemaal geen bijvoeding (en nutrix is ook bijvoeding)