Ik heb een dillema,mijn wasmachine stinkt sinds een week.
Ik maak mn nu dagelijks schoon met bleek,azijn,vaatwastablet en heb zelfs een kunstgebittablet geprobeerd maar het helpt maar voor een paar dagen.
Heb de rand onder het rubber ook schoongemaakt,heb zelfs de filter helemaal schoongemaakt,daarna 2x doorgespoelt maar hij blijft stinken.
Heb zelfs de kookwas gebruikt,maar ook dat werkt niet.
Nu gaat zelfs mn was stinken,moet het nu 2x wassen.
Deze wasmachine is nu ong.8 jaar oud.
Misschien toch einde wasmachine?(hoop t niet).
Iemand nog tips???
SOda!
Even een flinke lading in een lege trommel én een aardige dosis in je wasmiddelbakje, dan het meest uitgebreide en hete programma draaien (90graden met inweek/voorwas en weet ik wat al niet meer kan op jouw machine) azijn in het wasverzachterbakje.
Werkt hier altijd prima!
Het kan zijn dat je vetluis in de wasmachine hebt.
google maar daarop
laat ook altijd het deurtje van je wasmachine open staan, helpt ook tegen vervelende luchtjes.
Soda,dat heb ik nog niet geprobeert,dat ga ik zo maar eens doen.
Bedankt Mamy!
Vetluis?nog nooit van gehoord,zal er op googlen,bedankt Kaya.
Ik laat altijd het deurtje open anders gaat het idd stinken,maar alsnog bedankt dat je meedenkt Romata!
Ik ga nu de sodaproef doen,wordt vervolgd hihi.
soda!
Heb je de filter wel eens schoongemaakt?
Ben het helemaal eens met mamy!!
En dan daarna gewoon 1 keer per maand zo’n soda was doen (je kan bijvoorbeeld ook je vaatdoekjes of iets dergelijks dan mee wasse) en dan geen stank meer!
Soda is idd de oplossing!! En zoals Mamy het uitlegt doe ik het ook :thumbup:
@mamy wrote:
SOda!
Even een flinke lading in een lege trommel én een aardige dosis in je wasmiddelbakje, dan het meest uitgebreide en hete programma draaien (90graden met inweek/voorwas en weet ik wat al niet meer kan op jouw machine) azijn in het wasverzachterbakje.
Werkt hier altijd prima!
Deze tip ook eens uitproberen. Mijn wasmachine ruikt ook, terwijl het deurtje altijd open staat.
@Rijstkorrel,de filter heb ik gisteren al helemaal schoongemaakt,dus dat is het ook niet.
Deurtje hou ik altijd open na elke wasbeurt,dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt mij.
Een kennis zei me dat ik machine reiniger moet proberen,dus dat ga ik morgen maar doen anders weet ik het ook niet meer.
In iedergeval bedankt voor het meedenken!