Stinkende plasluiers

Tyas is de 3 maanden al weer gepasseerd en het is duidelik dat de groei nu allemaal wat langzamer gaat. Als ik mijn weegschaal moet geloven is hij in de laatste 5 weken zelfs maar 2 ons aangekomen maar dat kan ik gewoon niet geloven. Straks moeten we naar het CB voor de prikjes dus we zullen het wel horen.



Ik vroeg me af of het normaal is dat de plasluiers nu wat minder gaan worden en wat het betekend als de urine soms heel erg stinkt. Voorheen was het iedere voeding (om de 4 uur gemiddeld) een kletsnatte luier die je wel rook maar niet extreem of rare lucht nu is het soms dat een luier nog bijna droog is. Niet iedere keer maar valt me wel steeds vaker op. En voornamelijk de ochtenluier stinkt echt gigantisch. Moeilijk uit te leggen maar een raar luchtje… Heel geconcentreerd…



Maar…hij drinkt nog goed, is tevrede, vrolijk, alert, lijkt geen pijn te hebben…

Als dat bij mijzelf gebeurt weet ik dat ik als de bliksem meer moet drinken. Dus ik denk eerlijk gezegd dat hij toch te weinig vocht binnenkrijgt. Vaker aanleggen?

Hij was in 5 weken tijd 370 gram aangekomen en weegt nu 6490 bij 61,5. De arts van het CB von dhet voldoende en de urine moest ik in de gaten houden.



Meer aanleggen heeft geen zin. Net om 11 uur was het weer tijd voor de voeding maar heeft hij maar 1 kant kort gedronken. Kan dat zijn omdat jhij net zn prikjes heeft gehad?

Bedoel je een ammoniaklucht?

Dat heeft Daniëlle ook soms bij de ochtendluier.

Ik dacht al dat ze suikerziekte had ofzo :oops:

Dan zit de urine te lang in de luier en gebeurd er een chemische reactie.

Ze heeft ook een periode gehad met geen goede plasluiers terwijl ze genoeg dronk.

Is vanzelf overgegaan maar nog steeds wisselt het heel erg hoe zwaar de luiers zijn.

Misschien zweten ze de ene keer meer dan de ander keer.

Of het is zo dat ze minder vaak gaan plassen en dan meer inééns.

De symptomen die je opnoemde klinken goed en die moet je in de gaten houden, dan is er niets om je zorgen om te maken.

Maar vreemd blijft het…