stinkende magnetron

we hebben al een kleine week last van een stinkende keuken en na lang snuffelwerk zijn we er achter gekomen dat de stank van de magnetron komt.



het zit niet in de magnetron maar het komt uit het luchtrooster wat bovenop de magnetron zit. we hebben alles rondom de magnetron en bovenop goed schoongemaakt (inbouw, dus nog nooit schoongemaakt) maar hij blijft stinken.



het is echt een weeiige, zurige lucht :sick:





wie heeft ook ooit zoiets meegemaakt of heeft een tip hoe we van die stank afkomen???

Je zou eens kunnen proberen om een beker met water en citroensap aan de kook te brengen in de magnetron.

misschien een rare vraag, maar zit de magnetron boven de koelkast?



wij hadden dat in de kraamweek. hele erge stank en dachten dat het aan de magnetron lag, leek ook zo (net als jou verhaal).

alles eruit gehaald. schoongemaakt, maar bleef stinken.



bleek dat het de koelkast was.

onderin zit zon gaatje in de koelkast waar het koelwater weg kan, dat was helemaal verstopt en stonk zo

@ dkan, citroen is mij een bekende tip, gebruik ik wel vaker om de binnenkant van de magnetron mee schoon te maken. zal weer eens een citroen erin doen, misschien helpt het.







@knollie1 wrote:

misschien een rare vraag, maar zit de magnetron boven de koelkast?



wij hadden dat in de kraamweek. hele erge stank en dachten dat het aan de magnetron lag, leek ook zo (net als jou verhaal).

alles eruit gehaald. schoongemaakt, maar bleef stinken.



bleek dat het de koelkast was.

onderin zit zon gaatje in de koelkast waar het koelwater weg kan, dat was helemaal verstopt en stonk zo




de magnetron zit idd boven de koelkast.

we hebben echt gesnuffeld en het komt niet van de koelkast. onder de magnetron stinkt het niet en hoe het kan weet ik niet maar het komt echt uit het luchtrooster van de magnetron zelf.

Als je altijd je eten afdekt in de magnetron dan kan er eigenlijk geen stank uit de roosters komen. Ik zou ook denken dat het gaatje in je koelkast misschien wellicht verstopt zit waardoor de koelsysteem niet goed werkt. Dit stinkt ook ontzettend.

@rijstkorrel wrote:

Als je altijd je eten afdekt in de magnetron dan kan er eigenlijk geen stank uit de roosters komen. Ik zou ook denken dat het gaatje in je koelkast misschien wellicht verstopt zit waardoor de koelsysteem niet goed werkt. Dit stinkt ook ontzettend.




en die lucht zat bij ons ook in de magnetron, ook uit de roosters

ok en je hebt altijd het eten afgedekt in de magnetron?

jullie hadden gelijk! manlief heeft vanmiddag gekeken of de afvoer van de koelkast niet verstopt zat en dat was idd het probleem!



thx voor jullie adviezen. het ruikt nu tenminste weer fris in de keuken

:dance:

fijn dat het verholpen is :thumbup: