Ons dochtertje van 3 maanden (morgen! :lol: ) Heeft aan één kant een stinkoortje, er zit ook oorsmeer in. Ik heb het een beetje geprobeerd schoon te maken met van die babywattenstaafjes (toen ging het nog meer stinken :shock: )
Ze is wel wat jengelig de laatste tijd maar heeft geen koorts, dus ik verwacht geen oorontsteking. Ze heeft wel al heel lang een ‘snot-oogje’ (vanaf toen ze 3 dagen oud was) en de laatste tijd traant dat oogje erger, als ze ligt lopen die tranen dat oortje in. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Maar nu de vraag: kan ik het oortje druppelen met zoete olie? Of is dat niet aan te raden bij baby’s?
Ik zou voordat je zelf dingen gaat doen eerst even naar de ha…Een stinkoortje lijkt mij iets waar je mee naar de dokter moet gaan…
En ook omdat ze al heel lang iets met haar oog heeft eigenlijk…
Met dat oogje zijn we al eens bij de ha geweest, toen een ab kuurtje gehad (druppels voor in dr oog) helaas hebben die niet geholpen. We wilden het nu ff laten voor wat het was…
Zal morgen iig de ha ff bellen voor advies.
Als het echt stinkt is het meestal een ontsteking.
je kan in elk geval gaan starten met het spayen van zoutoplossing in de neusholten… daar hebben de oren ook baat bij.
verder zou ik inderdaad advies inwinnen bij je HA, ze is nog zo jong…
Thnx! Ga morgen gelijk bellen, doe voor die tijd niks hoor, maar ik dacht wellicht zijn er mensen met ervaring.
Ik lees nu net je topic.
Ben benieuwd wat de ha zei.
Ik heb zelf vroeger veel oorontsteking gehad, 2x aan geopereerd en heb er nu nog ellende van.
Wees en blijf alert op oortjes, het is zo naar als je wat met je oren hebt…
Hier pcies hetzelfde verhaal… Zelf ook een heel verleden met veel oorontstekingen.
Gisteren rook ik bij Tycho’s oor ook een heel vies luchtje. Vanmorgen haalde ik hem uit bed en ja hoor! Allemaal prut wat eruit komt. Heb het schoongemaakt met een watje met gekookt water. Hij heeft er geen last van maar als dat wel zo is ga ik met hem naar de ha.
Maar als ze jengelig is kan het zijn dat er wel wat zit bij haar, vooral omdat je aangeeft dat het oortje stinkt. Maar liever nog geen olie in doen. Laat eerst de ha er maar naar kijken.
Ben je inmiddels al bij de ha geweest?
Nou, ik zou niet zelf gaan frummelen maar ik zou meteen naar de HA gaan.
Zeker omdat ze ook last heeft van haar oogje.
En als iets niet helpt van de HA, dan zit ik er daarna gewoon weer hoor.
Dus dat oog zou ik ook even laten bekijken. :thumbup:
en zeker niet met een wattenstaafje in het oortje gaan lopen poeren. Ook al doe je het heel voorzichtig, je duwt juist het vuil verder het oor in, waardoor het juist kan gaan ontsteken…
Nog niet gebeld, het leek vandaag nl al minder…gisteren toch de ‘boosdoender’ eruitgehaald denk ik…Ze is nu wel verkouden, vandaar dat ze wat jengelig is denk ik :think: Geen koorts ofzo, dus ik wacht het nog even af. Ik laat het oortje verder met rust :thumbup:
Bij die kleintjes is het beter om er niet aan te komen.
Oorsmeer houdt ook bacterien tegen zodat die niet in het oor komen.
Mijn dochtertje heeft ook wel veel zichtbaar oorsmeer, maar soms zie ik 's morgens ook wel eens een stukje naast haar hoofdje liggen.
Het komt er vanzelf wel uit, je kan er alleen maar kwaad mee doen door er aan te zitten en je kan het dieper stoppen…
Ik heb dr vanmorgen uit bed gevist met viezigheid op de hydrofielluier onder dr hoofdje :lol: oortje ruikt weer fris :thumbup:
@T@nj@ wrote:
Ik heb dr vanmorgen uit bed gevist met viezigheid op de hydrofielluier onder dr hoofdje :lol: oortje ruikt weer fris :thumbup:
Fijn :thumbup:
Tanja: Houdt het toch even in de gaten. Ik ben vandaag met Tycho naar de HAP geweest en daar zeiden ze dat kindjes onder 1 jaar altijd een AB kuur krijgen voor middeoorontsteking
Mag ik vragen waarom je een topic geopend hebt terwijl je álle adviezen naast je neerlegt?
Je komt over alsof je alleen maar antwoorden hebt gehad die je niét wil horen…