stil en futloos op school en bij gastouder

Ik weet niet wat er met Steven is sinds nu een aantal maanden speelt hij niet meer bij de gastouder maar ligt daar alleen maar op de bank, en ook op school is hij erg terug getrokken en stil en fleurt pas helemaal op als hij mij ziet. Op school dat snap ik nog, voor de vakantie was hij net 3 weekjes op school en toen een groot gat vakantie, maar in die vakantie speelde hij ook niet bij de gastouder, niet met de kleine kindjes en niet met de grotere kinderen, soms even met zijn broertje maar dat is het. Hij kan daar letterlijk de hele dag op de bank liggen slapen, de gastouders proberen vanalles om hem er af te krijgen. Dan moet hij even spelen, maar gaat dan onder de glijbaan stil zitten, of suf op de skelter hangen. Hij is regelmatig ook buiten op een speel toestel in slaap gevallen en zelfs met een ijsje in de hand.



Maar zodra ik hem dan kom ophalen dan fleurt hij helemaal op en gaat rennen en actief doen zoals ik Steven dus ook ken.

Thuis speelt hij de hele dag (kan wel heel moeilijk alleen spelen) liefst samen met Dennis. Hij rent en springt en klautert en valt overdag nooit in slaap.



Ook merk ik dat hij Dennis heel erg met zich mee trekt en Dennis lat het heel makkelijk toe. Nu Steven op school zit, zien we als Dennis alleen thuis is ook een heel andere Dennis, hij speelt dan heel anders kletst meer en hangt de lolbroek uit. Dit grote verschil viel de gastouders ook op.



Maar wat is er toch met Steven aan de hand en hoe komt dit zo plotseling. Ik wacht nog even een paar weekjes school af, maar waar kan ik terecht als dit zo blijft?

En is er iemand die dit herkend?

onze dochter was op school zeer passief, deed niks, wilde niks… Bleek achteraf te verbloemen dat ze al veeeel meer kon dan dat wij dachten.



Het kan ook alles tegelijk zijn he, voor zo klein mannetje, ik zou het nog ff in de gaten houden, maar als het je niet lekker zit, zou ik toch eerder aan de bel trekken.

Ik zou eerst eens naar de huisarts, want ook al herken je het thuis minder, ik zou toch eerst lichamelijke oorzaken van evt vermoeidheid uit willen sluiten… straks heeft hij pfeiffer of Lyme opgelopen… of ijzergebrek… allemaal dingen waar kinderen wisselend heel moe op zijn.



Dat hij bij jou opfleurt vind ik niet echt een graadmeter, doen die van mij ook… sterker nog, als ze kotsziek zijn, reageren ze amper, maar ben ik weg en kom ik terug, hebben ze praatjes voor tien…



Dus ik zeg… huisarts… :thumbup:

@Cell wrote:

Ik zou eerst eens naar de huisarts, want ook al herken je het thuis minder, ik zou toch eerst lichamelijke oorzaken van evt vermoeidheid uit willen sluiten… straks heeft hij pfeiffer of Lyme opgelopen… of ijzergebrek… allemaal dingen waar kinderen wisselend heel moe op zijn.



Dat hij bij jou opfleurt vind ik niet echt een graadmeter, doen die van mij ook… sterker nog, als ze kotsziek zijn, reageren ze amper, maar ben ik weg en kom ik terug, hebben ze praatjes voor tien…



Dus ik zeg… huisarts… :thumbup:




Ik ook

bedankt voor de antwoorden, ik heb inmiddels contact op genomen met een alternatieve arts waar we al goede ervaringen hebben gehad een paar jaar terug, als zei niks vinden kan zal het de huisarts worden.