Stiefmoeder trapt kind dood
AMSTERDAM - België is opnieuw in de ban van een kinderdrama. Dit keer was het een stiefmoeder die een peuter zo hard trapte dat hij later overleed. In plaats van de ambulance te bellen dweilde ze het bloed op en trok ze hem schone kleren aan.
Het drama gebeurde al op 7 juli 2003, maar de 29-jarige Els Lozie uit Poperinge heeft nu pas een verklaring afgelegd over de dood van haar tweejarige stiefzoontje Quinten. Ze gaf toe te hebben toegekeken terwijl het jongetje voor haar ogen lag te sterven.
Gisteren moest de vrouw voor de rechtbank verschijnen. Met een huilend piepstemmetje deed ze haar relaas. Ze zou jaloers geweest zijn omdat haar man Gregory zo veel aandacht gaf aan Quinten. Al vijf keer eerder stelden artsen verdachte verwondingen bij het kereltje vast. Er werd alarm geslagen, maar toen was het al te laat. Op 7 juli 2003 stampte ze de kleine Quinten dood. De peuter had zijn halfbroertje Mike pijn gedaan. Els Lozie stuurde het jongetje met luide stem naar bed maar Quinten huilde om zijn eigen mama.
“Ik heb hem toen een duw gegeven. In een reflex. Hij viel met zijn hoofd tegen de grond en huilde nog luider. Toen heb ik gestampt. Met mijn hiel op zijn buikje. En toen heb ik hem nog een schop gegeven”, aldus de stiefmoeder. En terwijl het bloed en het speeksel uit zijn mondje spoten, haalde ze geen hulp omdat Quinten zich die dag niet zo lekker voelde en de Belgische dacht dat het daar van was, althans dat verklaarde ze. Ondertussen dweilde ze het bloed op, deed ze de jongen schone kleren aan en legde ze hem in een ander bed.
De moord bleef lang onopgelost omdat Els Lozie volhield dat Quinten van de trap was gevallen.
De vader van de peuter is in ieder geval erg vergevingsgezind. Inmiddels woont het stel weer samen en hebben ze inmiddels nog een kind gekregen. “Ik zal nooit aanvaarden wat ze gedaan heeft, maar ik heb haar vergeven”, aldus Gregory.
:wall:
:shock: :shock: NO WAY dat ik bij zo iemand zou blijven :wall: :wall: .
he bah! :evil:
:sick: ik word gewoon misselijk van het lezen hiervan!
Mijn ontbijt komt nu retour… :sick:
Ik zit hier te janken!!!
Hoe kan je zoiets doen!!!
En hoe kan je als vader zoiets accepteren!!!
Misselijk werd ik ervan, hoe kun je dat doen, :evil: :evil: :evil: levenslang moet ze hebben
En zorgen dat haar kinderen bij haar weggehaald wordt En no way dat ik haar had vergeven :naughty:
@Karin1981 wrote:
Misselijk werd ik ervan, hoe kun je dat doen, :evil: :evil: :evil: levenslang moet ze hebben
En zorgen dat haar kinderen bij haar weggehaald wordt En no way dat ik haar had vergeven :naughty:
Inderdaad, zat ook met mijn mond letterlijk open van verbazing. Ben niet snel geshockeerd, maar dit slaat toch alles.
:shock: :shock: Ik zat ook met open mond te lezen, en schrok vooral van die laatste zin! Zo iemand kan je toch nooit meer vertrouwen met je kind? Echt heel erg!
ik heb hier gewoon geen woorden voor
ik zou haar nooit vergeven hebben echt nooit :snooty:
Geen woorden voor!!
1 dat ze al in zoiets in staat is, 2 ontkennen blijft en nog denkt dat hij alleen maar ziek is en daarom bloed spuugt…
Dan die man!! :sick: :think:
Hoe kan het dat deze vrouw nog op vrije voeten is en zelfs nog samenwonen en kinderen hebben? :shock:
Ik word niet snel misselijk maar mijn maag maakte toch echt even een salto toen ik dit las, bah!!!
@stillewater wrote:
Hoe kan het dat deze vrouw nog op vrije voeten is en zelfs nog samenwonen en kinderen hebben? :shock:
Ja, das inderdaad en goeie! Heeft ze een korte straf gehad of helemaal niet? :think:
:shock: Misselijkmakend gewoon. :evil: :sick:
En hoe moet de mama van Quinten zich niet voelen…
alleen al van die 1e alinea krijg ik de kriebels… wat een heks!!
dat hij haar vergeefd kan ik al niet begrijpen maar dat hij ook nog een kind van haar heeft daar kan mijn verstand dan helemaal niet bij
Dat arme kindje…
Wat verschrikkelijk zeg, wat een *&#^%%$#$. :evil:
En die vader… :silenced: :silenced: :silenced:
gisteren was de uitspraak:
De stiefmoeder heeft 13 jaar gekregen… :shock: :o :?
Zijn biologische mama levenslang …
In welke wereld leven wij???
liefs
Gerda
? Wat heeft die moeder dan gedaan? Ik neem aan dat ze hulp heeft gezocht omdat hij toch al minstens 5 keer eerder naar het ziekenhuis is geweest… Of heb ik nu iets over het hoofd gezien?
Maar ze heeft tenminste straf gekregen, ookal is 13 jaar nog niet lang: hier zou je er waarschijnlijk met 4 jaar vanaf zijn gekomen…