Stiefkind 6,5 jaar, niet zindelijk!

Wellicht zijn er hier nog meer stiefmoeders met een al ouder kind dat nog altijd niet zindelijk is?



Zijn moeder is nog steeds in beeld, daarom kan/wil/mag ik niet teveel me bemoeien met zijn opvoeding. Maar ondertussen kan ik wel elke keer ranzige kleren en beddelakens gaan staan wassen omdat meneer nog altijd niet zindelijk is!



Ik heb niet het idee dat hij het niet kan, zijn plas ophouden. Ik denk juist dat er dingen in zijn hoofd gaande zijn, waar wij geen weet van hebben. Psychische problemen, met bijvoorbeeld de aanstaande bruiloft van mijn lief en ik, het gaan samenwonen van zijn papa en mama met een nieuwe vriend en vriendin, het ineens krijgen van een zusje na drie jaar alleen geweest te zijn, een aanstaande verhuizing van ons gezin, gepest worden op school, omdat hij klein is, noem het maar op, ik kan zat verzinnen!!!



Ik heb echt geen flauw benul meer wat ik nog moet doen. Ik heb schoon genoeg van die was elke keer te stinken, maar mijn lief heeft zijn kop in het zand en zodra ik ook maar iets probeer te zeggen over dat hij misschien niet zindelijk is omdat hij misschien gepest wordt of ergens over in zit, haal ik me van alles in mijn hoofd.



Iemand ervaring hiermee? Tips? :frowning:

Ik heb helaas geen advies voor je.

Maar vind het erg sneu voor het mannetje.



Ik vind ook echt dat zijn ouders hier wat mee moeten doen dus aankaarten bij zijn moeder en ook gewoon volhouden tegen zijn vader.

Inmiddels plast hij niet alleen meer in zijn broek, maar heeft hij er ook in gepoept!!! :evil:

Hij was op het kinderfeestje van de zoon van een vriendin van ons, en er was hem nog geen tien minuten te voren gevraagd of hij niet naar wc moest!!! :evil:

Vriendin belde me, heb gezegd dat ze zijn onderbroek maar in de container moest smijten, ik heb echt geen zin meer om die ranzige stankzooi nog te wassen!!!



Heb er nu toch maar iets van gezegd tegen mijn lief, gezegd dat ik het niet langer nog ok vind dat er niets aan gedaan wordt, dat ik het idee heb dat ze hem maar aan laten modderen. En zowaar is mijn lief eindelijk wakker geschudt, want morgen gaat hij meteen Loket Vroeghulp bellen, om hulp in te schakelen…



Ik ben benieuwd wat hier nu weer uit gaat komen… :roll:

Ik verwacht in ieder geval dat, door dit nieuwe proces, M. nog vaker in zijn broek zal poepen en plassen de komende tijd! :frowning:

Ik denk dat je absoluut gelijk hebt dat stress de grootste oorzaak is, is meestal zo bij late onzindelijkheid. Heel goed dat jullie hulp inschakelen. Mag ik je tot die tijd als tip meegeven dat je probeert zo min mogelijk naar het kind te laten blijken dat jij het heel smerig/vervelend vindt? Waarschijnlijk schaamt die zich er ook heel erg voor en als dan pappa’s vriendin/vrouw het ook nog heel erg vindt levert dat waarschijnlijk nog extra stress op, precies dat wat je niet wilt…



Wel een rotprobleem zeg! Heel veel succes!

Hoe is ie op school?

Is ie daar ook niet zindelijk?

Op school is hij ook lang niet altijd schoon nee… :?