Onze school gaat veranderen in de zogenaamde Steve job school
Ik kan weinig ervaringen vinden van ouders die kids op zo’n school hebben
Ondanks dat het forum hier zo stil is hoop ik op reactie van medemoederes
Ik kom hier eens even gluren na jaren afwezigheid en zie nu je vraag staan. Wij zijn ruim 2 jaar geleden overgestapt naar een steve jobs school en zowel mijn kinderen als wijzelf zijn er erg enthousiast over.
Naast dat kinderen op hun eigen niveau kunnen werken, of ze nou voor- of achter lopen, worden ze veel meer bij hun eigen onderwijs en persoonlijke ontwikkeling betrokken. De lijntjes tussen de coach (leerkracht) en de leerling is veel korter en iedere 6 weken is er een gesprek tussen hen en om de keer zit je er als ouder bij.
Wij hebben onze kinderen letterlijk en figuurlijk zien groeien daar. Ze worden daar echt gezien om wie ze zijn. Heel waardevol.
Mijn jongste verveelde zich te pletter op de oude school; nu heeft ze naast het reguliere programma nog programmeren, cursus typen, chinees, techniek en allerlei opdrachten /projecten ernaast. Door het regulieren (rekenen, taal, spelling vliegt ze heen, maar het programma groeit met haar mee.
De oudste hoeft zich nu niet meer te bewijzen tegenover de juf (op oude school werd ze nauwlettend in de gaten gehouden vanwege lichamelijke beperking waardoor Juf dacht dat ze vooral niet te veel van haar moest verwachten), want het programma past zich automatisch aan aan haar niveau
Beide dames staan zoveel beter in hun schoenen dat ik echt kan zeggen dat ik ze straks met gerust hart naar de middelbare school kan laten gaan.
Stuur me maar een pb-tje met je vragen.
O fijn een reactie toch nog iets van leven hier :lol:
Wat leuk om te horen dat het goed gaat met jou kids, ze gaan het het einde van dit schooljaar introduceren, zo rond april
Ik ben vrij nuchter en ik heb gezegd , zie wel hoe het gaat,
Onze oudste gaat nu groep 3 doen en de jongste blijft in groep 1
Moesten jullie de iPads zelf kopen? Of huren?
Daar is nog weinig over verteld namelijk, waarschijnlijk zal dat in loop van tijd wel ter sprake komen ???