steun/trombose kousen keizersnede

hoelang hebben jullie die kousen gedragen?



mij werd gezegd dat ik ze 6 weken moet dragen…

en waarom is dat eigenlijk? door de ruggenprik ofzo?

@Angel & Luna wrote:

hoelang hebben jullie die kousen gedragen




Niet :think:



Ik heb de dagen in het ziekenhuis elke dag een prikje gehad om trombose tegen te gaan.



Geen steunkousen, heb ik helemaal niks over gehoord.

je bent na een keizersnee natuurlijk behoorlijk ge-immobiliseerd. Je beweegt je benen niet zo veel als dat je normaal zou doen. Daarom adviseren ze tot 6 weken na een zware buik-ok om steunkousen te dragen en/of trombosespuitjes te zetten. Dit om het risico op een trombosebeen(door dus het te weinig gebruiken van je benen) zo veel mogelijk te verminderen!

oh :lol: :lol:



ik loop volgens mij wel hetzelfde als voor die tijd (misschien zelfs meer omdat ik nog niet mag autorijden ARGH!! :lol: :lol: heb geen stuurbekrachtiging :wink:) zijn zelfs al begonnen met wandelen



ik heb in het ziekenhuis ook prikjes gehad tegen trombose :wink:



ik dacht zal met andere dingen te maken hebben maar is dus puur voor het bewegen

heb ik toen helemaal niets over gehoord…

ik heb wel 10 dagen lang moeten spuiten met de trombose spuitjes

hier niet gehad hoor,



alleen die prikken tot dat ik weer naar huis ging maar dat is standaard

Heb ze aan moeten doen de tijd dat ik in het zh was plus de spuitjes :?

Ik heb alleen de spuitjes gehad tegen trombose. Ik hoefde geen steunkousen te dragen in het ziekenhuis of daarna. Ik heb daar eerlijk gezegd nog niet van gehoord :think:

ik vond het verschrikkelijk warm en jeuken…

@hermione wrote:

je bent na een keizersnee natuurlijk behoorlijk ge-immobiliseerd. Je beweegt je benen niet zo veel als dat je normaal zou doen. Daarom adviseren ze tot 6 weken na een zware buik-ok om steunkousen te dragen en/of trombosespuitjes te zetten. Dit om het risico op een trombosebeen(door dus het te weinig gebruiken van je benen) zo veel mogelijk te verminderen!




???

Nooit van gehoord…

Ik heb 2 keer een ks gehad, maar dit verhaal ken ik niet.

En die spuitjes heb ik dan verdrongen ofzo.



Doen ze dit al lang?

Ik ben in maart 2007 bevallen van Luuk en toen kreeg ik die spuitjes. Volgens mij doen ze dat al een tijdje.

Maar omdat ze je ook vanalles geven tegen de pijn van de ks heb je het misschien inderdaad verdrongen. Ik kreeg de eerste avond nl. ook een morfinespuit voor de pijn. Die hoefde ik dus de dag erop niet meer :thumbdown:

:lol: ik had morfine infuus :lol: vond wel lekker spul hahahahahahaha maar idd de 2e dag hoefde ik dat ook niet meer toen wou ik wakker zijn ipv de hele dag slapen :wink: (ik viel steeds weg door de morfine)





geen id of ze dat allang doen allemaal van Luna ben ik op de normale manier bevallen :thumbdown:

Hoi,



Ik had al steunkousen voor de dikke benen (vocht) fraxiparine spuitjes heb ik nooit gehad .





gr melanie

ik heb ze ook nooit gehad, wel die spuitjes in het zh, en de kraamhulp controleerde iedere dag mn benen.

Maar ik liep ook alweer hardstikke goed na 2 dagen, dat scheelt misschien.

ik heb een stollingsafwijking en mijn hele zwangerschap meoten spuiten met die spuitjes en 2 dagen na de KS ook nog, maar NOOIT steunkousen hoeve dragen na de KS hoor!

steunkousen :think: nooit iemand over gehoord na de KS (gelukkig :wink: )



Heb alleen in het ZKH die trombose-spuitjes gehad. Ik was al na 48 uur thuis, dus dat kunnen ook nooit veel injecties geweest zijn (ik weet het allemaal niet zo helder meer)

ja maar, als je al bloedverdunners krijgt zijn die kousen toch overbodig of hebben deze nog een functie?



ik heb ook 2 ks’s gehad maar geen kousen (gelukkig, ik kan niet eens over panty’s)

Ik heb nog nooit een keizersnee gehad