Even een vraagje, en dan met name voor de mama’s die een hoge bloeddruk hebben (gehad)… Mijn bloeddruk is tot nu toe keurig geweest, laatste keer is 1,5 week geleden gemeten.
Nou heb ik geen hoofdpijn o.i.d. maar wel vocht (lijkt me ook wel logisch met dit weer)
Alleen gistermiddag was een beetje raar en heb dit nooit eerder gehad maar moest meteen denken aan het “sterretjes zien” waar ze weleens voor waarschuwen als je bloeddruk te hoog is.
Ik zag overal waar ik heen keek allemaal " sterretjes" leek net of er overal lichtgevende witte stofjes rondvlogen zeg maar
Ik heb het maar 1x gehad, ongeveer een minuut en toen was het weer weg. Vrijdag moet ik op controle voor het eerst bij de gyn, zit nu te twijfelen of ik dat gewoon kan afwachten aangezien ik verder geen hoofdpijn heb ofzo en het tot dusver ook niet meer heb gezien.
Wat denken jullie?
Zijn er ook meiden die dit hebben gehad en waar de bloeddruk keurig van bleef?
Groetjes Amaya.
Ik heb het ook wel eens gehad (paar keer zelfs), bloeddruk is verder niet te hoog, maar gewoon goed. Af en toe dan doe je misschien te druk of kom je te snel overeind en dan kan je wel eens sterretjes gaan zien.
Verder is het natuurlijk op dat moment wel even vervelend, maar even je rust herpakken en even staan blijven en daarna niet te gek doen!
Maar goed als je het echt niet vertrouwd aan de bel gaan hangen hoor, jij weet het het beste!
Hm, ik zat gewoon op de rand van het bed met mijn zoontje foto’s te bekijken dus van druk doen ofzo was geen sprake :think:
Maar bij de juni mama’s ook iemand met normale bloeddruk die het een keer had, dus zolang ik verder geen klachten heb wacht ik maar gewoon tot vrijdag :thumbup:
Bedankt voor je reactie.
Groetjes Amaya.
Ik krijg altijd een beetje kriebeltjes bij sterretjes zien en zover zwanger zijn.
Je bloeddruk kan namelijk ook van het een op ander moment omhoog schieten zonder hoofdpijn!!!
Dus ik zou bellen…
Hier opgenomen met HELLP met alleen een beetje een raar gevoel in mn lichaam…wil je niet bang maken maar het kan ook anders zijn…
Maar ik heb het alleen gistermiddag gehad, zou het dan niet vaker terug moeten komen pooh? :shifty:
Tsja, je kan voor de zekerheid altijd even bellen… Het is natuurlijk per persoon ook verschillend hoe het op komt zetten en waarom. Ik heb het gewoon als ik echt te druk heb gedaan, dus dan weet ik dat het daar door komt, en inderdaad een minuutje en dan is het weer klaar…
Heb toch maar even gebeld en er ook bij gezegd dat ik verder geen hoofdpijn heb ofzo. Wel vocht vasthouden maar ja dat lijkt me logisch met dit weer en deze termijn
Word nog teruggebeld.
altijd bellen!!
Ik heb HELLP gehad, in eerste instantie alleen hoofdpijn en sterretjes later helaas alle klachten.
Ik denk dat je VK je bloeddruk gaat meten, het kan ook zijn dat ze je voor onderzoekjes naar het ziekenhuis stuurt.
Ik hoop dat het mee valt.
Groetjes Hannah
Haha ja dat heb ik ook, wie niet zou je bijna zeggen
Goed even afwachten dan he! Hopelijk is het niets ernstigs en was het gewoon eenmalig
ik zou ook even bellen, ik ben ook opgenomen met Hellp syndroom, ik had s’nachts een beetje pijn aan mn borstbeen en ribben.
In het ziekenhuis aangekomen was mn bloeddruk ineens veel te hoog, heb daarvoor nooit ergens last van gehad.
en het hoeft ook niet vaker dan 1 keer terug te komen.
Ik had ook geen hoofdpijn en zag zelfs geen sterretjes.
bellen kan nooit kwaad
ben blij dat je gebeld hebt :-*
Ik heb net even dat HELLP syndroom opgezocht, ik wist niet eens dat het er was :think: :oops: , dan ziet er allemaal inderdaad niet zo mooi uit. Mocht ik het weer gaan krijgen en andere kwaaltjes dan ga ik toch ook maar aan de bel trekken.
@Sennapen wrote:
Ik heb net even dat HELLP syndroom opgezocht, ik wist niet eens dat het er was :think: :oops: , dan ziet er allemaal inderdaad niet zo mooi uit. Mocht ik het weer gaan krijgen en andere kwaaltjes dan ga ik toch ook maar aan de bel trekken.
Maakt niet uit, ik wist ook niet wat het was. Het besef kwam pas toen ik op de IC lag.Gelukkig komt het heel weinig voor en zijn de meeste kwaaltjes gewone zwangerschapskwaaltjes
Maar ik adviseer als “ervaringsdeskundige” altijd aan de bel te trekken als een zwangere last krijgt van veel hoofdpijn/ vocht/ sterretjes en pijn aan de ribben/bandgevoel.
fijne zwangerschap nog dames
Moet straks eerst zoontje wegbrengen, maar ze wilde toch dat even bloeddruk kom meten voor de zekerheid en wat urine meenemen om op eiwitten te checken. Kan rond 15:00 even komen.
Hopelijk niks aan de hand :shifty:
In elk geval bedankt voor de reacties :-*
Beter 10x voor niks gebeld dan 1x telaat… :-*
Hoe is het?
Net terug, moest ook zoontje weer even van peuterspeelzaal ophalen net.
Bloeddruk was nu goed 130/70, wel even in de gaten houden als ik hoofdpijn krijg of andere tekenen… Ik moet sowiezo vrijdag naar de gyn dus dan word hij weer gemeten.
Nog even snel op de weegschaal gestaan, 2 kg aangekomen in 1,5 week :shifty: Naja vocht ben je na de bevalling ook snel weer kwijt meestal
Fijn dat het tot zover er goed uit zag!
Houd het goed in de gaten. Vochtophoping kan ook een teken zijn.
:thumbup: Goed dat je erachteraan gegaan bent. Maar hier weer een uitzondering op de vele mensen die alleen dit als gewoon klachtje hebben. Ik had af en toe een wat hogere (boven) bloeddruk maar op een gegeven moment een wat hogere onderdruk. leek niks met zijn en werd weggewuifd omdat het maar heel klein beetje hoger was dan anders. Kreeg alleen heel erg jeuk op allereerst handpalmen en voetzolen en lippen (en rest van lijf in mindere mate), hield ineens extreem vocht vast, kreeg in paar uur tijd hele stijve voeten en vingers, enorme koppijn had ik al een tijd last van en daarnaast ook van tijd tot tijd sterretjes zien. Pijn rechtsboven in mijn buik waarvan ik dacht dat eht door de stuitligging van mijn meisje kwam, wat misschien wel zo is, maar toevallig zit daar ook je lever.
Al met al bleek het zwangerschapscholestase te zijn en met alleen eiwitjes in urine en gewone bloedtest op zwangerschapsvergiftiging kwam er niks uit. Forumdinnetje wees me erop om het te lezen via google en alles kwam overeen: zelf erachteraan gegaan dat ze op ASAT, ALAT, gamma GT en Bilirubine moesten testen en daaruit konden ze het al opmaken. De galzurezouten hadden we geeneens tijd meer voor om te laten checken omdat uitslagen twee weken op zich laten wachten. Kindje is halve dag later al gehaald vanwege kans op enge dingen :thumbdown: .
Jij hebt minder klachten, maar houdt het in de gaten hoor meid, helpp en zwangerschapsvergiftiging is zo’n beetje iedereen mee bekend maar zwangerschapscholestase of ICP is zeer zeldzaam en wordt vaak onderkend. Jouw klachten zijn heel anders, maar bij mij kwam alles ook maar langzaam opzetten en ik zag het verband eerst ook niet. Ik dacht lange tijd dat het gewoon door een wat laag ijzergehalte ging!
Succes met de rest van je zwangerschapen geniet ervan!
Thanks voor je reactie :-
Morgen moet ik naar de gyn en dan word hij weer gemeten.
Gelukkig geen last meer gehad van sterretjes, ook geen hoofdpijn o.i.d. gelukkig dus denk dat het wel meevalt…
Ik heb wel sinds een paar nachten jeuk onder mijn voeten dus dat valt me nu gelijk op in jouw tekst :think:
Handen soms, maar voeten dus wel zo vaak dat het irritant is. :twisted:
Overdag niet zo erg maar met name s’avonds en s’ nachts. Ik dacht eigenlijk dat het komt omdat ze wat droog zijn (loop laatste 2 weken alleen nog op slippers) Zal het morgen bij de gyn maar even aangeven dan voor de zekerheid, moet zij maar kijken of we er iets mee moeten.
Heb ze in elk geval vanmorgen ingesmeerd met een vette creme, zal voor het slapen nog eens doen, als de jeuk van een droge huid komt zou het vanavond minder moeten zijn lijkt me.
:- Amaya.