sterlisatie

Ik wil me tijdens de keizersnede laten sterliseren we hebben zo meteen vijf kinderen en dat is genoeg mijn man had zich anders laten helpen.

maar nu ik voor 23 weken op bed lig en weet dat ik een keizersnede ga krijgen wil ik het meteen laten doen.

zijn hier mama’s die zich hebben laten sterliseren ??? word je nog wen ongestelt ??? merk je er later veel van ???

marloes: die methode die jij bedoelt gaat vaginaal en mamadidi krijgt een keizersnede :slight_smile: (Essure en dat zijn veertjes)

Maar ontopic: je word gewoon ongesteld hoor mamadidi en wat ik van mijn schoonzus en schoonmoeder weet is dat voor de rest alles gewoon hetzelfde blijft.

Ik heb het bij de laatste ks ook laten doen. Word gewoon ongesteld, niets van te merken. Vraag me niet wat ze precies deden met de eileiders :oops:

Er komt een clipje op je eileider. Daardoor gaan ze ook nog eens aan elkaar ‘plakken’ waardoor het eitje niet meer in je baarmoeder komt. Maar het wisselt qua methode wel eens per gyn misschien? Helaas pindakaas pas als je baarmoeder eruit gaat is er geen sprake meer van een menstruatie. Maar ivm verzakkingen en de grootte van die operatie zou ik je dat niet aanraden :wink: .

Als geen menstruatie is wat je zoekt is een Mirena bv een optie maar geen garantie op succes. Een pil die je kunt doorslikken (ook niet voor iedereen even prettig). De nuvaring maar ook daarin zitten hormonen die oa je libido aan kunnen tasten. Zijn allemaal methodes die je ook BIJ een sterilisatie bij kunt gebruiken en vergoed worden ze geloof ik geen van allen meer. :silenced:

Volgens mij was het geen clipje :think: misschien weet h het wel hoe het toen zat 8)

Volgens h zouden ze worden afgebonden. Ik weet er niets meer van :mrgreen:

ik hoopte dat ik niet meer ongestelt zou worden hahahahah maar helaas dat gaat dus gewoon door

@mamadidi wrote:

ik hoopte dat ik niet meer ongestelt zou worden hahahahah maar helaas dat gaat dus gewoon door

Wel iets om aan te denken, niet iedere verzekeraar vergoed een sterilisatie in het basispakket. Ik weet niet welke verzekering jullie hebben natuurlijk, maar ik zeg het maar voor de zekerheid. Een vriendin van mij moest een buikoperatie ondergaan en de gyn zei of het een idee was haar meteen te sterliliseren. Dat heeft ze gedaan en later bleek ze daarvoor niet verzekerd en kreeg ze de rekening. Uiteindelijk heeft ze m niet hoeven betalen omdat de gyn niet correct gehalndeld had om het tijdens een operatie te vragen, maar toch.

Ik heb er ook navraag over gedaan en mijn verzekeraar vergoed het ook niet.

Wat je zegt Lyd dat kan ook. Dan buigen ze zeg maar je eileiders om en doen er een elastiekie om. :lol:

En verzekeringen wisselen ook enorm. De ene vergoed het gewoon en anderen bij een bepaalde indicatie of pas bij een pakket aanvullend.

Hoi,

voorzover ik weet worden bij een sterilisatie de eileiders dicht gemaakt. Het is dus niet zo dat er geen eicel meer vrij kan komen, dus je word ook gewoon ongesteld. Er is tegenwoordig ook een methode met iets van staafjes of zo die ze kunnen inbrengen in je eileiders.

En zo vijf kinderen, wow! Wel super zo’n groot gezin maar eens houdt het op he. Geniet lekker nog van je zwangerschap en straks van de kleine.