Sterkte reactie op muggebulten. Wat te doen?

Mijn peuter van ruim 2,5 jaar heeft een nogal sterke reactie op muggesteken. Er vormen zich blaren op de bulten en bij steken in het gezicht gaat het helemaal opzwellen, warm worden en heeft peuter er erg veel pijn aan. De vlekwas woensdag ontstaan in het gezicht en pas nu is het bijna weg.

Ik heb met de huisarts gebeld (moest maar afwachten werd me woensdag verteld) en vrijdag ben ik heen geweest. Nou daar kwam ik dus ook geen steek verder :evil: . De huisarts wil er helemaal niets mee doen. Moest er maar azijn op smeren en bij koorts een zetpil geven.

Wat kan ik nog meer doen voor mijn arme peuter?

Hier een foto van een bult op de voet (is door het opengaan na 2 weken nog niet heel):

ow wat zielig!!

ik heb zelf ook altijd een allergische reactie op die rotbulten!

echt vreselijk.

en je doet er zo weinig aan, dat is de pest…

wat ik zelf doe, is voorkomen;

stekkertje vapona in het stopcontact

(en als je het niet fijn vind als ze ermee slaapt,

dan zou je ook nog de stekker er in kunnen doen voordat ze gaat slapen en uitdoen als ze naar bed gaat… als je de ramen dichthoudt, dan moet haar kamer mugvrij zijn)

succes en sterkte! :frowning:

het enige wat je kan doen is idd proberen te voorkomen dat je peuter geprikt word.

een vriendin van mij smeert haar kind in met spul bij de apotheek wegkomt.

jan werd met dat spul op nog steeds geprikt

hij word veel minder geprikt met anti muggenspray van trekpleister.

nu hij ouder word, lijkt het iets minder te worden.

jan is vooral de klos als hij op oren en/of in het gezicht geprikt word.

oh ja van de huisarts cetizerine gekregen

is wat ik begrepen heb, een vrij algemeen middel wat gegeven word bij allergie reacties( zag het laatst ook al bij de aldi liggen…)

Jemig die is goed geprikt in zn oor :shock:

Ik dacht dat mijn neefje heftig reageerd op muggebulten, maar zoiets heb ik nog nooit gezien.

Ik had vorig jaar een afterbite stick,

Ow wat zielig en zo herkenbaar… Tigo heeft hier ook last van (gehad). Zag er precies het zelfde uit, en soms nog wel erger. Ik heb het ook (gehad). Gekke is dat we er nu alle2 niet zo’n erge last meer van hebben…

Volgens mij is er (medisch) gezien niet veel tegen te doen. Zelf kan je nestosyl opsmeren om de jeuk te verminderen als hij geprikt is, helpt echt heel goed…

En inderdaad wat hedwich zegt, proberen te voorkomen dat hij geprikt wordt.

Tigo slaapt sinds 1,5 jaar onder een klamboe, maar heel af en toe werd hij nog geprikt. Nu ligt hij onder de klamboe en smeer ik hem iedere avond in met zo’n roller die lekker naar de citroen stinkt. (ik loop nu ff naar de slaapkamer om te kijken hoe dat heet :-)) Het is de anti-insectenroller van het merk Chi. Gewoon bij de drogist gekocht. Het is op natuurlijke basis en deetvrij (wat dat dan ook mag betekenen ;-))

Maar het goede nieuws is dat het na een aantal jaren over kan gaan. Ik heb ook geen last en koorts meer als ik een keer gestoken wordt, en als tigo nu nog incidenteel gestoken wordt heeft hij een normale reactie

zelf heb ik grote bulten als ik word gestoken, die erg jeuken en pas na ruim een week beginnen te verdwijnen.

klamboe had jan ook, werkte goed.

(moet weer een nieuwe halen)

oh ja, bij het water zitten vaak van die 'gras/riet stukken, daar zitten altijd veeeeeeel muggen ed.

dus die wat vermijden

Indy reageert ook vrij heftig op muggebulten. Daarom slaapt zij al jaren onder een klamboe. Of het nou zomer of winter is, hij gaat altijd dicht!

Ik heb het zelf ook. Ik krijg een enorme rode zwelling die pijn doet en mega jeukt. Helaas kun je er niet zoveel aan doen.

Azijn erop helpt inderdaad een beetje en koelen met een washandje met ijsblokjes erin ook. Verder is het gewoon uitzitten tot het over is … helaas.

Vorig jaar zat Eef ook onder de muggebulten die dik werden. Niet zo erg als jullie, maar toch flinke vlekken.

Nu heb ik een tip gekregen dat je met een rollerbal van Hara goed tegen muggen werkt. En sinds deze week smeer ik het op bij de kids, en nog geen muggebeet gezien bij ze. Ik ga even de link zoeken want het is van zo’n thuisparty (net zoiets als tupperware).

Arme jongen!

misschien is een klamboe om zijn bedje een idee?

vorig jaar hadden we er nog geen en toen heb ik een lap fijne vitrage rondom zijn bedje gespannen. Met een ledikantje gaat dat makkelijk, maar voor een groter bed is een klamboe natuurlijk handiger.

een gesneden citroen naast zijn bed wil ook wel die beesten op afstand houden.

Wel goed in de gaten houden dat ie de bultjes niet open krabt en er ontstekingen ontstaan!

http://ha-ra.nl/producten/producten_detail.asp?id=251

Eigenlijk is het voor vlekjes in de was, maar werkt perfect :thumbup:

Hier ook een meisje wat heel erg reageerd op muggensteken. Niet zo erg met blaren, maar het worden hele grote dikke bulten en het duurt weken voor alles weg is. En natuurlijk wordt ze veel in haar gezicht gestoken :roll:

De dokter zei ook: sja, pech…niks aan te doen…

Omdat ze nog zo klein zijn, kan je ook niet veel gebruiken om de muggen weg te houden. DEET mogen ze niet hebben (vanaf 2 geloof ik, maar ik durf het bij Amy nog niet op te smeren) We hebben wel een stekkertje dat ultrasone geluiden maakt, maar tot mijn ergernis kan ik hem horen zoemen :x

Anna Sofie en ik hebben het ook, ik had het er vanmiddag nog met iemand van kok over toevallig…

Lev heeft er ook al een te pakken en voor zover ik het kan zien wordt het ook zo bij hem.

Het is heel naar en wij hebben van de huisarts ooit een smeersel gekregen tegen de jeuk, maar meer kun je er niet tegen doen.

Voorkomen dat je gestoken wordt, maar wij lijken wel resistent ofzo.

Of de muggen natuurlijk 8)

Lastig he, ook die koorts er bij. Niks aan.

:hug:

hoi Dames,

Mijn zoon heeft ook heel veel last van allergie voor muggenbulten.

Ik heb van de huisarts het middel Zyrtec gekregen. Het is een drankje waardoor de muggenbulten direct minder worden.

Succes ermee.

Gr. Esther