Sterilisatie

Na mijn 4e keizersnede worden er klemmetjes geplaatst omdat (mits alles goed gaat) geen 5e kindje bijkomt en omdat ik toch al open ligt hoeft mijn man niet :mrgreen:

Weet iemand hoe het zit met de verzekering? valt het gewoon onder sterilisatie of onder keizersnede?

Het is een keizersnede plús sterilisatie.

Ze plaatsen de klemmetjes immers niet gratis? Het is een extra handeling en deze zal betaald moeten worden en gedeclareerd worden bij de zorgverzekeraar of patient. Een sterilisatie zit namelijk niet in de basis en kan apart gedeclareerd worden bij de patient.

Ik heb er niets van terug gehoord en heb ook niets gezien in de papieren van de verzekering of wat dan ook.

Volgens mij zijn er bij mij geen klemmetjes geplaatst maar is het afgebonden ofzo :think:

@lydia wrote:

Ik heb er niets van terug gehoord en heb ook niets gezien in de papieren van de verzekering of wat dan ook.

Volgens mij zijn er bij mij geen klemmetjes geplaatst maar is het afgebonden ofzo :think:

werd het bij jou dan volledig vergoed? Ik zit bij menzis extra verzorgd 1 ga naar 2 dan krijg je tot 1200 euro vergoed van de verzekering.

Ik ben dan wel benieuwd hoe ze dat dan gaan declareren want ik lig al open voor de keizersnede dus veel meer hoeven ze niet te doe

Wel vergoed, 3 sterren polis.

Ja, je ligt wel open maar het moet wel gebeuren en graag ook goed :mrgreen: Dus ze moeten er wel echt iets voor doen :wink:

Volgens mij was het bij mij een soort van dringend advies van de gyn…

@lydia wrote:

Wel vergoed, 3 sterren polis.

Ja, je ligt wel open maar het moet wel gebeuren en graag ook goed :mrgreen: Dus ze moeten er wel echt iets voor doen :wink:

Volgens mij was het bij mij een soort van dringend advies van de gyn…

Ik zal het vrijdag wel even vragen hoe het precies zit , kan alleen nergens vinden wat het ongeveer kost.

Hier heeft de gyn ook al 3x gevraagd of er gelijk klemmetjes op moeten echt medisch verantwoord is het niet om een 5e zwangerschap aan te gaan

Ik laat het ook doen volgende maand tijdens een Ks en heb er eigenlijk nooit bij nagedacht eigenlijk ivm extra kosten haha…

Maar beval de week voor kerst dus daarna kan ik je het wel vertellen of ik bij moest betalen :wink:

Ik ben trouwens 4* verzekerd bij het Zilverenkruis.

@chantal!! wrote:

Ik laat het ook doen volgende maand tijdens een Ks en heb er eigenlijk nooit bij nagedacht eigenlijk ivm extra kosten haha…

Maar beval de week voor kerst dus daarna kan ik je het wel vertellen of ik bij moest betalen :wink:

Ik ben trouwens 4* verzekerd bij het Zilverenkruis.

met 4 sterren krijg je het volledig vergoed hoor , zie ik staan :wink:

Ik heb dus geen idee wat het ongeveer kost.

Oh oke…had daar nog niet naar gekeken… :lol:

Heb het vanmiddag gevraagd aan mijn gynaecoloog hè is een service van de zaak krijg er geen rekening van (kost 1600 euro en krijg maar 1200 vergoed) nota voor verzekering is dus alleen de keizersnede

@Karin1981 wrote:

@lydia wrote:

werd het bij jou dan volledig vergoed? Ik zit bij menzis extra verzorgd 1 ga naar 2 dan krijg je tot 1200 euro vergoed van de verzekering.

Ik ben dan wel benieuwd hoe ze dat dan gaan declareren want ik lig al open voor de keizersnede dus veel meer hoeven ze niet te doe

Ik werk bij Menzis. Het ziekenhuis declareerd twee bedragen: je keizersnede en je sterilisatie.

De laatste komt uit je AV pakket.

@babywens wrote:

@Karin1981 wrote:
@lydia wrote:

Ik werk bij Menzis. Het ziekenhuis declareerd twee bedragen: je keizersnede en je sterilisatie.

De laatste komt uit je AV pakket.

nou mijn ziekenhuis dus niet, komt alleen keizersnede op de nota te staan.

Wauwie 1600 euro heb ik ook nooit gezien op de rekening. Ik ben tijdens een kijkoperatie gesteriliseerd (ook clipjes maar dan om vocht uit mijn baarmoeder te houden en zo miskramen kans te verminderen) en heb een veel lager bedrag op de rekening toen gezien. Meen iets van 900 nog wat euro. :think: Ws dus ook coulance van de ‘zaak’ vanuit het ziekenhuis vermoed ik.

@Rhiannon wrote:

Wauwie 1600 euro heb ik ook nooit gezien op de rekening. Ik ben tijdens een kijkoperatie gesteriliseerd (ook clipjes maar dan om vocht uit mijn baarmoeder te houden en zo miskramen kans te verminderen) en heb een veel lager bedrag op de rekening toen gezien. Meen iets van 900 nog wat euro. :think: Ws dus ook coulance van de ‘zaak’ vanuit het ziekenhuis vermoed ik.

Hier heb ik 2100 euro vergoed gekregen. Hahah Ik dacht bij die 1600 euro …“goh wat goedkoop”…;-p

zooo 2100 euro , poe en je zou maar 1200 euro vergoed krijgen , hoop geld zeg.

Ben erg blij dat het een service van het ziekenhuis is

al twijfel ik wel eens of ik het echt moet doen :shifty:

@Rhiannon wrote:

In combinatie met je ticker lijkt dat heel raar… ik ben gesteriliseerd :slight_smile: .

@Karin, ik snap je twijfel denk ik wel… het is zo ontzettend definitief he.

En ook wel WEET je dat het beter is hierna niet nog een keer zwanger en ook al WEET je dat het na 4x een ks echt beter is van niet nog een keer… WETEN en VOELEN zijn 2 zo verschillende dingen en heel stom duurt het vaak wel even voor die op 1 lijn zitten.

@mamaMarije wrote:

@Rhiannon wrote:

In combinatie met je ticker lijkt dat heel raar… ik ben gesteriliseerd :slight_smile: .

@Karin, ik snap je twijfel denk ik wel… het is zo ontzettend definitief he.

En ook wel WEET je dat het beter is hierna niet nog een keer zwanger en ook al WEET je dat het na 4x een ks echt beter is van niet nog een keer… WETEN en VOELEN zijn 2 zo verschillende dingen en heel stom duurt het vaak wel even voor die op 1 lijn zitten.

Ik weet ook lichamelijk is het niet verstandig qua ks zou het nog wel mogen hoor Ik denk ook dat gevoelsmatig is dat ons gezin nooit compleet is. Mijn droom was 3 kinderen straks hebben we 4 kinderen, voor het oog wel 3 maar in ons hart 4

Marije echt je gelooft het niet maar ben behoorlijk goed gesteriliseerd. Kostte wel de nodige overredingskracht richting mijn behandelend arts. :silenced: En dan was ik al onvruchtbaar! 8) De techniek van tegenwoordig pfffjew ben nog elke dag blij dat het bestaat! Van mij mogen er iig al 2 ziekenhuizen een Nobelprijs voor de vruchtbaarheid krijgen als ze die ooit uitvinden. :wink:

Karin herkenbaar idd…tzt straks 3 kinderen hier waarvan de mensen er maar 2 echt zien. Nope compleet voelen zit er niet in helaas. :frowning: En toch vraag ik me nog wel eens af wat ik met mijn gevoel kan/moet…dat gaf altijd aan 3 kinderen…maar zal ik het gevoel hebben klaar te zijn met kindjes baren na dit komende kindje? :think:

Hopelijk komt er straks wel een stukje rust over je wanneer je dit komende kindje gezond en wel in je armen mag sluiten! :-*