De gyn vroeg gisteren (toen we even een datum aan het plannen waren 8) ) of we na hadden gedacht over evt. sterilisatie tijdens de ks.
Dat hadden we nog niet.
De gyn wilde een vierde zwangerschap niet af- en ook niet aanraden, maar hij was tussen de regels door wel duidelijk: niet doen.
Nu willen we dat zelf ook niet dus dat scheelt.
Wie heeft dit laten doen?
Want de boel ligt dan toch open :silenced: en later hoef je geen ingreep meer.
Tja :think:
Ik heb er dan wel geen ervaring mee maar ik zou daar wel voor te porren zijn in jouw situatie.
Zo hoef je idd geen ingreep meer achteraf en H ook niet omdat je dan toch al open ligt.
Strak plan lijkt mij.
mag ik vragen waarom je geen vierde zou mogen, mochten jullie dat toch willen?
Ik zou het niet doen…het is zo definitief en ik denk dat je tijdens een zwangerschap die keuze niet goed kunt maken…Als jullie het over een half jaar nog willen kan manlief toch ook ‘even’ gaan, dat is bij een man zo gepiept…en ook eerder te herstellen als je je over een paar jaar toch bedenkt…maarja, ik houd dus niet zo van definitief :shifty:
Mijn moeder heeft het gedaan. Al had zij geen ks, maar moest ze de ok in omdat de placenta weer niet los liet, toen was haar gyn ook best stellig over nog een zw en vooral bevalling… Intussen is’t al bijna 21 jaar geleden, en ze heeft er volgens mij nooit spijt van gehad.
@Wola, omdat deze zwangerschap al behoorlijk risicovol is. Ik heb een zeer zwakke baarmoeder en bij Lev eindigde dat nog net niet met een scheur.
Elke harde buik heeft daar invloed op en is eigenlijk niet wenselijk. Ik ga ook niet tot de 42 weken door, er wordt tussen de 37 en 39 weken een ks gedaan.
En als het nodig is zelfs eerder.
Een vierde zwangerschap is vanwege 3 keer een ks al niet echt aan te raden, maar gezien die baarmoedertoestand al helemaal niet.
Maar hoe sta je gevoelsmatig tegenover een sterilisatie?
Ik krijg het gevoel dat je wat twijfelt? Niet omdat je geen kind meer wil maar vanwege het feit dat het zo definitief is misschien?
Lydia, heb je je gyn al eens gevraagd of je baarmoeder na bv 5 jaar spiraaltje, geen zwangerschap etc zou kunnen herstellen/verdikken? Kan het zijn dat er ergens in je achterhoofd nog twijfels zijn daarover en dat je over bv die 5 jaar alsnog een ‘gewone’ niet risico zwangerschap zou kunnen hebben?
Wat Wola al aangeeft, als jij ergens in je hoofd twijfels hebt is het heel moeilijk die beslissing te nemen. Als er echt geen twijfel is bij je gyn en jij hebt bij doorvragen ook meer zekerheid zou ik idd het tijdens de KS laten doen omdat het dan ‘makkelijker’ is. Bij een man is sterilisatie welliswaar lichamelijk makkelijk maar geestelijk eenzelfde soort proces als bij een vrouw.
@Rhiannon wrote:
Lydia, heb je je gyn al eens gevraagd of je baarmoeder na bv 5 jaar spiraaltje, geen zwangerschap etc zou kunnen herstellen/verdikken? Kan het zijn dat er ergens in je achterhoofd nog twijfels zijn daarover en dat je over bv die 5 jaar alsnog een ‘gewone’ niet risico zwangerschap zou kunnen hebben?
Wat Wola al aangeeft, als jij ergens in je hoofd twijfels hebt is het heel moeilijk die beslissing te nemen. Als er echt geen twijfel is bij je gyn en jij hebt bij doorvragen ook meer zekerheid zou ik idd het tijdens de KS laten doen omdat het dan ‘makkelijker’ is. Bij een man is sterilisatie welliswaar lichamelijk makkelijk maar geestelijk eenzelfde soort proces als bij een vrouw.
:lol: Dan is papa bijna 50.
Nee, we willen er echt geen vier… Daar zijn geen twijfels over.
We zijn hierna wel klaar met zwanger worden/zwanger zijn/zwanger blijven :lol:
heb alleen een foute gedachte steeds :oops: iets met baby die overlijdt en zo :oops: teveel kok gelezen

Op het juli topic is een moeder die het heeft gedaan. Bij de 3e keizersnede meteen een sterilisatie. Ik zou het ook zeker doen. Dan weet je zeker dat je niet meer zwanger kunt raken en de buik ligt dan toch al open.
(hier 2 keer een spoedkeizersnede dus geen tijd gehad om er over na te denken. Nu is vriend aan zet)
Lydia als je gevoelsmatig er klaar mee bent (op de angsten na die nooit uit mogen komen! :-* ) gaan met die banaan!
mocht het onmogelijke vreselijkste scenario uitkomen zijn er andere oplossingen, ongedaan maken IVF whatever dat is wel je laatste zorg dan maar opties zijn er…en je weet al dat een ‘ander kind’ nooit een vervanging kan zijn voor een verloren kindje
weet ik Rhi…
Hormonen he :roll: :wall:
Zal er wel bij horen :oops:
Denk dat wij gewoon gaan voor die sterilisatie. Ik wil gewoon niet nog een zwangerschap, vind dit al stressvol genoeg
Daarom heten ze ook hormonsters… :shifty:
mijn moeder heeft ook een sterilisatie gehad bij de KS van mij. na twee doodgeboren kindjes en ik prematuur en zwaar dysmatuur was het genoeg. ik weet dat ze graag meer kinderen had gewild als het medisch goed was gelopen maar volgens mij heeft ze van de ingreep geen spijt gehad.
op zich is het een efficient idee: twee vliegen in één klap en jij of hub hoeven hiervoor niet meer apart onder het mes.
ik zou het zelf niet aandurven omdat je maanden na een bevalling ertoch weer anders tegen aan kunt kijken. hormonen, spanning, vermoeidheid, niets zo veranderlijk als een mens.
sterilisatie is zo definitief.
kortom, dit is een keuze die je alleen zelf kunt maken
(zinvolle bijdrage weer)
Hoi,
Ik ben het ook van plan. Ik ben op moment zwanger van ons vierde kindje en daarna is ons gezin beslist compleet. Dit zal mijn 3e keizersnede worden en ik wil ook voor sterilisatie tijdens de keizersnede kiezen vanwege het gemak en omdat ik zeker weet dat ons gezin dan compleet is. Succes met je beslissing.
groetjes Shams
Hoi,
Ik ben van plan om voor sterilisatie tijdens de keizersnede te kiezen als dit kindje geboren wordt. Ik weet zeker dat ons gezin hierna compleet is en het lijkt me gemakkelijk om twee vliegen in een klap te slaan. Succes met je beslissing.
groetjes Shams
Ik begrijp het lydia…en ook de angst in kleine lettertjes…succes met beslissen :thumbup:
Mijn buuf heeft het laten doen na de 3e, ook na het advies om niet meer zwanger te worden.
Ze vond het ideaal en ‘merkte’ er dus niks van. Hoewel ze natuurlijk iets langer op de operatietafel moest blijven liggen
Ik zou het doen als je inderdaad zeker geen 4e wil en de gyn stiekem ook laat merken dat het niet verstandig is.
ze zijn dan toch bezig en je hoeft inderdaad niet nog een keer onder het mes
Bij mijn moeder hebben ze het ook gedaan na mijn geboorte