De gyn vroeg gisteren (toen we even een datum aan het plannen waren 8) ) of we na hadden gedacht over evt. sterilisatie tijdens de ks.
Dat hadden we nog niet.
De gyn wilde een vierde zwangerschap niet af- en ook niet aanraden, maar hij was tussen de regels door wel duidelijk: niet doen.
Nu willen we dat zelf ook niet dus dat scheelt.
Wie heeft dit laten doen?
Want de boel ligt dan toch open :silenced: en later hoef je geen ingreep meer.
Tja :think:
Ik heb er dan wel geen ervaring mee maar ik zou daar wel voor te porren zijn in jouw situatie.
Zo hoef je idd geen ingreep meer achteraf en H ook niet omdat je dan toch al open ligt.
Strak plan lijkt mij.
mag ik vragen waarom je geen vierde zou mogen, mochten jullie dat toch willen?
Ik zou het niet doen…het is zo definitief en ik denk dat je tijdens een zwangerschap die keuze niet goed kunt maken…Als jullie het over een half jaar nog willen kan manlief toch ook ‘even’ gaan, dat is bij een man zo gepiept…en ook eerder te herstellen als je je over een paar jaar toch bedenkt…maarja, ik houd dus niet zo van definitief :shifty:
Mijn moeder heeft het gedaan. Al had zij geen ks, maar moest ze de ok in omdat de placenta weer niet los liet, toen was haar gyn ook best stellig over nog een zw en vooral bevalling… Intussen is’t al bijna 21 jaar geleden, en ze heeft er volgens mij nooit spijt van gehad.
@Wola, omdat deze zwangerschap al behoorlijk risicovol is. Ik heb een zeer zwakke baarmoeder en bij Lev eindigde dat nog net niet met een scheur.
Elke harde buik heeft daar invloed op en is eigenlijk niet wenselijk. Ik ga ook niet tot de 42 weken door, er wordt tussen de 37 en 39 weken een ks gedaan.
En als het nodig is zelfs eerder.
Een vierde zwangerschap is vanwege 3 keer een ks al niet echt aan te raden, maar gezien die baarmoedertoestand al helemaal niet.
Maar hoe sta je gevoelsmatig tegenover een sterilisatie?