Sterilisatie man

Kristalkindje wat typisch dat het ziekenhuis er een dergelijk protocol op na houdt, en dat het dus overal anders is :think:



Ik heb er nog eens goed met mijn man over gehad, maar hij ziet totaal geen bezwaren, de helft van zijn collega’s hebben blijkbaar hetzelfde ondergaan en hebben gezegd dat het niks voorstelt. :think:

Ik heb andere verhalen gelezen/gehoord, dus vind het wat lastiger.

@Marda wrote:

Kristalkindje wat typisch dat het ziekenhuis er een dergelijk protocol op na houdt, en dat het dus overal anders is :think:



Ik heb er nog eens goed met mijn man over gehad, maar hij ziet totaal geen bezwaren, de helft van zijn collega’s hebben blijkbaar hetzelfde ondergaan en hebben gezegd dat het niks voorstelt. :think:

Ik heb andere verhalen gelezen/gehoord, dus vind het wat lastiger.




hoor eigenlijk over het algemeen alleen verhalen van mannen die er moeite mee hebben, niet van vrouwen die er voor hun man moeite mee hebben :lol: :wink: .



Ga er vanuit dat het hier geen probleem gaat worden ivm de leeftijd van de jongste aangezien vriend van ons hier in het zhuis is geopereerd toen hun jongste nog net geen 2 maand was.



Wel apart dat er zulke verschillende ‘visies’ rondgaan onder artsen… leeftijd jongste kind, leeftijd ouders (collega van mijn man was 28 ofzo, maar uroloog wou het niet doen voor zijn 30e) etc.

tja de arts heeft t voor ons nog voorgelegd aan een commissie in t ziekenhuis die daar dan over zou gaan, maar we kregen alsnog een afwijzing ze vonden onze jongste TE jong , hun argument,…bang voor schadeclaims

:roll:

Hier hebben wij geen problemen gehad met accepteren :think: , maar onze kleinste was net 1, misschien daarom.



Alle genoemde argumenten hebben wij ook gehad, maar met 5 is ons gezin echt compleet en voor manlief ook in het geval van een eventueel nieuwe relatie.



De operatie viel mee, alhoewel hij de flinke naald in zijn balzak niet echt kon waarderen. En hij heeft nog een hele tijd toverballen gehad :mrgreen: .



Om heel eerlijk te zijn: hij heeft de eerste maanden wat last gehad met zijn sexuele prestaties (vindt hij niet leuk dat ik dit vertel :angel: ) maar is helemaal goed gekomen. Vast geen goed argument voor je man, denk ik…



Al met al is het hem toch meegevallen. Ik heb speciaal voor de ingreep de cz direct extra aangevraagd. Die kostte in verhouding niet veel meer dan de basisvariant en de ingreep is geheel vergoed.



Tsja, als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel!



(heel toevallig hadden we vandaag gesprek op werk met mannelijke collega’s zonder kinderen over dit onderwerp. Die wilden zeker geen ingreep want: dan kwam er niets meer uit bij het klaarkomen :silenced: :lol: )

Even reageren op de eerste vraag.



Wij hebben bij Unive een aanvullende verzekering afgesloten voor 1 jaar. Dit kostte circa 80 euro en we hebben de sterilisatie vergoed gekregen. Daarna de AV opgezegd.



Bij de ingreep ben ik aanwezig geweest. Noem het handje vasthouden :smiley:

Het was zo gepiept. Even scheren, verdoven (dit is een gemene prik) en dan de zaadleiders doorknippen, branden en goed wegstoppen)

Na een aantal weken moet je terugkomen met een potje zaad om te testen.

Oja, zo simpel was het natuurlijk niet helemaal. Meneer heeft wel 2 dagen last gehad van blauwe ballen. Zielig he 8)

Verder geen klachten gehad.

Ook krijgt de man gewoon een zaadlozing trouwens. Ik heb me wel afgevraagd hoe dat in zijn werk ging. Ik dacht : Zaadleiders doorknippen en hij komt droog klaar. Dat is dus niet zo, je zit nog steeds met de zooi :eh:

Ben blij met dit topic :thumbup: Hier staat het gesprek met de uroloog voor a.s. maandag gepland.



Na 3 zwangerschappen met alle ellende van dien, heeft vriendlief (mede onder lichte druk van mij) besloten dat deze bal in zijn kamp ligt :wink:



Kosten weten we dus ook pas maandag, en aan de hand daarvan gaan we kijken hoe het met de verzekering en kosten moet. Als aanvullend verzekeren voordelen biedt, wachten we tot na 1 januari als we daar iets hebben kunnen aanpassen.



Bij mannen is er altijd nog een optie van een hersteloperatie met redelijk goede kansen, mochten ze dat willen. Bij vrouwen is de sterilisatie geloof ik wel heel erg definitief.



Maar goed: samen hebben we 5 kids, dus echt wel voldoende

:mrgreen:

Wij hebben het bedrag vergoed gekregen van de verzekeringsmaatschappij, maar we hadden toen ook nog de duurste polis. Inmiddels heb ik die naar beneden bijgesteld.



Hier heeft mijn man zich ook 2,5 jaar geleden laten steriliseren. Op zich viel de ingreep enorm mee.



Echter heeft hij wel na die tijd behoorlijk last ervan gehad. Enorme pijn bij de zaadlozing en dat heeft ongeveer een dik jaar aangehouden. Ook heeft hij in het eerste jaar een bijbal-ontsteking gehad. En geloof mij maar dat mijn man super hygiënisch is! Dus denk niet dat het altijd te maken heeft met niet hygiënisch zijn op die plek.



Die bijbal-ontsteking was echt zeer pijnlijk, mijn man stond over te geven van de pijn en was spierwit. Ik weet dat mannen zich aan kunnen stellen, maar dit was echt geen aanstellerij. Toen we op de huisartsenpost waren troffen we daar een wel heel humoristische arts. Hij zij tegen mij, vertroetel hem voorlopig maar flink je zult verder geen last van hem hebben :mrgreen:

@gismolo wrote:

. Ook heeft hij in het eerste jaar een bijbal-ontsteking gehad. En geloof mij maar dat mijn man super hygiënisch is! Dus denk niet dat het altijd te maken heeft met niet hygiënisch zijn op die plek.


Dit staat er alsof je je aangevallen voelt, niet doen.

Ik heb namelijk niet gezegd dat het "altijd" daar aan te wijten is.

Dit schreef ik: het heeft vaak te maken met hygiene en eerlijk is eerlijk, niet alle mannen zijn even hygienisch als het gaat om toiletbezoek en schoonhouden en onderbroeken dragen Dus ik weet ook niet welk percentage missers daar aan te wijten zou kunnen zijn.

Vaak, niet altijd dus. En ik geef al aan dat het in gevallen meespeelt, maar dat je niet kan weten in hoeveel gevallen van de horrorverhalen.
Dit naar aanleiding van het je laten weerhouden door horrorverhalen.

@Cell wrote:

@gismolo wrote:
. Ook heeft hij in het eerste jaar een bijbal-ontsteking gehad. En geloof mij maar dat mijn man super hygiënisch is! Dus denk niet dat het altijd te maken heeft met niet hygiënisch zijn op die plek.


Dit staat er alsof je je aangevallen voelt, niet doen.

Ik heb namelijk niet gezegd dat het "altijd" daar aan te wijten is.

Dit schreef ik: het heeft vaak te maken met hygiene en eerlijk is eerlijk, niet alle mannen zijn even hygienisch als het gaat om toiletbezoek en schoonhouden en onderbroeken dragen Dus ik weet ook niet welk percentage missers daar aan te wijten zou kunnen zijn.

Vaak, niet altijd dus. En ik geef al aan dat het in gevallen meespeelt, maar dat je niet kan weten in hoeveel gevallen van de horrorverhalen.
Dit naar aanleiding van het je laten weerhouden door horrorverhalen.


Oh nee voelde me niet aangesproken verder hoor! Maar wou even laten weten hoe mijn man het had ervaren en dat het ook al ben je qua hygiëne behoorlijk alert er dus toch een hoop ellende achter weg kan komen.

Nu heeft hij geen last meer verder dus hij is alsnog blij dat hij het gedaan heeft, maar het eerste jaar had hij wel zoiets mennn als dit de rest van mijn leven zo blijft....

Wij lezen mee, voor over een aantal maanden. Zelfde als Marda :wink:

schaam :oops:

Zie nu pas dat het topic van jou is Marda. Ik reageerde alleen maar op de vraag en niet eens persoonlijk. Slecht zeg.

Anyway, heb nu wel je banner gezien haha!

@Karin2 wrote:

schaam :oops:

Zie nu pas dat het topic van jou is Marda. Ik reageerde alleen maar op de vraag en niet eens persoonlijk. Slecht zeg.

Anyway, heb nu wel je banner gezien haha!




Geeft niks hoor, je kunt niet alles zien :-*

WIj zijn het traject doorlopen.

Eigenlijk kan ik er niks zinnigs van zeggen. Hier gaat het ook om een ingreep van 30 minuten met een kostenplaatje van 500 euro. Geheel vergoed door menzis.

Mijn man zag er dan ook erg tegenop, dat is niet nodig geweest…

Hij wist uiteindelijk niet of hij geen kinderen meer wilde en heeft afgebeld

manlief heeft vorig jaar de interne lekkage laten doen :mrgreen:



het viel hem (slechts) een klein beetje tegen (geen mooie vrouwen aan zijn zaakje…), er zit littekenweefsel van een eerdere operatie in diezelfde regio en dat gaf wat problemen, waardoor er behoorlijk aan het zaakje getrokken :mrgreen: moest worden, dus extra beurs nadien. maar met een paar dagen paracetamol was het goed te doen, onze kinderen waren een nachtje uit logeren, en dat was erg fijn.

inmiddels is hij er erg blij mee (als in, had ik het maar eerder gedurft…), en ik ook :inlove:



kosten zo rond de 500,- zelf betaald, toen hub het tijd vond had hij geen zin meer om nog een half jaar te wachten om de verzekering aan te passen.



gr L

ik lees hier mee… niet dat er bij ons iets aan de orde is, maar interesse;



hier is manlief stellig… geen operatie… maar bij ons is het natuurlijk anders wij hebben 2 kinderen en is het ons gegund dat er een 3e komt dan is het welkom.



maar wel apart dat er zo;n verschil is met eisen wanneer je je mag laten steraliseren



bij mijn was het na de bevalling van de jongste. mevrouw was nog geen 4 mnd… en ik was toendertijd 28, en mij werd al gevraagd of steralisatie geen optie was… :think:



terwijl de eis bij een vrouw 30 is (teminste zoals ik het gehoord heb, toen ze het mij vroegen was ik snel klaar en ging er niet verder op in) en als ik dan hoor zoals bij kris dat de kleine 1 jaar moet zijn, vind ik het al helemaal vreemd dat het bij mij gevraagd werd…

Sydney heeft vandaag gesprek gehad, er is hem alleen gevraagd hoe oud de kinderen zijn en verder niks. Arts heeft wel een paar keer gezegd dat het permanent is, dat kosten voor een hersteloperatie niet vergoed worden en dat een hersteloperatie ook heel vaak geen resultaat geeft.



Maar goed, dat wisten we allemaal al, dus de ingreep staat gepland voor 16 juli.

nog een kleine aanvulling,



hub is gevraagd of de kids gezond zijn, niks over leeftijden. misschien had hub al gezegd dat de jeugd al naar school was, maar dat weet hij net meer.

(we hebben bewust gewacht, of die beebkriebel nog zou komen als het huis stil en leeg zou zijn met de kleuters op school)



en hij was toen 34, ik 30, best jong, toch?



gr L

@Vicky wrote:

Sydney heeft vandaag gesprek gehad, er is hem alleen gevraagd hoe oud de kinderen zijn en verder niks. Arts heeft wel een paar keer gezegd dat het permanent is, dat kosten voor een hersteloperatie niet vergoed worden en dat een hersteloperatie ook heel vaak geen resultaat geeft.



Maar goed, dat wisten we allemaal al, dus de ingreep staat gepland voor 16 juli.




Hier hetzelfde…alles gepland op de 15e…2 dagen van tevoren bellen voor exacte tijd.

Kosten van deze ingreep worden door IAK volledig vergoed.