Onze dochter wordt in september 3 en ze zegt al zeker een half jaar dat ze een step wil. Ze is motorisch niet per se erg handig maar ze is voor haar leeftijd wel lang: 99cm.
We, lees: ik, twijfel heel erg wat we moeten doen: een 2-wieler of een 3-wieler. Aan een 2-wieler heeft ze langer wat denk ik, maar als het ding snel kapot gaat, gaat die vlieger niet op.
Nou ja, wie heeft er tips of ervaringen?
Mijn dochter is in juli 4 geworden en ze ging in mei al op de 2-wieler van haar broers de camping rond, nooit een andere gehad voor haar. Het ligt er net aan hoe haar evenwicht is denk ik ook. Ik zou gaan voor een 2-wieler.
anders een twee wieler, zag op mp (omdat onze dochter ook een step wil en ze haar loopauto heeft verkocht) dat driewielstepjes niet zo duur zijn. Dan zou je die er nog bij kunnen doen voor als het niet lukt nog op de gewone step.
Het hangt maar net van het kind af; M hier ging al heel snel op een 2-wieler (al voor haar 4 jaar) en I is er niet op te krijgen en gaat nog koppig op de 3-wieler.
Dus ik denk dat jij het zelf het het beste in kan schatten.
(wij hebben hier een heel arsenaal aan fietsjes, stepjes, skelters en dat soort meuk inmiddels opgebouwd :lol: je mag het ook komen uitproberen! :thumbup: )
De jongste hier heeft ook een 3 wielen step. Ze raced erop alsof ze al járen stept :lol:
De gewone step wil af en toe wel eens lukken, maar toch pakt ze de 3 wielen step liever.
Als je haar de 3 wielen step geeft kan ze er meteen mee weg. En later kan haar broertje erop verder
Dat zou ik dus doen 8)
Mijn zoon heeft toen hij net 2 was al eens geprobeerd op een 2 wieler step te steppen, en dat ging toen al aardig. Alleen was die een beetje te zwaar, maar het principe van het steppen op een 2 wieler ging prima. Ik zou dat eerder doen dan een 3 wieler, van een 2 wieler heb je langer plezier denk ik.
Wij hebben vorig jaar voor haar derde verjaardag een drie-wiel-step gegeven. Ze is ook lang, maar op de twee-wiel hebben we in de winkel geprobeerd en dat vond ze niet leuk, want dat lukt niet goed. Ik heb toen express een goedkopere (bij Blokker en in hoogte verstelbaar!) gekocht met het idee dat ze dan een jaar later een nieuwe twee-wiel-step krijgt.
Wat ik het voordeel vind van de driewieler, is dat hij niet omvalt als ze stoppen…
Hoevaak hij hier niet naast de auto staat… moet er niet aan denken hoe die eruit zou zien als het een tweewieler was!!!
Ik zou ook voor de driewieler step gaan.
Omdat het gewoon lekker vlot gaat. En je zegt zelf dat haar eenwichtig niet super is. Dan is de motivatie er snel om om de step te rijden.
En de reden van wisje vind ik ook wel een aardig pluspunt.
groeten
Isle
ik zou voor een 2wieler gaan
kyano is nog geen 3 en gaat al langzaam op de 2 wieler
goed laten oefenen met evenwicht,komt vast goed
@Isle wrote:
Ik zou ook voor de driewieler step gaan.
Omdat het gewoon lekker vlot gaat. En je zegt zelf dat haar eenwichtig niet super is. Dan is de motivatie er snel om om de step te rijden.
En de reden van wisje vind ik ook wel een aardig pluspunt.
groeten
Isle
Dat heb ik niet gezegd

Ik ga maar eens met haar naar een winkel om het te proberen. Lijkt me het beste want de meningen zijn nogal verdeeld

Bedankt iig!!
m.art.hijs rijd op een 2 wieler (hij is onze jongste) hij kan het al best goed maar gaat nog niet zo vlug met zijn korte beentjes al wel lang op 1 been staan vind ik
idd. even uitproberen maar zou denk ik een driewieler nemen die is zoiezo nooit weg want jullie hebben nog een kindje zie ik dus schruift gewoon door haha.
en al die steps zijn toch heel goedkoop eigenlijk of heb ik dat verkeerd?
een driewieler vind ik ook wel erg veilig ivm. stoppen.
maar wat er ook gezegt word het ene kind is het andere niet.
mijn zoontje word in okt. 3 en die heeft geen step (heb er wel 1 in de schuur maar nog nooit gepak voor hem ooit gekregen haha).
hier fiets Joey wel zo weg op een fiets met zij-wielen.
Het wordt een 3-wieler. Het angsthaasje durfde in de winkel niet eens een 2-wieler te proberen :lol:
@Tedski wrote:
Het wordt een 3-wieler. Het angsthaasje durfde in de winkel niet eens een 2-wieler te proberen :lol:
hahahaha nou dan is de keus idd. makkelijk :thumbup: