Stelen

Mijn oudste van 5 heeft nu al een paar keer wat gestolen. In die zin: iets zien wat ze leuk vind bij een vriendinnetje en dat mee naar huis nemen.

Gewoon met de reden: ik vind het leuk en wil het graag hebben.

We laten het haar zelf terug brengen, leggen uit dat het niet mag enz…

Zijn er hier meer kindjes die het doen? Ik hoop nogal dat het weer zo’ fase is :shifty: :wink:

haha ik was er zelf ook vroeger 1 :silenced: Al was het niet netjes.

:oops:

Yep Lasse heeft het ook een paar keer gedaan. Vrijdag nog nam hij twee pokemon kaartjes mee uit de klas terwijl iedereen er eentje mocht (of kon kiezen voor een stickertje oid)

Hij werd er op aangesproken door een meisje en ik ben met hem teruggegaan en heeft hij die tweede weer ingeleverd. Op de vraag waarom - maar ik vond hem zo mooi.

Hij had het ook een tijdje geleden een paar keer bij een vriendje gedaan - van die verzamel dingetjes van Toy Story geloof ik van AH. Had hij ineens dingen in zijn broekzak die niet van hem waren en weer terug naar dat huis en terug laten geven.

Ik leg wel uit dat dit pikken is en dat je niet zomaar dingen kan meenemen die niet van jou zijn omdat je ze mooi vind.

Ik til er niet te zwaar aan maar zie het als iets wat ze moeten leren zeker nu ze in andere huizen komen waar kindjes dus dingen ehbben die zij niet hebben. En ik ben er wel alert op dat hij dit dus doet - hij heeft ook een keer eerder iets uit de klas meegenomen :oops:

Gelukkig niet de enige dus :mrgreen:

Vandaar moest ze haar gestolen waar terug geven aan de moeder in kwestie en die heeft haar streng aangesproken. Hopelijk helpt het :wink: (iets met vreemde ogen)

Ik zou dat zelf al niet eens doen eigenlijk, het is wel normaal gedrag en ze moeten dat idd gewoon leren. Volgens mij is het meestal wel voldoende om gewoon te zeggen dat dat stelen is en niet mag, het netjes terugbrengen is al spannend zat (zonder dat een vreemde boos wordt).

Zeggen dat het niet mag heb ik dus al vaker gedaan en dat helpt niet. Dan maar zo… 1x oké… 2x niet leuk, maar dit was veel vaker dan dat :wink:

Mijn oudste heeft bij de kruidvat een x een snoepje gepikt. Uit van die snoepschepbakken. Toen heb ik de kassajuffrouw ook gevraagd hem even toe te spreken en dat hielp. Uiteg van mij sloeg niet echt aan nl. ik zag hem alweer gluren :wink:

precies maantje. Soms hebben ze het toch even nodig om het van een ander te horen. De moeder in kwestie werd overigens niet heel boos, maar gaf wel aan dat het absoluut niet kon. Van te voren had ik haar ook ingelicht en gevraagd of ze zo wilde reageren.

Mijn oudste kreeg even een trillend lipje en daarna was het alweer klaar… Ben benieuwd…

Ik kan mij wel voorstellen dat dat voor sommige kinderen dan weer te heftig is ofzo hoor.

Maar bij mijn zoontje had ik zo iets van het moet gewoon even doordringen dat dit echt niet kan anders doet ie het zo weer :angel: