stel... (trouwen)

stel… het gaat er toch nog van komen en we willen trouwen

maar niet: om het trouwen zelf, ik heb daar niets mee

het is voor mij puur om zaken te regelen enzo.

nu worden we uitgenodigd voor een cruise

en… tadaa je kunt ook op die boot trouwen.

ik dacht: mooi, dan ben ik meteen van het hele gezeur af van ouders die over moeten komen uit het buitenland enzo

want zij gaan mee op die bootreis en dan is het meteen best leuk omdat je dan het restaurant enzo bij de hand hebt enz enz enz

maar helaas: het huwelijk op die boot is puur voor de lol, en niet voor de wet (want: je trouwt dan midden op zee, = landloos gebied).

Voor de lol trouwen… staat me dus een beetje tegen, want ik heb er niks mee,

dus dan wordt het toch in nederland trouwen…

maar dan moeten ouders dus overkomen,

want ik kan het niet maken om ze niet erbij te hebben

alleen: ik wil niet zo’n hele speciale dag.

en als ik mijn ouders over laat komen,

dan is het al een speciale dag :wall:

ik kan dus ook gewoon ‘voor de gein’ op die boot trouwen,

en dan later nog eens een dagje naar het stadhuis gaan hier in nederland,

of toch alleen in nederland.

is in dilemma

wat zouden jullie doen?

Blijkbaar als je twijfels hebt aan deze optie heb je stiekem toch wel iets met trouwen en het feestje wat er bij hoort?

Als je er echt niets mee hebt zou ik gewoon op maandagochtend trouwen, vind je het stiekem toch wel iets hebben dan trouw je toch gezellig voor de lol op de boot?

@Madre wrote:

Blijkbaar als je twijfels hebt aan deze optie heb je stiekem toch wel iets met trouwen en het feestje wat er bij hoort?

Als je er echt niets mee hebt zou ik gewoon op maandagochtend trouwen, vind je het stiekem toch wel iets hebben dan trouw je toch gezellig voor de lol op de boot?

eens

Ik zou voor de lol op de boot trouwen, je ouders zijn er dan bij en hoeven niet meer uit het buitenland te komen… Dan zou ik vervolgens voor het echt trouwen op maandagochtend met alleen de getuigen erbij… Zo heb je 2 vliegen in 1 klap :wink:

@Ziet wrote:

ik kan dus ook gewoon ‘voor de gein’ op die boot trouwen,

en dan later nog eens een dagje naar het stadhuis gaan hier in nederland

Zo zou ik het denk ik in jou geval doen.

In de week vooraf aan die boottocht met man en zoon naar de gemeente op maandagochtend (in ieder geval de gratis ochtend :wink: ) en dan op die boot aan alle familie (ik begrijp tenminste van je dat op dat moment iedereen daar is die je uit zou willen nodigen als je een “echt” feest had gegeven) laten zien wat jullie elkaar eerder die week hebben beloofd en het dan vieren.

Als vraag ik mij wel af waarvoor jullie die uitnodiging op de boot hebben gehad. Als dat ook voor een feest of viering oid van een ander is zou ik het weer niet zo doen :think:

waarom kan je het niet maken om te trouwen zonder je ouders? :think:

Als mensen jou echt kennen, je ouders toch zeker lijkt me, dan zou je verwachten dat juist zij beseffen dat je trouwt om dingen te regelen en niet vanwege het huwelijk en-sich.

Waarom zou je in dat geval dan niet gewoon kiezen voor geregistreerd partnerschap en dan nog zo’n puur voor de fun trouwdag op die boot…

Voor de lol op de boot trouwen waar je ouders bij zijn, en dan na de cruise op maandagochtend naar het stadhuis voor het echie.

Zo zou ik het dan doen.

Edit:

je moet trouwens doen wat jezelf wilt, maar ik kan mij ook wel voorstellen dat je vind dat je het niet kan maken zonder je ouders.

dat zou ik ook hebben.

ik ga toevallig op een eiland trouwen :wink: EN via dat weddingplanner buro heb ik ook te horen gekregen dat je met de boot zodra je aan land komt ook kunt trouwen :lol: dus weet niet waar je vaart, maar als je dat leuk vind kan je dat van te voren regelen.

En anders zou ik : voor de lol op de boot en voor de wet op maandagochtend(bij ons gratis) hahaha

dikke knuf nicole

Ik zou dan voor de wet met zijn tweeen trouwen, gewoon papiertje regelen op maandagochtend en dan op de boot als verrassing voor de ouders. Zou het ze niet eens melden, dan is het idd zo’n groot ding. Nu is het even tussen de lunch en diner in…misschien ook leuk toch?

ik zou ook gewoon zonder ouders trouwen…

Misschien idd. stiekem, zonder iemand erbij? Je kan altijd nog zeggen dat je een ander keer een feestje geeft ofzo.

Ik zou dan eerst in NL trouwen, zonder dat aan iemand te melden en dan op de boot als zijnde jullie huwelijk. Weten jullie ouders dat het daar niet rechtsgeldig is? Want als ze dat niet weten… Wat niet weet…

volgens mij moet ik nog wat uitleggen…

mijn ouders wonen in het buitenland dus

mijn schoonouders zijn gescheiden

én ik ben ooit al eens schoondochter geweest

maar dan door een andere zoon :shifty:

mijn keuze om te trouwen is puur zakelijk

liefst wil ik er helemaal niemand bij, behalve onze kleine

maar aangezien mijn familie dus nu zo moeilijk gaat doen (want die willen er bij zijn, die willen een feest enz)

dacht ik:

mooi, lekker op die boot dan, dan zijn we van het gezeik af (en we worden toch al vertroeteld op die boot)

ik vind dat dus precies hetgeen mij tegen heeft gehouden te trouwen: die feesten voor familie…

voor mij hoeft dat niet, ik word al misselijk als ik er aan denk.

niks mooiste dag van je leven dan,

ik wil gewoon dingen regelen, op papier

niks niet romantisch blah blah of iemand die ons vertelt hoe we elkaar hebben leren kennen (want ja, dat was nogal pijnlijk dus whaha)

ik snap ook gewoon niet waarom dit soort dingen door trouwen aan de orde komen (dat je familie dan persé erbij wil zijn enz)

dan wanneer je een samenlevingscontract gaat tekenen…

trouwen heeft blijkbaar iets magisch voor mensen, terwijl het voor mij gewoon de goedkoopste en makkelijkste oplossing is…

en jamijn ouders weten dat het niet rechtsgeldig is, die hebben het zelf nagevraagd

Ik zou dan eerst in Nederland voor de wet trouwen en daarna voor je ouders op de boot. kerkelijke huwelijken zijn ook niet rechtsgeldig maar die worden door de betrokkenen vaak als echter gezien dan het huwelijk voor de burgerlijke stand

Zou ik ook doen hoor Ziet, dan vinden ze het maar lullig. Lekker voor de reis in NL trouwen, en dan op de boot dat stomme verplichte geneuzel… :wink: Heb je ze toch allemaal al bij elkaar en kan je lekker aftaaien naar je eigen hut als je d’r klaar mee bent…

Ik zou idd. dan ook gewoon voor de wet in nl. trouwen zonder mensen en op de boot het feestje. Lief hoor je ouders maar het is jouw dag en jouw feestje, of dus niet :wink:

tja hier ging het niet om mijn ouders, maar om neef en nicht (en tante) die het niet leuk vonden dat ze niet op het huwelijk uitgenodigd waren.

Tja wij wilden het klein vieren en door wat geëmmer in de familie had ik in elk geval geen zin in de complicatie van betreffende neef en nicht in combi met mijn ouders.

En mijn ouders zijn dan toch echt belangrijker voor mij/ ons :wink: .

Dat nemen ze ons inmiddels dik 5 jaar later nog wel kwalijk zucht.

Maar daar heb ik dus echt even helemaal niks mee. Wij hebben de dag gevierd zoals wij dat wilden, met mijn oma, onze ouders, mijn broers + aanhang en 3 stel goeie vrienden erbij.

Oma en vrienden gingen na gezellig wat drinken en stukje enorm lekkere (niet huwelijks) taart naar huis en wij hebben toen uitgebreid gelunched.

Geen feest of weet ik het er achteraan, daar hadden wij ook helemaal geen behoefte aan.

Zou dus wat de meesten ook al zeggen lekker op de gratis ochtend samen naar het gemeentehuis gaan voor de zakelijke dingen. Jullie kleine en 2 getuigen mee en dan samen gezellig wat drinken na tijd ofzo.

En dan op de boot voor de leuk/ je ouders en wat je zegt: daar word je al verwend en voelt het toch feestelijk aan waarschijnlijk :thumbup:

Wij zijn voor geregistreerd partnerschap gegaan. Heb ook niets met trouwen en moet al helemaal niet denken aan alle ‘verplichtingen’ erom heen qua mensen die je uitnodigt etc.

GP is qua rechten en plichten hetzelfde als huwelijk (alleen kinderen moeten erkend worden) verder en kan ook gewoon gratis op bepaalde dagen.

@Ziet wrote:

mijn keuze om te trouwen is puur zakelijk

liefst wil ik er helemaal niemand bij, behalve onze kleine

maar aangezien mijn familie dus nu zo moeilijk gaat doen (want die willen er bij zijn, die willen een feest enz)

dacht ik:

mooi, lekker op die boot dan, dan zijn we van het gezeik af (en we worden toch al vertroeteld op die boot)

ik vind dat dus precies hetgeen mij tegen heeft gehouden te trouwen: die feesten voor familie…

voor mij hoeft dat niet, ik word al misselijk als ik er aan denk.

niks mooiste dag van je leven dan,

ik wil gewoon dingen regelen, op papier

niks niet romantisch blah blah of iemand die ons vertelt hoe we elkaar hebben leren kennen (want ja, dat was nogal pijnlijk dus whaha)

ik snap ook gewoon niet waarom dit soort dingen door trouwen aan de orde komen (dat je familie dan persé erbij wil zijn enz)

dan wanneer je een samenlevingscontract gaat tekenen…

trouwen heeft blijkbaar iets magisch voor mensen, terwijl het voor mij gewoon de goedkoopste en makkelijkste oplossing is…

Lieve Ziet,

Het is duidelijk dat het traditionele trouwen je enorm tegenstaat. Waarom zou je jezelf dat dan aandoen, al is het in een aangepaste versie? Het is jouw leven en jouw beslissing (nou, en toch ook een beetje van je partner heh :wink:), dat heeft men gewoon te respecteren. Gun jezelf en je familie (je familie weet denk ik wel hoe jij erin staat en dat je het alleen maar voor hen zo zou doen; ik kan me niet voorstellen dat ze daar uiteindelijk een perfect voldaan gevoel aan zullen overhouden…) een leuk boottochtje zónder de enorme druk van een geforceerde trouwerij en regel e.e.a. verder gewoon in Nederland, precies waar jij je het prettigst bij voelt.

Kortom: zorg dat je voor jezelf helder hebt met welke vorm jij het beste kunt leven en waar jij straks met een goed gevoel op terug kunt kijken en ga daarvoor :thumbup: