Steken in de rug en denken dat je eerder uitgerekend bent?

Hoi,

Ik ben op dit moment dik 34 weken zwanger van de eerste en heb sinds een paar weken vaak steken in mijn onderrug, deze zijn heel heftig en verdwijnen weer na een minuutje. Weet iemand of dit ook oefenweeën zijn, want ik kan me niet voorstellen dat ik al harde buiken heb gehad?

Tevens ben ik volgens de echo nu dik 34 weken zwanger, maar ik heb zelf heel erg het gevoel dat ik al verder ben. Ik kan niet zo goed uitleggen waar dit door komt, maar het is wel een heel erg sterk gevoel. Hebben meer zwangeren daar last van?

Ik zou wat uitgerekende datum betreft toch uitgaan van de echo. Dat houdt niet in dat je nog bijna 6 weken met een baby in de buik hoeft te lopen, want er zijn er ook best veel die voor de 40 weken geboren worden.

Steken in de rug kunnen oefenweeen (de rug-variant) zijn. Het is trouwens heel goed mogelijk om harde buiken te hebben hoor, zeker als je al zo ver bent. Harde buiken voel je alleen niet als steken in je rug voor zover ik weet, die voelen meer als een voetbal in je buik. Weeen komen over het algemeen aanrollen als een golf en zwakken ook weer geleidelijk af. Een minuut aanhouden is wel een normale lengte voor weeen.