Steenmarter???

Ahhhh… Net alle vloeistoffer bijgevuld in de auto, liggen er overal vreemde poepjes onder de moterkap… Opgezocht en ja hoor… Hoogstwaarschijnlijk een steenmarter…



Nou moet ik natuurlijk morgen naar mijn werk met de auto… Nou maar hopen dattie geen schade heeft aangebracht… Ik zag zo 1,2,3 niets, maar goed… Ik ben ook niet echt een kenner… Iemand een tip wat ik nou het beste kan doen??



(auto in garage kan niet… Hebben we niet)

@Krystle wrote:

Ahhhh… Net alle vloeistoffer bijgevuld in de auto, liggen er overal vreemde poepjes onder de moterkap… Opgezocht en ja hoor… Hoogstwaarschijnlijk een steenmarter…



Nou moet ik natuurlijk morgen naar mijn werk met de auto… Nou maar hopen dattie geen schade heeft aangebracht… Ik zag zo 1,2,3 niets, maar goed… Ik ben ook niet echt een kenner… Iemand een tip wat ik nou het beste kan doen??



(auto in garage kan niet… Hebben we niet)




oei . Ik weet geen raad. Ik weet wel dat ze de warmte opzoeken vooral in de winter. Maar het is ozo vervelend. Ik hoop niet dat hij wat aangericht heefd.

Ik ben veilig aangekomen op mijn werk, dus hij heeft niets gesloopt denk ik… Maar t rijdt niet lekker…

wat ik gehoord heb(dus pin me er niet op vast) is een toiletreinigerblokje onder de moterkap hangen(ergens waar het geen schade kan berokken), de geur kunnen ze niet tegen wordt er gezegt.



ik heb het zelf ook gedaan daar een steenmarter bij mij de kabels door had gebeten en het kost me teveel die iedere keer te vervangen en tot nu toe niet weer een steenmarter onder mijn moterkap gehad maar of het echt door het toiletblokje komt of omdat ik bijna nooit savonds rij en dus geen warme auto savonds/snachts heb???



sterkte ermee.

mijn schoonbroer had hier ook last van bij zijn werk en heeft inderdaad ook zo’n toilet blokje gebruikt en dit leek te helpen.

Hoi



Ik werk op de meldkamer van de wegenwacht en wij krijgen idd wel vaker dit verhaal. Steenmarters willen nog wel eens de bougiekabels door bijten. De tip die wij geven is id toiletblokje onder de motorkap hangen.

Gewoon de goedkoopste die er is.



x

Coor