Steeds vroeger wakker..

Ons meisje van 3,5 was echt altijd een slaapkopje. Ze heeft altijd van 20:00 a 20:30 tot 9:00 a 9:30 geslapen.

Maar de laatste paar maanden is ze steeds vroeger wakker. Paar maanden was het 8:30. De laatste paar weken 8:00, en nu de laatste week zelfs al 7:30.

Ik weet dat ik eigenlijk niet mag klagen, dat veel kindjes veeel vroeger wakker zijn. Maar ik baal er toch wel van. Als ze zo vroeg wakker is en zeg dat ze nog even moet slapen totdat het licht is ofzo, of dat alle kindjes nog slapen etc :wink: begint ze toch te gillen en te krijsen :shifty:

Iemand tips ?

Of iemand ervaring met een Kidsleep ? Maar vind het eigenlijk nogal een geld zeg die Kidsleep :shock:. Maja als het werkt wil ik er best 1 bestellen, maar heb liever andere tips :wink:

Ze heeft natuurlijk wel steeds minder slaap nodig. Wordt ze vrolijk wakker en komt ze de dag goed door? Of is ze huilerig, kort lontje etc?

Hier dus een boef die de neiging heeft om rond 6 uur wakker te worden en dan een heel kort lontje heeft. Die slaapt dus duidelijk te kort, maar wakker is wakker bij hem :doh:

Pete had hetzelfde. Als baby sliep hij vaak tot 09.00 a 10.00 uur, als dreumes tot 08.30 a 09.00 en vooral het laatste jaar werd het steeds korter.

Hoe ouder ze worden, des te minder slaap ze nodig hebben. Volgens mij is 11 a 12 uur normaal op leeftijd van 3,5 a 4 jaar.

Toen Pete nog niet naar school hoefde, hielp het vaak om hem 's avonds dan wat later naar bed te brengen. Meestal pas rond 19.30 a 19.45 uur.

Inmiddels gaat hij naar school en moet dus 5 dagen per week tussen 06.45 en 07.15 eruit. Als hij de volgende dag naar school moet dan gaan we om 18.50 naar boven, meestal gaan dan om 19.15 de lichten uit.

Hier ook hetzelfde, al gaat het nu weer beter. Het was een tijdje 6 uur of half 7. Als mijn man dan naar zijn werk ging, kroop hij lekker bij mij. Dan sliep ik weer verder, of meer een beetje dutten. Er staan nu ook 2 bakken speelgoed op zijn kamer, zodat hij zelf kan gaan spelen op zijn kamer. Dat werkt ook wel een half uurtje soms.

Nu wordt hij weer later wakker, tussen half 8 en 8 uur ofzo. En het rare is, daar raak je ook zo makkelijk aan gewend, om dan op te staan. Als we nu niet 8 uur op staan, dan voel me ik me de hele dag lamlendig omdat ik heb uitgeslapen :smiley:

Ik vind het een hele normale tijd en nog even en dan moet je er toch op tijd uit om naar school te gaan, dus ik zou er niets aan veranderen. Dat maakt het straks alleen maar makkelijker. Hier gaat de wekker om 7 uur om schooldagen.

Ik vind het persoonlijk juist ‘’ Goed ‘’ dat ze vroeger wakker word.

Kindjes van die leeftijd hebben steeds minder slaap nodig 11-12u is wel de max meestal.

En zo kan ze wel in het ritme komen als ze naar school moet. Dan moet ze neem ik aan ook uiterlijk half 8 wakker zijn.

En zou het dus lekker zo laten. Helemaal als ze de dag gewoon doorkomt.

R. werd steeds tussen 5 en 6 wakker, en - eindelijk - beseft meneertje dat het eigenlijk te vroeg is, en het niet werkt voor hem. Hij word nu tussen 6 - 8 wakker, en ik laat het ook zo. (tussen 5-6 leg ik hem nog even terug, slapen hoeft hij niet, op zijn kamer blijven wel.).

Vooral omdat hij over een jaartje (en 1,5 maand) naar school moet. En ik hem uit slapen niet wil aanleren omdat hij dan gewend raakt aan zoveel nachtrust, en niet uitgerust is als ik hem eerder wakker zou maken.

@juulke wrote:

Ik vind het een hele normale tijd en nog even en dan moet je er toch op tijd uit om naar school te gaan, dus ik zou er niets aan veranderen. Dat maakt het straks alleen maar makkelijker. Hier gaat de wekker om 7 uur om schooldagen.

Dit wilde ik net zeggen. Over een half jaar is 7.30 toch wel ongeveer de tijd dat ze wakker móet worden, dus ik zou niet gaan rommelen met haar ritme. :slight_smile:

ik zou het mooi zo laten! 07:30 lijkt mij een prima tijd voor een kind om wakker te worden!

@klavertje4 wrote:

ik zou het mooi zo laten! 07:30 lijkt mij een prima tijd voor een kind om wakker te worden!

Wat mij betreft ook hoor :shock: , ja sorry maar wij hebben hier iemand die vind het normaal om tussen 5 en 6 periodes wakker te worden, dus dan zou ik blij zijn met half 8 hoor :wink:

@Sennapen wrote:

@klavertje4 wrote:

Wat mij betreft ook hoor :shock: , ja sorry maar wij hebben hier iemand die vind het normaal om tussen 5 en 6 periodes wakker te worden, dus dan zou ik blij zijn met half 8 hoor :wink:

waaaa ik zou mijn handjes dichtknijpen met half 8 wakker worden :wink: hier is het vaak tussen 6 en half 7, mag van mij best wat later :wink: Gisteravond ging Jayden om half 10 slapen (kwamen terug van een verjaardag, 1,5 uur autorijden, is hij hele rit wakker gebleven), en vanmorgen om 7 uur was hij klaar met slapen. 's middags slaapt hij dan wel weer 1,5 tot 2 uur.

Iets later in bed leggen? Speelgoed in de kamer leggen waarmee ze kan spelen?

tja, ik denk dat elk kind zo zijn fasen heeft en misschien is het tijdelijk.

heb helaas geen ervaring, want heb nachtbrakers, kids die de halve nacht wakker zijn, om daarna ook gewoon fris en fruitig om 6 uur smorgens klaarwakker te zijn.

de oudste van 6 die gaat de nacht nu goed door, hij gaat er rond 19.00/19.30 in en is om 7.00 wakker, door de week mag hiuj er dan ook uit en in het weekend mag hij om half 8 naar beneden.

hij kan al klok kijken, dus dat is ideaal.

de middelste heeft af en toe nachtelijke periodes, maar smorgens om 7.00 moeten we sinds ze op school zit haar wakker maken.

ook zij kan klok kijken op de hele uren , en eerder zeiden we dat ze tot 7.00 uur moest blijven liggen, met een boekje binnen handbereik.

nu slaapt ze zo goed dat we haar wakker moeten maken

en tja Juul: die wordt nog zon 3 a 4 keer per nacht wakker

succes ermee, is een kidssleep echt nodig,

kun je niet met stickers werken op een wekker, als de wijzers op de plaatjes staan mag je bv roepen of komen

@Amy82 wrote:

@Sennapen wrote:
@klavertje4 wrote:

waaaa ik zou mijn handjes dichtknijpen met half 8 wakker worden :wink: hier is het vaak tussen 6 en half 7, mag van mij best wat later :wink: Gisteravond ging Jayden om half 10 slapen (kwamen terug van een verjaardag, 1,5 uur autorijden, is hij hele rit wakker gebleven), en vanmorgen om 7 uur was hij klaar met slapen. 's middags slaapt hij dan wel weer 1,5 tot 2 uur.

Heel herkenbaar, hier maakt dat ook geen verschil :slight_smile: . Gelukkig slaapt Ro ook goed overdag anders werden get wel hele lange dagen. Achja je raakt eraan gewend.

Slaapt ze trouwens 's middags nog?

Dat langer slapen is natuurlijk heerlijk maar goed 7.30 is ook lekker hoor. Die van mij zijn vaak rond 6.00 wakker en het word nu soms later en ben ik blij als het 7.30 is.

Nog een paar maanden en dan is ze 4 dus het is alleen maar goed dat ze om 7.30 wakker is een slapens kind wakker maken voor school is ook niks hoor.

Hier ook een vroege vogel die altijd rond 6 uur wakker was en dan ging roepen, maar sinds wij de nijntjes wekker hebben gaat t super goed. Nijntje doet om 7.30 haar oogjes open en dan mag ze roepen en komen we haar uit bed halen. Als ze voor die tijd roept omdat er iets is (van de week had ze haren in haar mond, heel vervelend) dan help ik haar en zeg fluisterend dat nijntje nog slaapt dus ik haar pas kom halen om uit bed te gaan als nijn wakker is. De dagen dat ze naar kdv gaat en dus om 6.45 op moet zetten we echt de wekker en gaat er ook een muziekje af. Super uitvinding!! Ik vind zelf 7.30 ook een prima tijd, maar als je later wil kun je proberen of het lukt om de “wekker” wat later te zetten.