onze zoon is nu bijna 2,5 en komt sinds een aantal weken 's avonds steeds uit z’n bed.
nu heeft onze oudste ook zo’n periode gehad, ik heb toen steeds hetzelfde gereageerd door hem op te pakken en in bed te leggen, zonder te praten en zonder hem aan te kijken. Dat duurde toen een week en toen was het over.
maar nu…Stijn presteert het gewoon om nog geen twee seconden later weer uit z’n bed te komen. Hij loopt dan de gang op en als hij de kans krijgt gaat hij spelen, bij Teun op de kamer (die gewoon ligt te slapen!).
Stijn huilt dus niet maar is juist heel zachtjes.
De aanpak zoals bij Teun destijds hebben we 2 weken volgehouden, zonder resultaat. Hij valt uiteindelijk ‘per ongeluk’ in slaap, soms is het dan al 22.00 uur.
Daarna zo’n beetje alles al geprobeerd: boos worden, op de trap zetten (daar zitten ze als ze ‘straf’ hebben), voor de deur gaan zitten. Maar gisteravond kwam hij er gewoon 37 keer uit :shock:
wat doen we toch verkeerd? heeft iemand tips voor ons want ik wordt er behoorlijk :twisted: van.
Stijn slaapt trouwens in een peuterbed, al ongeveer een jaar.
Wij hebben de deurklink omhoog gezet, toen was de lol er snel vanaf om er uit te komen.
Xander slaapt nog steeds niet door, ongeveer de helft van de week wel en de andere helft niet. De momentel dat ie wakker wordt blijft ik nu gewoon in zijn bed zitten.
Wel hebben we een tijdje gehad dat ie huilend met kussen en al achter de deur stond te roepen om mama. Dat gebeurt nog wel eens, maar niet meer zo vaak.
Ik zou een knipje op de deur hebben gemaakt of idd de klink omkeren.
Veron gaat ook wel eens even uit zijn bed maar dan puur om een boekje te pakken of iets dergelijks. Maar die is nu nog niet zo slim om een deur te kunnen openenen :mrgreen:
Lastig is het we l idd :hug:
de klink omhoog of een clip op de deur, ben ik zelf geen voorstander van.
Kinderen kunnen daar heel erg van in paniek raken en zelfs een trauma oplopen.
Y. riep altijd en kwam er niet uit, maar dit was ook veel savonds en zelfs snachts.
We hebben hulp erbij gehad,
we moesten hem vertellen dat papa en mama ook moeten slapen en dat hij ook moet slapen. zou hij weer roepen, dan naar de berging.
Dit heeft ongeveer een week geduurd en hij sliep (door).
Als het nu weer voorkomt, dan zeggen we, nog een keer weer roepen en dan ga je naar de berging, het werkt echt goed.
bedankt voor jullie reacties :thumbup: fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn met dit probleem.
klink omhoog kan bij ons helaas niet. We slapen zowieso met de deuren open boven (op een kier bij de kinderen) omdat we een oud huis hebben waar de ventilatie boven slecht is. Dus een knip o.i.d. op de deur vind ik eigenlijk geen optie.
uitleggen, ja inderdaad :think: dat doe ik weleens als hij midden in de nacht wakker wordt en naar beneden wil om een boterham te eten :eh: :mrgreen: dan vertel ik hem dat Teun slaapt, en papa en mama, en opa en oma, en alle mensen. En dat Stijn ook lekker gaat slapen zodat hij morgen weer fit is om te spelen. Zoiets. En dat werkt eigenlijk prima. Ik zal het eens 's avonds proberen.