steeds smorgens nat.

daar was ik weer met een vraag :mrgreen:



J. is nog al een zuuplap :mrgreen: het is een dorstig kind. overdag draagt hij nu de maat 5 pampers, die houdt hem wel goed droog. maar snachts :wall:

ik heb nu de maat 6 gekocht voor snachts, maar dan nog is bijna iedere ochtend zijn luier echt overvol, het bolt gewoon aan de bovenkant op!

telkens zijn zn romper, pyama en slaapzak nat :frowning: vind het zo sneu voor hem!

vanmorgen had ik hem nog niet verschoond en eerst zijn bordje pap gegeven. toen lag er nadien gewoon een plas op de grond! die was dwars door zn luier heen gegaan! :shock:



ligt dit nu aan de pampers, zou ik dit met een ander merk niet meer hebben?

of misschien toch in de avond/voor het slapen minder te drinken geven?

hij krijgt alleen bij het eten nog een bekertje water en voor het slapen een flesje melk van 150.

zou ik dan het water bij het avondeten weg moeten laten?

water zet wel aan tot plassen, meer dan melk of iets anders.



Maar het kan ook aan de maat rompers liggen.



Een luier maat 5 of 6 moet wel ruimte hebben om uit te zetten wanneer er vocht inkomt. Een te klein rompertje drukt de luiers strak aan en laat geen ruimte voor uitzetten, een soort van uitwring effect.



Hier weet ik nog dat ik rond die leeftijd echt over moest naar een ruimere romper.

hier een mannetje die het een tijdje heeft gehad dat hij zeiknat was 's ochtends en die hebben we idd een groter maatje romper aangedaan en nu is hij weer droog :wink: Nog steeds luiers maatje 5, wisselend Lidl of pampers.

de luier bolt wel goed op, wat het is net een ballon tussen zijn beentjes :mrgreen:

het gekke is, dat vooral de bovenkant zo overvol zit dat hij helemaal los van zijn lijfje komt te staan. zoonlief slaapt altijd op zijn buikje.

van kleding draagt hij maat 80 en van romper maat 86/92 (die zijn nog wel een beetje te groot).

hier ook een nachtplasser… gelukkig houd maatje 4 het hier nog wel.

(en gelukkig heeft hij een peimeltje dat tussen zijn billen hangt, dus hij benut de hele luier :wink: )



geen tips dus… wel erg vervelend zeg!

als hij altijd op zijn buik slaapt zou je kunnen proberen de luier OF verkeerd om aan te trekken OF de luier heel elegant ‘te hoog optrekken’.



Werkt natuurlijk niet bij een kindje dat toch de halve nacht alsnog op zijn rug ligt.



En idd goed zorgen dat het piemeltje naar beneden wijst als je de luier dichtdoet.

hij slaapt echt op zn buik en op zn zij :inlove: heel schattig, maar die natte kleertjes zijn dat dus niet smorgens :roll:



de luier achterstevoren is ook wel een idee, of inderdaad de achterkant lager doen en de bovenkant lekker hoog. dat ga ik eens proberen!



het heeft dus niks met het merk van de luiers te maken?

Hier ook een zoontje die altijd nat was…

En waarom hij dat nu nooit meer heeft? Geen idee.

Wel vaak een maat grotere luier om gehad 's nachts.

Hij slaapt daarbij ook nog eens op z’n buik, dus altijd aan de voorkant een natte pyama :roll:



Maar nu geen last meer van, nu zit er 's morgens helemaal niet zo veel meer in de luier.

Hier ook last van door lekkerij met pampers, eerst nooit last van maar ineens wel en nu gebruik ik 4+ van kruidvat en die zijn gewoon droog smorgens en stinken ook niet zo

dus ik zou zeggen probeer eens een ander merk en dan een maatje groter dan die je overdag gebruikt.

maat 5 + 6, zijn die niet te groot voor de leeftijd van jou kindje :think:

Maat 6 heeft mijn oudste nu nog aan in de nacht, en die is al ontzettend groot voor zijn leeftijd (hij is 3,5 jaar).



Hoeveel drinkt hij eigenlijk op 1 dag dan, aangezien hij nogal dorstig is?

wij gebruiken hier nu nog 4+ tot dat ze op zijn en gaan dan ook over naar 5 want wij beginnen het zelfde probleem te krijgen soms nog niet zo vaak misschien 1x per week en het word een beetje krap/kort de luier dus we gaan een stapje groter

Wij hebben hetzelfde probleem gehad,wat niet opgelost was met een romper , maar idd luiers hoger aan doen, en minder drinken geven de gehele dag,besefte d dat Riley ongelimiteerd drinkt is goed hoor maar fles na fles, echt 250ml en elk uur bijna wel leeg,ben hem bekers gaan geven uitdaging en hij dronk dus minder ( wel voldoende) en plaste minder.

Ik heb het idee dat Sean idd ook alles opspaart totdat hij gaat slapen (overdag plast hij niet zo veel). 's Ochtends wordt hij altijd wakker met een kletsnatte luier, vanochtend was zelfs zijn bedje nat :? Maarre, ik vind maat 5 en 6 ook best groot hoor, want qua kledingmaat heeft hij dezelfde als Sean en die heeft toch echt nog maatje 4+ van luiers.

Ja hier Yari inderdaad ook, die heeft maat 4+, en zit in maat 80-86.

Mijn oudste zit in maat 116 en draagt dus in de nacht maat 6 luiers.

hij drinkt smorgens een tuitbeker thee, smiddags meestal 2 tuitbekers (met uitloop naar het eten) soms bij het eten nog een klein laagje water en dan voor het slapen 150 cc melk.



ik ben die grotere maat gaan doen omdat hij op de creche ook die maat 5 omkreeg en ik ook soms overdag natte broekjes had omdat zn luier na 3 uurtjes kneitervol zat. nu met die maat 5 gaat het wel beter overdag.

maar als die luier in maat 6 zo overvol zit smorgens, dan zou hij toch niet te groot zijn?

ja dat kan dus wel als de pamer te groot is .dan zit er langs de liezen te veel speling en lekt het er langs heen.kijk daar eens naar zou ik zeggen.



hier een meisje in maatje 5+ van de pamers.die zit er net tussen in.mischien is dat een betere optie?

dat is ook een idee inderdaad!

ik heb nu de tip van iemand hier (weet niet meer wie :oops: ) opgevolgd van de luier aan de achterkant wat lager en aan de voorkant lekker hoog.

hij krijgt nu ook bij het eten geen volle beker water meer, maar een halve beker.

ennnnn: hij is droog :dance: :dance:

mmm… maat 6 bedenk me nu dat dat wel errug groot is misschien ja, bij Elise hebben we die nooit gehad en Jesse zit nu allang in 5 ( al bijna half jaar denk ik ) maar bij hem gaan we ook 6 niet redden denk ik…



Jesse is ook een buikslaper, maar bij hem dus alleen last als hij superveel gedronken heeft, te kleine romper aanheeft of een nr. 4 luier ( die krijgt hij op het KDV nog, kan dus wel schijnbaar maar daar verschonen ze ook wel heel erg vaak :oops: dat redden we hier niet, ja, als we 6x per dag gaan verschonen ofzo… )