steeds minder drinken

Ons mannetje(5 mnd) heeft een slechte start gehad qua drinken.

Na maanden ge-ukkel met voeden, kolven en uiteindelijk een maagzuurremmer en koemelkvrije flesvoeding ging het sinds een maand helemaal toppie.

(dronk hij grote flessen van 200ml zo’n 4-5 x per dag)

Vorige week begon hij eerst een paar dagen te jammeren, daarna heeft hij een half dagje gespuugd en was hij wat verkouden. Hij lijkt weer opgeknapt, maar zijn hoeveelheid melk die hij drinkt wordt met de dag minder.

Zit nu nog op zo’n 70 ml per keer en wordt echt boos als je aandringt.

Hij is ook flink aan het jammeren tussendoor enmaakt geen lange rukken met slapen meer, terwijl het normaal gesproken en nu nog tussendoor een gigantische lachebek is. Ik mis dat vrolijke mannetje dus verschrikkelijk.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

-voel geen tandjes en geef nog geen bijvoeding.

Oow wat vervelend zeg dat je mannetje opeens minder wil drinken :frowning:

Misschien maakt hij een sprongetje in zijn ontwikkeling?

4 maanden sprong??? (is soms wat eerder, soms wat later)

Ik hoop dat hij snel wat meer gaat drinken!

xx

Dank je wel voor je reactie.

Ik zat zelf ook al te denken aan een sprongetje, maar toch lijkt het ook of er iets ‘huist’ in mijn mannetje.

Hij heeft het sinds 2 dagen ook wat benauwd en vanavond gooide hij het mede door het hoesten na een dik uur ook weer uit.

Overdag had hij redelijk gedronken, maar in de avond en vooral laatste voeding is het helemaal bal.

Je zou dan denken; hij wil die laatste voeding niet meer, maar hij komt wel sinds kort weer in de nacht en is dan niet te troosten voor er een voeding ingaat. Helaas dan ook niet veel.

Hij schijnt dus het RS virus te hebben.

En tja, als je niet lekker bent dan wil je niet liggen en jammer je veel.

Hopelijk gaat het nu snel beter nu hij geen zoutoplossing meer, maar xylometazoline krijgt.

EN… zijn maagzuurremmer zantac is weer verhoogd(hij is immers zwaarder geworden en blijkbaar was het niet meer voldoende)