steeds meer behoefte aan fiep?

onze dochter heeft van begin af aan een fiep (speen) gekregen. DEze behoefte had ze zo enorm dat zelfd een pink echt niet genoeg bleek.

Vanaf ongeveer een 8 maanden hebben we de fiep echt alleen maar in haar bedje gegeven. Dit omdat ik niet zou willen dat ze de hele tijd met een fiep in haar mondje rond liep.

Op zich ging dit ook (bijna) altijd erg goed, echter de laatste maand roept ze de hele dag om haar “tuutje”.

Ze raakt dan ook echt overstuur als ik zeg dat die in bed ligt, en ze wil dan vaak meteen naar bed toe. Wanneer ik zeg dat ze haar fiepje alleen in bed krijgt, loopt ze naar boven en wil ook echt naar bed om maar bij haar fiep te zijn.

Vandaag is ze niet fit, en heeft ze haar fiep ook mee naar beneden gekregen. Deze lijkt ze ook echt nodig te hebben, en ze ligt regelmatig op de grond met haar oogjes dicht om te “slapen”.

maar hoe krijg ik haar de fiep weer afgeleerd? (ik weet dat stap 1 zou zijn om haar die ook niet te geven nou ze ziek is, maar aangezien ze hem zoo hard nodig heeft, wil ik dat haar niet ontzeggen)

of wat zouden jullie doen? wanneer was jullie kleine van de fiep “af”?

Toen Benthe 18 maanden was wilde ik haar ook van de tul (zo heet hij hier) afkrijgen.

Ik heb aan haar gevraagd toen ze naar bed ging of mama even haar tul mocht lenen, of zij dan alvast wilde gaan slapen…

Mama zou goed op haar tul passen…

En tja, wonder boven wonder viel ze na een uur in slaap, wel na een paar keer vertellen dat ik er goed op aan het passen was.

En eigenlijk heeft ze hem sindsdien niet meer gehad. Ze heeft er wel naar gevraagd, maar mama zei dat ze er no op aan het passen was…

Inmiddels weet ze hem gewoon te liggen, maar komt er niet aan…

Hij gaat alleen mee de enkele keer dat ze bij opa en oma gaat logeren… als laatste strohalm als ze niet wil slapen…

na de veelbelovende topictitel, valt het uiteindelijke onderwerp een beetje tegen… :angel:

ik heb altijd een beetje het idee dat het vooral de ouders zijn die echt een grote stap moeten zetten om van een speentje af te komen. En dan spreek ik eerlijkheidshalve ook voor mezelf.

Nano is behoorlijk speenverslaafd geweest en uiteindelijk is het hier zo gegaan dat ie na 1 jaar geen speen meer mocht buiten bed, net als bij jou dus. Ook hier soms taferelen dat ie gewoon eerder naar bed wilde om maar bij die speen te kunnen zijn. En ook hier wel gegeven bij ziekzijn, dat kon nano wel behappen dat dat een andere situatie was.

de stap naar helemaal geen speen heeft nog wel een tijd op zich laten wachten.

Uiteindelijk was mijn plan zijn derde verjaardag aan te grijpen daarvoor, maar het toeval hielp me een paar maanden eerder: speen raakte in de avond kwijt, ik had geen reserve, dus hij MOEST wel zonder speen slapen. HEb er een verhaaltje rond verzonnen, met een spenenkoning die als ie goed zou gaan slapen misschien wel een cadeautje zou brengen. Hij ging gewoon slapen :shock: De3 volgende ochtend lag er een cadeau voor hem, en hij heeft daarna nooit meer naar een speentje getaald :shock: Zelfs niet toen ik het speentje een dag later al opeens achter de bank vandaan viste.

Ik heb er behoorlijk tegenaan zitten hikken hoe ik mijn spenenjunk eraf moest krijgen, maar uiteindelijk was het met een cold turkey methode eigenlijk echt een fluitje van een cent. (maar goed, hij was toen wel al een stuk ouder dan jouw kind)

Hier was dylano ook erg gehecht aan zijn speentje. In de vakantie heeft hij hem wel buiten zijn bed gehad, omdat hij buiten sliep op een luchtbedje en dan weigerde zijn speen na het slaapje af te geven. Op een camping heb je natuurlijk niet echt heel veel zin in boze buien. Wij hadden 2 spenen bij ons, een is er in de vakantie kwijt geraakt. De andere was niet echt schoon meer en hij had voor het eerst zijn tandjes erin gezet. Ik vrijdag middag dus nog snel een nieuw speentje kopen. Vrijdag avond brengen manlief en ik onze spruit naar bed, papa laat zien dat zijn speen kapot is en dat er een nieuwe gekocht moet worden.

Dylano zegt:“ja is goed” en is gaan slapen. Slaapt dus nu zonder enkel probleem zonder speen. Zegt soms nog wel eens dat zijn speen kapot is en dat hij weg is maar totaal geen probleem.

Wij hadden ons voorbereidt op grote drama’s. Zo zie je we hebben ons heel erg vergist in onze grote vent.

De nieuwe snel gekochte speen ligt dus nog in doosje ver in de kast.

Liefs miranda

misschien moet ik dus dan toch maar gewoon mijn meisje lekker even de fiep laten houden, en komt het vanzelf wel…

ook al is ze vandaag ziek, elmo kreeg haar fiepje in zijn mond toen ik zei dat elmo lekker in bed bleef slapen. Dus weer een hele stap verder!

Ook ik had een ander idee van het onderwerp van dit topic… :angel:

Hier ook zo’n junk, hij mag de speen in bed en ik neem m mee onderweg, voor de eventuele ‘supermarkttaferelen’ :shifty: , maar dan alleen bij uiterste noodzaak. Ik vind hem nu nog te jong om er helemaal mee te stoppen, hij hecht er veel waarde aan en dat is mij weer veel waard. Hij vraagt er wel eens om, dan zeg ik nee, soms wordt hij dan boos maar hij laat het ook gauw weer los.

Als hij twee is geweest ga ik me hier verder mee bezig houden.

Jana had in het begin de speen bijna heel de dag, nu alleen nog in bed, en als we ergens heen gaan.

EN als ze ziek is of nog erg moe mag ze hem wel mee naar beneden brengen, en dat maakt voor mij niks uit.

Ze ziet er ook gewoon erg cute uit met haar speen :inlove:

wat een dotje, die jana van jou! :inlove:

Thanxx :inlove:

hier heet de speen: peeeeeeene

en volgens mij krijg ik haar er nog lang niet af

dat ding is heilig!

samen met haar knuffel, ze kan echt niet zonder

ik laat het nog maar even zo

wel de regel, alleen in bed!

@fiep klophout wrote:

na de veelbelovende topictitel, valt het uiteindelijke onderwerp een beetje tegen… :angel:

Ik vind de titel ook “irritant”, denk de hele tijd aan éne fiep klophout … :think: :mrgreen:

Hier ook een speenfanaat… mn zoontje… hij is bijna 2,5… s’nachts heeft hij de speen (pitaaaaa, als in chopeta, Portugees voor speen) altijd en overdag tijdens dutje ook… verder neem ik em mee als zoethouder in supermarkten en kruidvat, als ik langs de snoepbakken rijdt…

Overdag ben ik inmiddels zover :roll: dat ik em afpak en wegstop… Hij wilt er een: hele-boelllll… als ie gaat slapen… :mrgreen: vind ie lekker… en dan tegelijkertijd in de mond stoppen en mij lachend aankijken… :mrgreen: Wat ik ook leuk vind, als ik em ondersteboven in zn mond stop, draait ie em in 1 seconde met zn tong om… :inlove: :inlove: :inlove: Probeer het zelf maar es… vind dat wel een super prestatie van em… :lol: hij zal wel a great kisser worden later… :lol:

hee Fai, dan moeten we jou mannetje maar eens kennis laten maken met mijn mooie dametje, want die doet dat ook, de speen omdraaien in de mond.

"Kijk; zonder handen!! :lol: "

@Esther28 wrote:

hee Fai, dan moeten we jou mannetje maar eens kennis laten maken met mijn mooie dametje, want die doet dat ook, de speen omdraaien in de mond.

"Kijk; zonder handen!! :lol: "

Graag… !! :inlove:

Hahaha, ja moet er altijd zo om lachen… ziet er gewoon komisch uit… :inlove:

ja lief he :inlove:

op deze leeftijd vind ik het ook gewoon nog erg schattig die speen…

moet er nog niet aan denken om het haar af te moeten leren :frowning:

moeten we toch maar eens meeten met kids.

kijken of die net zoveel gemeen hebben als wij :wink:

@Esther28 wrote:

ja lief he :inlove:

op deze leeftijd vind ik het ook gewoon nog erg schattig die speen…

moet er nog niet aan denken om het haar af te moeten leren :frowning:

moeten we toch maar eens meeten met kids.

kijken of die net zoveel gemeen hebben als wij :wink:

Ik oooook… alhoewel ie natuurlijk alweer 2,5 is… en hij lispeld… :silenced:

Maar hij wordt er zo rustig van…

Terwijl het zo’n wilde is… :mrgreen:

Soms zit ie ergens… ben ik em aan het bekijken… maakt ie GEEEEEN beweging… alleen… heel af en toe… zuig zuig… zie je die chopeta op en neer gaan… Dan zwijmelllllll ik weg… Ga em heel hard knuffelen dan… hahahahaha…

Meeten :thumbup:

Pas maar op dat mijn S jouw N niet recht op de mond zoent… :mrgreen:

haha, dat zou lachen zijn!

duo pinotti dan he, die van mij is echt een blondje :inlove:

oo Yara lispelt ook!

en ik noem haar bovengebit: spenebekkie, loopt helemal rond in zo’n boogje… :shock:

maar ja, hopelijk trekt dat later weer recht.

ze staan iig niet naar voren.

ooo ze kan ook heerlijk op schoot liggen (nog in de bv houding) en dan idd alleen dat speentje op en neer, en hoor je zo’n zuig geluid :inlove:

@Esther28 wrote:

haha, dat zou lachen zijn!

duo pinotti dan he, die van mij is echt een blondje :inlove:

oo Yara lispelt ook!

en ik noem haar bovengebit: spenebekkie, loopt helemal rond in zo’n boogje… :shock:

maar ja, hopelijk trekt dat later weer recht.

ze staan iig niet naar voren.

ooo ze kan ook heerlijk op schoot liggen (nog in de bv houding) en dan idd alleen dat speentje op en neer, en hoor je zo’n zuig geluid :inlove:

Als mn zoon een beetje op zn vader lijkt, houdt ie wel van een mooi blondje… :inlove:

Jaaaa dat boogje, ik ken het…

Hier ook… :shifty:

haha grappig zeg…

huh valt z’n papa op blond?

waar heeft ie z’n mama dan op geselecteerd? :think:

Jij bent toch donker…

Oh ja, A. valt op BB’s he! :mrgreen:

@Esther28 wrote:

haha grappig zeg…

huh valt z’n papa op blond?

waar heeft ie z’n mama dan op geselecteerd? :think:

Jij bent toch donker…