steeds maar weer verkouden (luchtvochtigheid in huis?)

hallo,



mijn meiden zijn steeds snel verkouden. ik daarna ook.

nu d kachel weer aanstaat merk ik wel dat mijn neus erg snel droog is.



kan je kindje nu ook snel verkouden worden omdat de luchtvochtigheid in de woonkamer anders is…



we hebben wel waterbakje aan de verwarming hangen, vind het niet veel helpen en ilona vind het ook erg leuk om er aan te zitten, natte boel dus.



nu heb ik eens gehoord van een luchtbevochtiger, is dit wat of heeft iemand ervaring hiermee.



groetjes henny

Waterbakjes zijn juist een bron van bacterieen is mij uitgelegd.



Automatische luchtbevochteraars schijnen wel goed te zijn (kosten wel wat), maar ik heb geen idee of het gevaarlijk is met kleine kids. Het water erin wordt volgens mij wel heet :think:



Droge lucht kan in elk geval wel de slijmvliezen irriteren.

Genoeg luchten is ook belangrijk, frisse lucht in huis. Dat schijnt de voornaamste reden te zijn dat we in de winter zoveel vaker ziek zijn: dicht bij elkaar zitten in warme, slecht geventileerde ruimtes. Dat vinden virussen lekker.



Ik zette altijd een bakje met water op de verwarming, want die dingen die je eraan moet hangen daar verdampt het water nauwelijks uit.

Een soepbord met water was er bij mij in 2 dagen doorheen.

In ons oude vochtige huis was ik altijd verkouden en benauwd,Romay ook…

In ons nieuwe huis nergens geen last meer van…

wat heel belangerijk is dat je altijd een raam open hebt staan want dan daal de luchtvochtgheid aanzienlijk. Wij hebben oko een vopchtig huis en dus veel verkouden maar sinds die ramen veel openstaan gaat het goed…



dan ververst de lucht zit en gaat het vocht weg… Doen hoor

celes