Steeds loslaten en (bijna) nooit voldaan!

@kantjeboord wrote:

Hoi Hanneke,

Wat Faizaa zegt zou goed kunnen, maar waar ik ook aan zat te denken, je schrijft dat je al een week of 5 aan het kolven bent voor Mats omdat hij zo afviel. Meestal als je wilt beginnen met kolven raden ze aan om dat pas na een paar weken te gaan doen omdat er anders tepel/speen verwarring ontstaat. dit is misschien nu bij Mats ook wel het geval. vind hij drinken uit een speentje makkelijker dan bij jou aan de borst.

Op het moment dat hij hongerig genoeg is drinkt hij wel bij je maar te weinig, vandaar dat hij ook weer eerder komt voor meer eten.

Zou het anders eens voorleggen aan een lactatiedeskundige. als je echt graag BV wilt blijven geven zou ik de fles voorlopig even laten voor wat het is, of als je er echt te vermoeid van wordt afkolven en je BV uit de fles geven.

Dat drifige herken ik trouwens wel! Had hier ook af en toe van die Gremlis aan de borst!

:thumbup: daar heb je helemaal gelijk in… denk dat dat idd erg goed zou kunnen… als spruw en tongriem uitgesloten worden dan is het een geval van: luie baby… :stuck_out_tongue: (nee geintje hoor Hanneke, maar zoals Kantjeboord zegt, de speen drinkt veeeeel makkelijker dan de borst die hij leeg moet melken en dus moeite voor moet doen)

Pfffff, hahahahaha! Jij omschrijft het nu ook of ze een kalfje aan de borst heeft! :mrgreen:

@kantjeboord wrote:

Pfffff, hahahahaha! Jij omschrijft het nu ook of ze een kalfje aan de borst heeft! :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: als je leest wat die tongetjes moeten doen dan is het echt melken… :inlove:

Ik zal nog eens zijn tong laten nakijken en zijn mond op spruw laten controleren.

Ik kan me voorstellen dat hij nu de speen van de fles verward met de borst. Alleen deed hij dit de eerste 2 weken ook en toen kreeg hij alleen de borst!

Vandaag heb ik een soort testdag. Hij heeft nog geen fles gehad, alleen de borst. Ik wil dit de hele dag (en nacht) proberen vol te houden. In ht begin kwam hij elk kwartier :shock: en dronk dan 5 minuten. Zojuist heeft hij het 2 uur volgehouden (kon ik ook even slapen, was kapot!). Net heb ik hem 20 minuten gevoed. Hij ligt nu erg vrolijk te zijn in de box. Ik hoop dat hij voldaan is. Hij teert nu een halfuur op de laatste voeding. Volgens mij had hij 1 borst leeg.

Hij heeft vandaag tot nu toe wel voldoende volle plasluiers gehad en zijn poep is gewoon geel.

In iedergeval (tot nu toe) heeeeeeeeeeeel erg bedankt voor jullie meeleven en het meedenken! Ik heb er echt wat aan!

Uiteraard mogen de tips blijven komen!

is hij misschien niet ook onrustig, en is inbakeren daarom niet iets voor hem… vaak weet je het ook niet, LIJKT het op honger en geef je daarom de borst… met inbakeren creeer je ook een hoop rust, wel even overleggen met CB ze moeten nl zijn heupjes controleren…

pfff… dit lijkt me moeilijk hoor… :hug: als je het gewoon niet weet… :hug:

@faizaa wrote:

is hij misschien niet ook onrustig, en is inbakeren daarom niet iets voor hem… vaak weet je het ook niet, LIJKT het op honger en geef je daarom de borst… met inbakeren creeer je ook een hoop rust, wel even overleggen met CB ze moeten nl zijn heupjes controleren…

Zou ik ook kunnen proberen. Heupjes zijn gecontroleerd omdat ik HD heb gehad.

Ja het is inderdaad moeilijk. Ik hou het nu al 5 weken vol maar mijn geduld begint eigenlijk een beetje op te raken.

@Hanneke25 wrote:

@faizaa wrote:

Zou ik ook kunnen proberen. Heupjes zijn gecontroleerd omdat ik HD heb gehad.

Ja het is inderdaad moeilijk. Ik hou het nu al 5 weken vol maar mijn geduld begint eigenlijk een beetje op te raken.

Kan ik me heel goed voorstellen hoor…

Denk dat jullie in een cirkel zitten…

Hij wordt wakker en je voed hem… dan lijkt ie weer honger te hebben (terwijl het misschien alleen zuigbehoefte is, zeg maar wat) dus jij legt em weer aan… hij drinkt dan maar half half… (omdat ie dus niet hongerig is) en kom dan telkens maar voor halve slokjes… word daar onrustig door… en geeft de fles… die hij veel makkelijker naar binnen krijgt omdat ie daar niet zo hard voor hoeft te werken…

Weet je wat hier echt heeft geholpen? Inbakeren dus… echt…

Want tuurlijk, voeden op verzoek… top! maar je mag evengoed wel even een beetje gaan sturen denk ik :oops: want hoe het nu gaat is niet leuk voor jou en niet leuk voor hem… Dus ik heb het niet over rekken maar naar kijken naar je kind en erachter komen wat hij wil… misschien is hij oververmoeid… probeer wat regelmaat is zijn slaapritme te krijgen… en dat icm inbakeren zal misschien de oplossing zijn… Ik denk echt dat je nog een hoop kanten opkunt hiermee… Hoop dat je het geduld nog kan opbrengen want hij doet het erg goed he, op jouw mama melk… :inlove:

Mijn dochter heeft ook zo gedaan, 5 maanden heb ik het volgehouden.

Toen kwam ik bij een kinderfysio terecht. Hij kon binnen 2 minuten concluderen dat zij last had van verborgen reflux. Ze willen dan graag erg vaak drinken zodat ze hun maaginhoud op peil houden en er niks onhoog komt. Ze drinken dan maar kort en vallen dan weer inslaap.

Hij adviseerde mij alles scheef te zetten (hoofdeind omhoog), box, ledikant en kinderwagen.

En echt waar…het hielp meteen! Ze ging op gewone tijdstippen drinken en kwam tussendoor niet meer, ze slaapt veel beter en heeft een echt ritme!

Ik zou willen dat ik dit gelijk had gedaan!

Misschien kun je het proberen, de tip is gratis :dance:

Heel veel succes!

Groetjes Grietje

@faizaa wrote:

@Fryskefaam wrote:
Heb je wel een toeschietreflex als Mats drinkt?

TSR voel je ook niet altijd… :angel:

Zijn vrouwen die denken dat ze geen TSR hebben en die hebben ze dus wel maar ze voelen em niet…

Nee dat weet ik hoor :wink: Alleen ik dacht, misschien krijgt Mats er door de borst te stimuleren wel wat uit alleen komt de toeschietreflex gewoon niet of heel laat waardoor hij ongeduldig/boos aan de borst wordt… kiek?

@Fryskefaam wrote:

@faizaa wrote:
@Fryskefaam wrote:

Zijn vrouwen die denken dat ze geen TSR hebben en die hebben ze dus wel maar ze voelen em niet…

Nee dat weet ik hoor :wink: Alleen ik dacht, misschien krijgt Mats er door de borst te stimuleren wel wat uit alleen komt de toeschietreflex gewoon niet of heel laat waardoor hij ongeduldig/boos aan de borst wordt… kiek?

solly… :-* :-* :-*

@faizaa wrote:

@Fryskefaam wrote:
@faizaa wrote:
@Fryskefaam wrote:

solly… :-* :-* :-*

:wink: