Sinds een week 'bakeren '(doen we in een lekkere zachte cape) wij onze zoon van 5 weken in, omdat hij s’nachts zo onrustig slaapt. Hij bleef maar zeuren en we moesten er dus steeds uit, ook om het speentje in te doen, zodat hij lekker kon zuigen en in slaap kon sukkelen.
Nu blijft hij wel rustig liggen, dus dat inbakeren helpt wel, maar het speenprobleem is nog niet echt over. We hebben er al een doekje doorgedaan, zodat-ie blijft liggen en frommelen dat tegen hem aan. Maar meestal moeten we er toch nog zo’n 4 of 5 x uit om het speentje weer terug te stoppen omdat hij nijdig ligt te huilen. Dan ligt het speentje gewoon boven zijn hoofdje! Hoe hij dat voor elkaar krijgt?
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. Soms leggen we er nog een knuffeltje tegenaan.
Ikzelf vind het behoorlijk irri om er steeds weer uit te moeten.
Ik weet ook dat sommige moeders hun kindje laten huilen om ze te leren zelf in slaap te vallen, maar mijn andere kids kunnen niet zo goed tegen dat gehuil (en ik ook niet zo, eerlijk gezegd, vandaar dat speentje, maar ook omdat hij zo’n zuigbehoefte had), dus stoppen we toch dat speentje er weer in.
Hoe doen jullie dat nou, in zo’n geval?
Mijn dochter heeft haar speentje aan een pootje van het gele tutpopje dat ik van de verloskundige kreeg toen we zwanger waren. Het is een klein ding, maar als ik het speentje aan de ene grote poot doe, en het andere pootje aan de andere kant losjes tussen haar slaapzak doe, dan kan ze vrijuit twee kanten op draaien met haar hoofd, het popje komt niet over haar hoofdje en het speentje blijft aardig hangen. Dat scheelt al twee keer eruit. Na een paar keer draaien valt het popje wel hoor, en dat vind ik prima. Maar dan valt ze makkelijker in slaap, ze slaapt al zo weinig. En ik doe hem ook neit bij alledrie mijn slaapzakken ertussen, want bij sommigen zit hij te strak vast, dat riskeer ik niet. Dan maar eruit als het nodig is.
Ik kan ook wel een handige tip gebruiken!
Onze zoon wordt ook altijd wakker als hij zijn speen kwijt is. Vaak kan hij hem zelf wel weer pakken, maar soms ligt hij erop of gooit hij hem uit bed en dan kunnen wij er dus weer uit :roll: Soms maar 1x per nacht, soms wel 4 of 5x!
Nienke lag/ligt altijd tussen de knuffels…Die zijn zo strategisch neergelegd dat met geen mogelijkeheid de speen eruit valt :mrgreen:
Of je zet het bedje tegen jou bed aan . Hoef je alleen maar je hand uit te steken .
Het duurt wel even voor ze hem zelf weer kunnen pakken dus ik zou zoiets doen eerst denk ik.
@squirrel wrote:
Ik kan ook wel een handige tip gebruiken!
Onze zoon wordt ook altijd wakker als hij zijn speen kwijt is. Vaak kan hij hem zelf wel weer pakken, maar soms ligt hij erop of gooit hij hem uit bed en dan kunnen wij er dus weer uit :roll: Soms maar 1x per nacht, soms wel 4 of 5x!
Hier ook knuffels tegen de raden aan een meerdere spenen in bed, stuk of 4 dan vind ie er altijd wel eentje weer terug
In die speentjes zit aan beide kanten een gaatje.
2 elastiekjes erdoorheen en achter de oren vastmaken.
:mrgreen:
:lol: grapje natuurlijk.
Dat jullie dat durven joh bij van die kleintjes de speen in knuffels en doekjes enzo vastmaken. Lijkt me doodeng, voor je het weet zit zo’n knuffel of lapje over het gezichtje heen.
mampje; misschien een beetje bijdehandte opmerking, maar ik lees dat je zoontje nog maar 5 weken is. Kan het zijn dat hij 's nachts honger heeft of mamahonger? Ik weet niet of je borstvoeding geeft? Maar ik vind het niet zo raar dat hij dan vaak wakker is…was onze dochter ook met die leeftijd…en een speentje om zn honger te stillen is voor mijn gevoel een btje onnatuurlijk. Maar ik kan het mis hebben hoor…
@Kloos: als het goed is heeft hij geen honger meer. Hij is altijd verzadigd na de laatste voeding. Maar het is goed dat jij dat ter sprake stelt, want vorige week was dat nog wel het geval, toen hebben we hem 2 dagen bijgevoed sávonds met een flesje. Na 2 dagen had ik genoeg bv. voor de nacht.
Ik denk dat het echt komt doordat hij met zijn hoofdje ligt te draaien ofzo. Na een kwartier verslappen de spieren en dan valt-ie eruit denk ik.
Maar ik hou het wel in de gaten, die honger bedoel ik.
En mamahonger…neem jij je kids in bed? Op zich heb ik daar geen moeite mee, maar manlief wel…
Wij hebben een wiegje gekocht, omdat de nachtelijke wandelingen naar haar bedje om haar speentje te pakken een kwelling voor ons werd. Het wiegje hebben we naast ons bed gezet. De eerste tijd lag ik met één arm/hand in haar wieg (juist omdat het een wiegje was dat ook echt wiegde helde het ledikantje een beetje mijn kant op en kon mijn hand in de wieg) Zodra ik de eerste protest-pufjes hoorde stopte ik de speen weer in haar mondje en sliep ze heerlijk verder zonder dat ze te wakker werd van het huilen en mopperen.
Op den duur gaf ik haar geen speentje meer terug als ze hem eruit had geplopt maar wiegde ik haar ter vervanging in slaap. Even een aai over haar bolletje en wiegen maar.
uiteindelijk hebben we het wiegje maar 3 weken nodig gehad. Daarna sliep ze in haar bedje en wilde ze haar speentje ook niet meer.
nee ik leg haar niet bij mij in bed…vind ik niet nodig. Maar ik ga er 's nachts nog wel gemiddeld 2x uit…ene keer drinkt ze best veel en de andere keer is het ff een slokje en dan slaapt ze zo weer verder…dus vandaar dat ik hier aandacht
Hier heeft ze de eerste vier maanden ook naast mijn eigen bed gestaan, mijn arm kon ent tussen de spijlen door. In eht kleine lekdikantje waar ze eerst in lag, daar kon de zijkant van weg, dan stond ze echt tegen mijn bed aan en dat ws in geval van kroelen vanwege krampjes (speentje wilde ze toen geeneens) etc. heel makkelijk. Hele nachten in bed nemen en allemaal gewoon slapen, daar ben ik geen voorstander van. Ze heeft wel uren op onze buiken doorgebracht na de kraamweek terwijl wij wakker bleven en zij na dagen gillen van de pijn een paar uurtjes wel kon slapen, maar gewoon naast me in ons bed, nee. Was ook niet nodig op deze manier omdat ze toch contact met me had.
@Kittycat wrote:
In die speentjes zit aan beide kanten een gaatje.
2 elastiekjes erdoorheen en achter de oren vastmaken.
:mrgreen:
:lol: grapje natuurlijk.
Dat jullie dat durven joh bij van die kleintjes de speen in knuffels en doekjes enzo vastmaken. Lijkt me doodeng, voor je het weet zit zo’n knuffel of lapje over het gezichtje heen.
dit deden een neef en zijn vrouw dus echt he! :shock: