Geen idee of hij hier hoort, of misschien beter ergens anders gaan staan :think:
Amy is nu bezig met het zindelijk worden 's nachts. Ze wil dit al een tijd heel graag, maar het lukt maar steeds niet. Maar sinds een dag of 3, blijft haar luieronderbroek 's ochtends droog :thumbup:
Omdat we zo trots zijn, hebben we een beloningsvel gemaakt. 5x droog= een klein kadootje.
Nu is het alleen zo, dat ze sinds gisterenavond, steeds maar naar de wc gaat. Echt elke druppel moet er uit lijkt wel :think:
We gingen vandaag even wandelen (voor we weg gaan, even laten plassen) en na 5 minuten een hoop gegil, want ze moest plassen. Eenmaal weer thuis, komt er haast niks uit.
Ze klaagt niet over pijn bij het plassen ofzo. Het vermoeden is dat het aandacht is, want de rest van de middag heeft ze heerlijk gespeeld en hebben we haar niet meer gehoord. Maar toen ze weer naar bed ging, heeft ze in een kwartier tijd weer 3 kleine plasjes gedaan :think:
Zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Is het gewoon aandacht? Misschien een vorm van erg graag droog willen blijven i.v.m het beloningssysteem? Ik weet even niet wat ik er mee aan moet.
Mijn eerste gedachte is onzekerheid :think:
Zodra ze denkt aan plassen moet ze plassen misschien?
Ik weet niet goed wat je daaraan moet doen, misschien even wat tijd geven en weinig aandacht aan besteden?
Hoe werkt het beloningssysteem? Wat is 5x droog? per dag, per dagdeel, per uur?
Het gaat om de nachten. Overdag is ze al ruim een half jaar droog. Dus elke ochtend dat ze droog is gebleven, mag ze een kruisje zetten.
Het eerste wat in mij opkomt is toch een blaasontsteking. Maar ja ik heb er de ballen verstand van
Becca, Sterre heeft dat ook een tijdje gedaan, toen ze net zindelijk aan het worden was (bij haar ging dag en nacht tegelijk). Weet niet of het nou onzekerheid was of aandacht (ik vermoed het laatste, zeker 's avonds, nog éven aandacht voordat ze toegeeft en gaat slapen), maar het is min of meer vanzelf over gegaan. We hebben er zo min mogelijk aandacht aan besteed. Vooral niet meegaan in de paniek als we onderweg zijn (wel voor de zekerheid een schone broekje mee ), en zonder al te veel poespas even laten plassen en daarna weer direct naar bed (als het 's avonds gebeurde).
Maar als je twijfelt kun je natuurlijk altijd ff naar de ha gaan om te checken of het echt geen blaasontsteking is… Kan natuurlijk ook altijd he, maar iig herken ik het wel (zoals ik wel meer streken van Amy herken trouwens, dus wie weet ).
xHeske
Ik herken het heel erg van Tim. In het begin megavaak naar de wc. Ik denk onzekerheid om maar vooral niet in zijn broek te plassen. En 's avonds ook wel een beetje voor de aandacht. Hier ging overdag en 's nachts tegelijk met zindelijk worden.
We hebben hem overdag beloond en 's avonds gewoon naar de wc laten gaan en niet praten maar weer direct naar bed gestuurd.
Na een tijdje ging het vanzelf weer over trouwens.
Bedankt voor de antwoorden! Ik kijk het nog even aan en probeer het wat te negeren. Blaasontsteking sluit ik toch uit, omdat ze het niet heeft, als ze druk bezig is
Vanochtend was ze trouwens weer droog!
Joepie!