Onze zoon wordt binnenkort 2. Hij was eerst nergens bang voor. Liep overal op af en hoe hard het geluid ook, het maakte hem niets uit.
Maar hij wordt steeds banger. Als een van de buren elektrisch grasmaait, dan komt hij helemaal tegen je aanhangen. Ook zo als er een motor voorbij rijdt. En voor kippen is hij enorm bang. Zo erg is het nu dat hij zelfs bang is voor de kip van takken die bij de buren aan de gevel hangt. Als we thuiskomen zit hij al in de auto: kip doet niets, kip doet helemaal niets. En dan snel snel van de auto naar de deur rennen aan mijn hand zodat de kip ook echt helemaal niets kan doen.
Kan ik hier iets aan veranderen zodat de angst niet erger wordt, maar juist minder. Wat ik nu doe is hem zeggen dat er niets kan gebeuren.
Mijn dochtertje heeft dit dus ook heel erg gehad een paar weken terug.
Als ze een vliegtuig/boor hoorde dan raakte ze helemaal in paniek, ze was echt doodsbang en ze wil dan ook alleen maar op schoot en grijpt je echt stevig vast.
Heb haar gewoon getroost, maar merkte dat het steeds erger werd.
Ben toen met haar op schoot liedjes gaan zingen, als ze iets rustiger was ging ik samen met haar op de grond zitten en haar afleiden met iets. Ook vertelde ik haar elke x wat het was en dat ze er niet bang hoeft te zijn.
En toen is het minder geworden?
Het kan dus bij de leeftijd horen, aangezien mijn zoontje 4 weken jonger is dan jouw dochter
Ja het is wel minder geworden, echt een heel stuk minder.
Nu gaat ze buiten kijken en zegt ze mama vliegtuig…
Maar als de buurman gaat boren dan kruipt ze nog het liefste tegen me aan, maar stel haar gerust en zeg dat het niets is. En ga met haar zingen of spelen, en dan is het ook een minuut later weer goed. Wil er niet al te veel aandacht aan geven, omdat ik heb gemerkt hoe meer aandacht ik geef hoe erger haar reactie is.
Mijn dochtertje heeft dit eerder nooit gehad, plots was ze opees bang voor harde geluiden.
Maar het zal wel bij de leeftijd horen, en hoop dat het ook weer snel minder of helemaal weg is :hug:
Eva Lynn heeft dit ook, is hierdoor al een keer in het water gevallen bij de steiger waar ons bootje ligt (met zwemvest aan) omdat ze in paniek raakte van een motor die door de haven reed, heel langzaam dus maakte niet eens onwijs veel herrie :roll:
ze sprong op, ze zat nog even na te dutten met beer zittend op de steiger, rende op mij af en verloor haar evenwicht, plons…
hoop dat het snel over gaat want ze haalt vreemde fratsen uit als ze in ‘paniek’ raakt :roll:
Hier ook een dreumes die ineens heel erg met “emoties” bezig is. Hij vindt ook ineens van alles “eng” en benoemd dat ook zo kruipt dan bij mij achter mijn been. Verder is hij helemaal geen angsthaas. Maar als hij door het raam s avonds voordat hij gaat slapen geluiden hoort van vogels, pratende mensen of kletterende vuilnisbak deksel dan is het mama “dicht daah” (raam dicht) engggggggggg… :mrgreen: :inlove: . Als ik dan zeg mama is bij je er kan je niets gebeuren is het over het algemeen snel weer over en :inlove: gaat ie slapen of door waarmee hij bezig is. Emoties overvallen je natuurlijk meestal en kleintjes vinden dat natuurlijk maar vreemd en tja geef het beestje dan maar een naampje. Hier kan Stijn ook heel “boos” kijken :mrgreen:
Ik denk dat het een mooie dreumes fase is sterkte ermee.