stedentrip naar Londen met manlief rond trouwdag

Dat is dus het weekend van 3 september 2011



Ik zou graag naar Londen en dan donderdag 1 september weg, zondag 4 september terug.



wellicht dat mensen al zijn geweest, welk hotel had je en welke raad je aan, wat moeten we echt gezien hebben en is het goed te doen daar met metro en bus?



We willen vliegen, dat is wel duurder dan met de ferry, maar manlief raakt onzettend zeeziek op zulke ferries, dus dat wagen we er maar niet op…



Maar wie heeft tips, uitjes, restaurants, hotels… kortom… tips over alles :dance:

Openbaar vervoer is super goed te doen, ik ben er op huwelijksreis geweest voor 10 dagen (alweer 7 jaar geleden) en we hadden een pasje waarme we het volledige openbaar vervoer konden gebruiken: IDEAAL!

We konden overal komen.

Doen: een musical of theatervoorstelling gaan zien (ik ben zelf destijds meegevoerd naar de lion king: prachtig!)



En verder: genieten, londen heeft zoveel te bieden, ik zou zo weer terug willen

Wij zijn afgelopen kerst naar Londen geweest.



We zijn via de kanaaltunnel gegaan. Geen boot dus en ook geen vliegtuig :wink:



We logeerden in het Hilton hotel in Canary Wharf.



Metro systeem is superhandig, je komt in no time heel Londen door.



We hebben zo ongeveer alle bekende plekken wel gezien.

the london eye (dat grote reuzenrad), the tower bridge, abbey road, china town, harrods, marks en spencer, wisseling van de wacht meegemaakt, tower of london, big ben, in hyde park gewandeld, high tea in covent garden (aanrader!!), dan heb je nog madame tussauds, ripleys believe it or not.



Oef teveel op om te noemen. Maar ik ben dan ook echt een london o fiel.

Ben er al zeker 5 of 6 keer geweest tot nu toe. I love it :inlove:

Hi Cell, Vliegen met easyjet is niet zo duur hoor! kijk wel goed naar de voorwaarden m.b.t. bagage. Bij veel van die goedkope aanbieders, mag je alleen handbagage meenemen (en dat moet weer aan voorwaarden qua formaat voldoen).

Veel plezier!

handbagage lukt wel… ik heb 2 van die mega compacte weekendtassen en we nemen vaak spul mee in van die oprolbare vacu zakken…



Ben zo ook naar Dublin geweest met enkel handbagage.



Vliegen blijft onze voorkeur houden, Ruud heeft niks met de boot en ik heb niks met de tunnel.

T lijkt me zo’n mijl op zeven " hoe eerst naar Calais" te komen en dan nog een tunnel in…

Vliegen is wat dat betreft voor ons makkelijk… intercity naar Schiphol en vliegen maar.



Ons budget is best ruim hoor, heb er 1000 euro voor gespaard, dus er kan best wat.



Maar wil wel echt graag in hartje londen een hotel en bijvoorbeeld niet ergens aan de rand zodat je voor alles eerst een bus of iets moet pakken…En we willen gewoon ter plekke eettentjes zoeken voor de diners…

Het idee is om van 1 tot 4 september te gaan… dat is voor ons ook nog eens de laatse week van de zomervakantie.

Of evt 1 weekend erna.

Regents park is ook erg leuk. En the national galary vond ik ook erg aan te raden. En wat ik er leuk vond was vanaf trafalgar square naar the house parliament lopen (schijnt op zaterdag open te zijn voor publiek).